Soubor "POČASÍ - co si obléct?" obsahuje 30 kartiček určených ke kolíčkovací aktivitě.
Kartičky lze využít v rámci témat "Počasí" i "Oblečení".
Úkolem dětí je připnout kolíček na políčko se správným obrázkem oblečení / obuvi podle obrázku počasí v horní části kartičky.
Vhodné pro využití v MŠ i v rámci jazykové přípravy dětí s OMJ (odlišným mateřským jazykem).
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV.
Klíčové kompetence:
- k učení (soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů, uplatňuje získanou zkušenost v praktických situacích a v dalším učení, má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije, se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co, započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
- k řešení problémů - řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého, užívá při řešení myšlenkových i praktických problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích, nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu
Vzdělávací oblasti:
- Dítě a jeho tělo:
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
- očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- Dítě a jeho psychika:
- podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace":
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- očekávané výstupy - zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, vědomě využívat všechny smysly, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího), záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
- podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace":