"Miniaktivity" na úvod školního roku

Kategorie:
Téma:
Počet stran:
3
Velikost: 557.42 KB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 8. 2023
Sdílet:

Typ materiálu:

o  Materiál obsahuje drobné aktivity, které jsou určeny na začátek školního roku. Materiál se ideálně hodí do třídnických hodin v prvním zářijovém týdnu. Aktivity jsou vhodné pro žáky druhého stupně (možno využít také pro vyšší třídy prvního stupně). K aktivitám patří: minidárečky pro žáky, pracovní list o novém školním roce a dotazník o prázdninách.

·      Jak s materiálem pracovat:

o  Materiál se skládá ze tří různých částí. Je na vás, zdali využijete všechny nebo jen některou (nejsou na sobě závislé).

o  První aktivita – zjisti, co dělali tví spolužáci o prázdninách: Každému žákovi rozdejte pracovní list s dotazníkem, co dělali žáci o prázdninách. Úkolem žáků je vyplnit celý dotazník. Každý žák bude chodit po třídě a zjišťovat, kdo ze spolužáků byl u moře, opaloval se, jezdil na kole apod. Následně si jeho jméno zapíše do vybrané kolonky. Úkolem žáka je mít v každé kolonce alespoň jedno jméno (čím víc, tím lépe). Žák se musí zeptat všech ve třídě, jméno každého žáka musí být v tabulce alespoň jednou. Fajn aktivita, díky které se dozvíte, kdo co dělal o prázdninách. Jakmile mají všichni vyplněno, jdeme o prázdninových aktivitách diskutovat.

o  Druhá aktivita – pracovní list o novém školním roce: vytiskněte každému žákovi pracovní list, který se zaměřuje na nový školním rok/pololetí. Žáci následně samostatně vyplňují požadované otázky. Cílem je zjistit, jak jsou žáci na nový školní rok připraveni, na co se těší apod. Je na vás, zdali si papíry vyberete anonymně nebo je budete následně sdílet se všemi ve třídě (za to bych se sama hlásila ?).

o  Třetí aktivita – „minidárečky“ pro žáky: Pojďme žáky trochu namotivovat a dejme jim malé dárečky na úvod školního roku. Utvořila jsem celkem osm kartiček s dárky. Kartičky si vytiskněte podle toho, kolik máte žáků ve třídě (dárky mohou být u některých žáků totožné). Následně dejte každému žákovi vylosovat svůj vlastní dárek. Dárek si musí schovat a využít ho v dané situaci (je na vás, jak se domluvíte s kolegy, zdali dárky můžou žáci využít i v jiných hodinách nebo jen ve vašich).

·      Cíl aktivity:

o  Aktivity si kladou za cíl naladit žáky na nový školní rok a zavzpomínat na prázdniny. Malé dárky v podobě poukázek žáky na úvod roku určitě potěší a pracovní list vás informuje o tom, co žáci vlastně v novém roce očekávají. 

Další produkty od autora U Kantorky

297195
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na den pálení čarodějnic. Obsahuje pracovní listy s texty a několika (nejen)
27.00 Kč
372212
Dějepis
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál je určen do hodin dějepisu na ZŠ či SŠ. Materiál žáky seznamuje s patronem české země – svatým
27.00 Kč
309084
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na problematiku psaní s/z/vz v předponách slov. Obsahuje pomocné kartičky s teorií
25.00 Kč
232994
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na problematiku spisovné a nespisovné češtiny se zaměřením na argot, profesní
30.00 Kč
"Miniaktivity" na úvod školního roku "Miniaktivity" na úvod školního roku
Typ materiálu: o  Materiál obsahuje drobné aktivity, které jsou určeny na začátek školního roku. Materiál se ideálně hodí do třídnických hodin v prvním zářijovém týdnu. Aktivity jsou vhodné pro žáky druhého stupně (možno využít také pro vyšší třídy prvního stupně). K aktivitám patří: minidárečky pro žáky, pracovní list o novém školním roce a dotazník o prázdninách. ·      Jak s materiálem pracovat: o  Materiál se skládá ze tří různých částí. Je na vás, zdali využijete všechny nebo jen některou (nejsou na sobě závislé). o  První aktivita – zjisti, co dělali tví spolužáci o prázdninách: Každému žákovi rozdejte pracovní list s dotazníkem, co dělali žáci o prázdninách. Úkolem žáků je vyplnit celý dotazník. Každý žák bude chodit po třídě a zjišťovat, kdo ze spolužáků byl u moře, opaloval se, jezdil na kole apod. Následně si jeho jméno zapíše do vybrané kolonky. Úkolem žáka je mít v každé kolonce alespoň jedno jméno (čím víc, tím lépe). Žák se musí zeptat všech ve třídě, jméno každého žáka musí být v tabulce alespoň jednou. Fajn aktivita, díky které se dozvíte, kdo co dělal o prázdninách. Jakmile mají všichni vyplněno, jdeme o prázdninových aktivitách diskutovat. o  Druhá aktivita – pracovní list o novém školním roce: vytiskněte každému žákovi pracovní list, který se zaměřuje na nový školním rok/pololetí. Žáci následně samostatně vyplňují požadované otázky. Cílem je zjistit, jak jsou žáci na nový školní rok připraveni, na co se těší apod. Je na vás, zdali si papíry vyberete anonymně nebo je budete následně sdílet se všemi ve třídě (za to bych se sama hlásila ?). o  Třetí aktivita – „minidárečky“ pro žáky: Pojďme žáky trochu namotivovat a dejme jim malé dárečky na úvod školního roku. Utvořila jsem celkem osm kartiček s dárky. Kartičky si vytiskněte podle toho, kolik máte žáků ve třídě (dárky mohou být u některých žáků totožné). Následně dejte každému žákovi vylosovat svůj vlastní dárek. Dárek si musí schovat a využít ho v dané situaci (je na vás, jak se domluvíte s kolegy, zdali dárky můžou žáci využít i v jiných hodinách nebo jen ve vašich). ·      Cíl aktivity: o  Aktivity si kladou za cíl naladit žáky na nový školní rok a zavzpomínat na prázdniny. Malé dárky v podobě poukázek žáky na úvod roku určitě potěší a pracovní list vás informuje o tom, co žáci vlastně v novém roce očekávají. 
UUCZ-341478
Nezařazené k předmětu>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Prázdniny
25.00