Soubor PODZIMNÍ PLODY obsahuje činnosti pro děti od 3-6 let. Jsou zde pracovní listy a jiné činnosti, které jsou uzpůsobené věku dětí ( více variant). Rozvíjí sluchovou a zrakovou oblast, řeč, předmatematické dovednosti, grafomotoriku a jemnou motoriku, trpělivost a pozornost. V souladu s RVP. Jedná se o vzdělávací materiál do MŠ.
SOUBOR OBSAHUJE:
- Demonstrační obrázky, které slouží i k vytleskávání slabik
- Hledání jiného obrázku v řadě - 3 varianty podle věku
- Poloviny obrázků
- Řazení podle velikosti
- Stíny - 2 varianty podle věku
- Hledání stejných dvojic - 3 varianty podle věku
- Sudoku - 2 varianty podle věku
- Prostorové pojmy - 2 varianty
- Spočítej a správně spoj! - 2 varianty
- Spočítej a porovnej! - 2 varianty
- Geometrické tvary - 2 varianty
- Rýmy
- Černobílé listy - Vybarvi podle předlohy!
- - Vybarvi podle počtu!
- - Vybarvi obrázek a jeho počáteční písmeno!
- - Sudoku
- - Labyrint
- Grafomotorika - horní a dolní oblouk - 2 varianty
SOUBOR ROZVIJÍ TYTO CÍLE:
- rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky (koordinace ruky a oka)
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní
- rozvoj paměti a pozornosti
- osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
- vytváření základů pro práci s informacemi
SOUBOR ROZVIJÍ TYTO KOMPETENCE:
- soustředěně pozorovat, všímat si souvislostí
- učit se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvinout úsilí, soustředit se na činnost a záměrně si zapamatovat; při zadané práci dokončit, co bylo započato; postupovat podle instrukcí a pokynů, schopnost dobrat se k výsledkům
- užívat při řešení myšlenkových problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopit jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívat je v dalších situacích
- zpřesňovat si početní představy, užívat číselných a matematických pojmů, vnímat elementární matematické souvislosti
- ovládat dovednosti předcházející čtení a psaní
- samostatně vyjadřovat své myšlenky, otázky i odpovědi, rozumět slyšenému
- k úkolům přistupovat odpovědně