Pojďme uspat Paní zimu a probudit jaro - zážitkový příběh s aktivitami
„Jarní vílo, stalo se něco hrozného. Hopsal jsem si zrovna po louce nedaleko domu Paní zimy, když jsem ji uslyšel, jak se směje a povídá si sama pro sebe“, řekl zajíček.
„Zajíčku, na tom přeci není nic hrozného, třeba se jen těší, až bude moci po tak dlouhé době jít spát“, odpověděla jarní víla.
„To ne, Paní zima se radovala, jak nad tebou vyzraje. Letos se ti nechystá předat vládu nad jarem, chce sama vládnout dál“, řekl zajíček.
Paní zima se nechce vzdát své vlády, a tak klíč ke svému uspání (a zároveň k uzamčení zimy) rozdělila na 5 částí, začarovala a roztrousila po krajině. Jarní víla se svými zvířecími kamarády se vydávají dílky klíče hledat. Pomůžete jim?
- Společně budeme odfoukávat sníh ze sněženek, vymýšlet kouzelnou květinu, luštit zprávu pomocí jarních obrázků, kreslit vlaštovčino putování, povídat i o znacích jara, hrát si s barevnými ptáčky, aj....
- Zjistíme, co vše patří k jaru.
- Co najdeme uvnitř: 27 stran (návod ke hře, příběh, dopisy, aktivity), zážitkový příběh jarní víly a jejich zvířecích kamarádů, kteří se snaží najít klíč k uspání Paní zimy, ta se nechce vzdát své vlády a probudit jaro, autorská kresba jarní víly, postavy k vystřihnutí, 10 zážitkových aktivit, klíč, dopisy pro děti, jednotlivé aktivity, poděkování (v podobě dopisu) od jarní víly a jejich kamarádů, odznáček jarní víly
- Aktivity jsou inspirovány jarem
- BONUS: 6 aktivit, co s dětmi dále podniknout
- Vhodné pro skupinovou logoprevenci v rámci MŠ, ale i pro domácí využití
- Pro děti 3-7 let
Jedná se o výukový - vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti.
Příklady:
Kompetence k učení - se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům – rozvíjíme logické myšlení (luštění zprávy pomoci jarních obrázků), zrakové vnímání (hra s barevnými ptáčky)
Vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika – rozvíjíme dech (odfoukáváme sní)h ze sněženek), řeč (povídání o znacích jara)