"Miniaktivity" na úvod školního roku

Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 557.42 KB
Typ souboru: zip
Prodávající U Kantorky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 8. 2023
Sdílet:

Typ materiálu:

o  Materiál obsahuje drobné aktivity, které jsou určeny na začátek školního roku. Materiál se ideálně hodí do třídnických hodin v prvním zářijovém týdnu. Aktivity jsou vhodné pro žáky druhého stupně (možno využít také pro vyšší třídy prvního stupně). K aktivitám patří: minidárečky pro žáky, pracovní list o novém školním roce a dotazník o prázdninách.

·      Jak s materiálem pracovat:

o  Materiál se skládá ze tří různých částí. Je na vás, zdali využijete všechny nebo jen některou (nejsou na sobě závislé).

o  První aktivita – zjisti, co dělali tví spolužáci o prázdninách: Každému žákovi rozdejte pracovní list s dotazníkem, co dělali žáci o prázdninách. Úkolem žáků je vyplnit celý dotazník. Každý žák bude chodit po třídě a zjišťovat, kdo ze spolužáků byl u moře, opaloval se, jezdil na kole apod. Následně si jeho jméno zapíše do vybrané kolonky. Úkolem žáka je mít v každé kolonce alespoň jedno jméno (čím víc, tím lépe). Žák se musí zeptat všech ve třídě, jméno každého žáka musí být v tabulce alespoň jednou. Fajn aktivita, díky které se dozvíte, kdo co dělal o prázdninách. Jakmile mají všichni vyplněno, jdeme o prázdninových aktivitách diskutovat.

o  Druhá aktivita – pracovní list o novém školním roce: vytiskněte každému žákovi pracovní list, který se zaměřuje na nový školním rok/pololetí. Žáci následně samostatně vyplňují požadované otázky. Cílem je zjistit, jak jsou žáci na nový školní rok připraveni, na co se těší apod. Je na vás, zdali si papíry vyberete anonymně nebo je budete následně sdílet se všemi ve třídě (za to bych se sama hlásila ?).

o  Třetí aktivita – „minidárečky“ pro žáky: Pojďme žáky trochu namotivovat a dejme jim malé dárečky na úvod školního roku. Utvořila jsem celkem osm kartiček s dárky. Kartičky si vytiskněte podle toho, kolik máte žáků ve třídě (dárky mohou být u některých žáků totožné). Následně dejte každému žákovi vylosovat svůj vlastní dárek. Dárek si musí schovat a využít ho v dané situaci (je na vás, jak se domluvíte s kolegy, zdali dárky můžou žáci využít i v jiných hodinách nebo jen ve vašich).

·      Cíl aktivity:

o  Aktivity si kladou za cíl naladit žáky na nový školní rok a zavzpomínat na prázdniny. Malé dárky v podobě poukázek žáky na úvod roku určitě potěší a pracovní list vás informuje o tom, co žáci vlastně v novém roce očekávají. 

Další produkty od autora U Kantorky

342923
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál obsahuje několik cvičení věnujících se procvičování gramatiky, konkrétně psaní velkých a
27.00 Kč
391921
Dějepis
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Typ materiálu: o V souvislosti se svátkem 28. října, kdy slavíme vznik samostatné Československé republiky, jsem se
30.00 Kč
609963
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Aktivita je určená na začátek školního roku, konkrétně první dny školy v rámci třídnických hodin
25.00 Kč
311411
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na drama (divadelní hru). Obsahuje různorodé materiály, jako jsou kartičky s
26.00 Kč
"Miniaktivity" na úvod školního roku "Miniaktivity" na úvod školního roku
Typ materiálu: o  Materiál obsahuje drobné aktivity, které jsou určeny na začátek školního roku. Materiál se ideálně hodí do třídnických hodin v prvním zářijovém týdnu. Aktivity jsou vhodné pro žáky druhého stupně (možno využít také pro vyšší třídy prvního stupně). K aktivitám patří: minidárečky pro žáky, pracovní list o novém školním roce a dotazník o prázdninách. ·      Jak s materiálem pracovat: o  Materiál se skládá ze tří různých částí. Je na vás, zdali využijete všechny nebo jen některou (nejsou na sobě závislé). o  První aktivita – zjisti, co dělali tví spolužáci o prázdninách: Každému žákovi rozdejte pracovní list s dotazníkem, co dělali žáci o prázdninách. Úkolem žáků je vyplnit celý dotazník. Každý žák bude chodit po třídě a zjišťovat, kdo ze spolužáků byl u moře, opaloval se, jezdil na kole apod. Následně si jeho jméno zapíše do vybrané kolonky. Úkolem žáka je mít v každé kolonce alespoň jedno jméno (čím víc, tím lépe). Žák se musí zeptat všech ve třídě, jméno každého žáka musí být v tabulce alespoň jednou. Fajn aktivita, díky které se dozvíte, kdo co dělal o prázdninách. Jakmile mají všichni vyplněno, jdeme o prázdninových aktivitách diskutovat. o  Druhá aktivita – pracovní list o novém školním roce: vytiskněte každému žákovi pracovní list, který se zaměřuje na nový školním rok/pololetí. Žáci následně samostatně vyplňují požadované otázky. Cílem je zjistit, jak jsou žáci na nový školní rok připraveni, na co se těší apod. Je na vás, zdali si papíry vyberete anonymně nebo je budete následně sdílet se všemi ve třídě (za to bych se sama hlásila ?). o  Třetí aktivita – „minidárečky“ pro žáky: Pojďme žáky trochu namotivovat a dejme jim malé dárečky na úvod školního roku. Utvořila jsem celkem osm kartiček s dárky. Kartičky si vytiskněte podle toho, kolik máte žáků ve třídě (dárky mohou být u některých žáků totožné). Následně dejte každému žákovi vylosovat svůj vlastní dárek. Dárek si musí schovat a využít ho v dané situaci (je na vás, jak se domluvíte s kolegy, zdali dárky můžou žáci využít i v jiných hodinách nebo jen ve vašich). ·      Cíl aktivity: o  Aktivity si kladou za cíl naladit žáky na nový školní rok a zavzpomínat na prázdniny. Malé dárky v podobě poukázek žáky na úvod roku určitě potěší a pracovní list vás informuje o tom, co žáci vlastně v novém roce očekávají. 
UUCZ-341478
Nezařazené k předmětu>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🏖️ Prázdniny
25.00