POČASÍ - co si obléct?

Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 5.58 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 12. 2023
Sdílet:

Soubor "POČASÍ - co si obléct?" obsahuje 30 kartiček určených ke kolíčkovací aktivitě.

Kartičky lze využít v rámci témat "Počasí" i "Oblečení".

Úkolem dětí je připnout kolíček na políčko se správným obrázkem oblečení / obuvi podle obrázku počasí v horní části kartičky.

Vhodné pro využití v  i v rámci jazykové přípravy dětí s OMJ (odlišným mateřským jazykem).

Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV.

Klíčové kompetence:

  • k učení (soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů, uplatňuje získanou zkušenost v praktických situacích a v dalším učení, má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije, se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co, započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
  • k řešení problémů - řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého, užívá při řešení myšlenkových i praktických problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích, nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu

Vzdělávací oblasti:

  • Dítě a jeho tělo:
    • dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
    • očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
  • Dítě a jeho psychika:
    • podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace":
      • dílčí vzdělávací cíle - rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
      • očekávané výstupy - zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, vědomě využívat všechny smysly, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího), záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost

Další produkty od autora Mgr. Barbora Růžičková

372124
Matematika
MŠ, MŠ - předškoláci
Ostatní
Tematický soubor "OVOCE a ZELENINA (třídění, přiřazování)" obsahuje 6 velkých barevných kruhů a 45 malých kruhových
33.00 Kč
358775
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Skládačky
Soubor zaměřený na rozvoj zrakového vnímání je plný obrázků hraček. Obsahuje 10 karet se stíny a 60 kartiček s obrázky
48.00 Kč
561515
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Ostatní
"Čarodějnický rej!" je soubor obsahující materiály vztahující se k lidovému zvyku "filipojakubská noc" / "pálení
49.00 Kč
486056
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Ostatní
Výukový materiál pro MŠ je zaměřený na rozvoj zrakového vnímání a zrakového rozlišování. V souboru naleznete celkem 2
49.00 Kč
POČASÍ - co si obléct? POČASÍ - co si obléct?
Soubor "POČASÍ - co si obléct?" obsahuje 30 kartiček určených ke kolíčkovací aktivitě. Kartičky lze využít v rámci témat "Počasí" i "Oblečení". Úkolem dětí je připnout kolíček na políčko se správným obrázkem oblečení / obuvi podle obrázku počasí v horní části kartičky. Vhodné pro využití v MŠ i v rámci jazykové přípravy dětí s OMJ (odlišným mateřským jazykem). Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV. Klíčové kompetence: k učení (soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů, uplatňuje získanou zkušenost v praktických situacích a v dalším učení, má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije, se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co, započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům k řešení problémů - řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého, užívá při řešení myšlenkových i praktických problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích, nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu Vzdělávací oblasti: Dítě a jeho tělo: dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.) Dítě a jeho psychika: podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace": dílčí vzdělávací cíle - rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie očekávané výstupy - zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, vědomě využívat všechny smysly, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího), záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
UUCZ-420254
Nezařazené k předmětu>Kolíčkování>MŠ>MŠ - předškoláci>Oblečení>Počasí
45.00