POČASÍ - soubor aktivit

Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 16.87 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 12. 2023
Sdílet:

Tématicky zaměřený soubor obsahuje celkem 7 různých aktivit zaměřených na rozvoj více dovedností. 👇

1) Kolíčkování - počítání

2) Skládání slov podle předlohy

3) Počítání dešťových kapek

4) Řazení kapek dle velikosti

5) Serialita - jaký obrázek bude další?

6) Počítání obrázků v řádku

7) Demonstrační obrázky / Bee-Bot, Blue-Bot kartičky

 

Jedná se o vzdělávací materiál určený pro využití v MŠ a je plně v souladu s RVP PV.

Klíčové kompetence:

  • k učení (má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije, se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům)
  • k řešení problémů (řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého, užívá při řešení myšlenkových i praktických problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích, zpřesňuje si početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti, nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu)

Vzdělávací oblasti:

  • Dítě a jeho tělo
    • dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
    • očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
  • Dítě a jeho psychika
    • podoblast "Jazyk a řeč"
      • dílčí vzdělávací cíle - osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
      • očekávané výstupy - pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí), popsat situaci (skutečnou, podle obrázku), rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí apod.) a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci, sledovat očima zleva doprava, poznat některá písmena a číslice, popř. slova
    • podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace"
      • dílčí vzdělávací cíle - rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie, vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení, osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
      • očekávané výstupy - záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost, poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.)

Další produkty od autora Mgr. Barbora Růžičková

574040
Český jazyk
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Kolíčkování
Soubor lze využít dvěma způsoby: jako pracovní sešit / brožuru jako kartičky ke kolíčkovací aktivitě Využití ve formě
55.00 Kč
357644
Nezařazené k předmětu
Ostatní
Soubor "PORTFOLIO dítěte v MŠ" slouží ke tvorbě portfolia dítěte v MŠ, na jehož podobě se mohou podílet i rodiče dětí
69.00 Kč
358744
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Ostatní
Tento tematicky zaměřený soubor "Podzim" obsahuje celkem 36 karet ve formátu A4. Všechny karty obsahují kromě obrázku
55.00 Kč
436418
Matematika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Kolíčkování
Tematický soubor "VÁNOCE - porovnávání" obsahuje celkem 54 kartiček. porovnávání přirozených čísel s využitím zobrazení
49.00 Kč
POČASÍ - soubor aktivit POČASÍ - soubor aktivit
Tématicky zaměřený soubor obsahuje celkem 7 různých aktivit zaměřených na rozvoj více dovedností. 👇 1) Kolíčkování - počítání 2) Skládání slov podle předlohy 3) Počítání dešťových kapek 4) Řazení kapek dle velikosti 5) Serialita - jaký obrázek bude další? 6) Počítání obrázků v řádku 7) Demonstrační obrázky / Bee-Bot, Blue-Bot kartičky   Jedná se o vzdělávací materiál určený pro využití v MŠ a je plně v souladu s RVP PV. Klíčové kompetence: k učení (má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije, se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům) k řešení problémů (řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého, užívá při řešení myšlenkových i praktických problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích, zpřesňuje si početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti, nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu) Vzdělávací oblasti: Dítě a jeho tělo dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.) Dítě a jeho psychika podoblast "Jazyk a řeč" dílčí vzdělávací cíle - osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické) očekávané výstupy - pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí), popsat situaci (skutečnou, podle obrázku), rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí apod.) a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci, sledovat očima zleva doprava, poznat některá písmena a číslice, popř. slova podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace" dílčí vzdělávací cíle - rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie, vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení, osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla) očekávané výstupy - záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost, poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.)
UUCZ-422917
Nezařazené k předmětu>Ostatní>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>MŠ - předškoláci>☁️ Počasí
59.00