Jedná se o brožuru, ve které naleznete informace, náměty, pracovní listy a tipy na vyrábění k tématu SMYSLY.
V souboru najdete: autorskou básničku, demonstrační obrázky smyslů, určení smyslů, kterými vnímáme daný předmět na obrázku, přiřazení věcí ke smyslům, zakroužkování částí těl, kde vnímáme smysly, přiřazování smyslů, sloves a předmětů a další viz. průvodní list.
Děti si prostřednictvím tohoto souboru procvičují zrakové vnímání, sluchové vnímání, předmatematické představy, prostorové vnímání, rozvíjí si slovní zásobu a jemnou motoriku.
Děti si rozvíjí:
V oblasti dítě a jeho tělo si zdokonalují dovednosti v oblasti jemné motoriky - držení tužky, pastelek. Děti si rozvíjí a užívají smysly - rozvoj zrakového a sluchového vnímání.
V oblasti dítě a jeho psychika si děti rozvíjí tvořivost - tvořivé myšlení a řešení problémů, děti si posilují přirozené poznávající city jako je zvídavost a radost z objevování.
V oblasti dítě a ten druhý děti posilují prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem, například ke kamarádům, se kterými úkoly řeší nebo s rodiči a také si rozvíjí kooperativní dovednosti - učí se spolupracovat s vrstevníky.
V oblasti dítě a společnost si děti rozvíjí schopnost žít ve společenství ostatních lidí - spolupracovat s ostatními, podílet se na dokončení úkolu.
V oblasti dítě a svět se děti seznamují s místem a prostředím, ve kterém žijí, v tomto případě se seznamují se SMYSLY.