LIDSKÉ TĚLO A SMYSLY - soubor aktivit
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ, který obsahuje aktivity rozvíjející grafomotoriku, zrakové vnímaní, sluchové vnímání, prostorovou orientaci a další oblasti.
Tento vzdělávací materiál obsahuje:
1. Pracovní listy - 8 druhů:• grafomotorika; • najdi v řadě jiný obrázek (2 varianty); • spojování obrázků a jejich stínů; • určování správného počtu; • bludiště; • počet slabik; • první písmeno - spojování obrázků a jejich prvního písmene (4 varianty); • pět pracovních listů na smysly (spojování obrázků a smyslů).
2. Skryté obrázky (tyto kartičky je dobré vystřihnout, zalaminovat a mohou se používat opakovaně, děti kroužkují fixem na bílou tabuli nebo požívají malé kolíčky).
3. Obrázky s přiřazováním - A4 obrázek, kam se přiřazují části lidského těla, součástí je i správné řešení (3 druhy).
4. Aktivity se světelným panelem nebo baterkou “skryté obrázky” (části lidského těla a třídění - na hlavě a celém těle).
5. Sudoku (lehčí a těžší varianta).
6. Demonstrační obrázky (čtyři A4 obrázky k tématu lidské tělo).
7. Skládání obrázků (aktivita s korálky a stavebnicemi)- 7 předloh.
8. Návrhy na další aktivity na téma LIDSKÉ TĚLO a SMYSLY (5 návrhů i s příkladem).
9. Omalovánky.
IG: iwet_kreativne
Tato brožura je výukovým materiálem, který rozvíjí u dětí tyto klíčové kompetence:
- kompetence k učení (klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí);
- kompetence k řešení problémů (nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu);
- komunikativní kompetence (průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím);
- sociální a personální kompetence (samostatně rozhoduje o svých činnostech; umí si vytvořit svůj názor
a vyjádřit je); - činnostní a občanské kompetence (ví, že není jedno, v jakém prostředí žije, uvědomuje si, že se svým chováním na něm podílí a že je může ovlivnit).