Skřítek Podzimníček se jednou ráno vzbudil a zjistil, že je černobílý. To by ještě nebylo tak hrozné, kdyby podzimní barvy neztratil i celý jeho les! Skřítek Škodníček začaroval les i s Podzimníčkem, odčaruje ho jedině tehdy, když Podzimníček a jeho zvířecí kamarádi – sova, liška, medvěd, veverka a ježek splní jeho zapeklité úkoly. Doprovázet je bude Škodníčkům pomocník veverčák Kryštůfek. Za každé 2 úkoly získá jednu barvu listu, kterou Škodníček vrátí lesu i Podzimníčkovi.
Všem také vrtá hlavou, proč veverčák Kryštůfek pomáhá Škodníčkovi? I to se dozvíme....
- Materiál lze využít na zahradě, v lese, ale za nepříznivého počasí i uvnitř. Záleží jen na Vás :).Také lze k materiálu přidat i jakékoliv Vaše materiály, které chcete dětem zahrnout do tohoto tématu
V rámci aktivit budeme např.
- hledat ježky v kupce listí,
- vysvobozovat medvědí rodinku,
- hrát si s barvami podzimu,
- tvořit skřítky za pomocí slunce,
- společně malovat cestu, kudy šel veverčák Kryštůfek aj.
- Podzimní dobrodružství je hra s přesahem – kromě procvičování logopedické prevence jsou aktivitky spojené s podzimem - dozvíme se zajímavosti o lesních zvířátkách, budeme rozlišovat znaky podzimu, podzimní barvy aj.
Hra je pro děti ve věku 3-7 let
Pro děti do Mš, ale vhodné i jako hra domů pro zpestření dne.
Co najdete uvnitř materiálu?
- manuál ke hře, příběh, hlavní postavy k vystřihnutí (autorská kresba :))), omalovánky, dopisy od skřítka Škodníčka, nápovědy (obrázky se Škodníčkem), plánek k získání barevných lístků, jednotlivé aktivity, tipy na podzimní aktivitky s dětmi, medaile skřítka Podzimníčka a jeho kamarádů
- 10 zážitkových aktivit, které jsou rozdělené do oblastí k procvičování logopedické prevence -dechové cvičení, rozvíjení řeči, jemná motorika, zrakové a sluchové vnímání aj.
BONUS
- TIPY na podzimní aktivity s dětmi,
- zajímavosti o zvířátkách,
- 5 tipů na hry s dětmi
Jedná se o výukový - vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti.
Příklady:
Kompetence k učení - se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům – rozvíjíme motoriku (budeme si představovat, že..... - a s dětmi si předvedeme)
Vzdělávací oblast - Dítě a jeho tělo - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování) - rozvíjíme řeč a sluchové vnímání (malujeme cestu, kudy šel veverčák Kryštůfek)