Více o produktu
Cíl aktivity:
•Rozvoj vizuální diferenciace (rozpoznávání tvarů a jejich obrysů).
•Posílení soustředění a pozornosti.
•Podpora jemné motoriky (uchopování, přesné manipulování s obrázky).
Příprava: Kartičky s obrázky a karty se stíny vytiskneme, zalaminujeme a vystřihneme.
Postup:
Úvod (Motivace dětí)
- Učitel/rodič se ptá: „Viděli jste někdy svůj stín? Jak vypadá? Myslíte, že všechny věci mají svůj stín?“
- Ukázka příkladu: vytvoření stínu ruky na stole pomocí světla.
Hlavní aktivita
- Děti dostanou obrázky a jejich stíny.
- Úkol: přiřadit správný tvar k odpovídajícímu stínu.
- Mladším dětem může pomoci dospělý tím, že nabídne výběr ze dvou možností.
- Starší děti mohou pracovat samostatně a mohou vysvětlit svůj výběr.
Závěr (Reflexe)
- Učitel/rodič pokládá otázky:
- „Bylo těžké najít správný stín?“
- „Jaké tvary bylo snadné poznat a které byly těžší?“
- Shrnutí: „Dnes jsme si hráli se stíny a zjistili jsme, že každý předmět má svůj jedinečný tvar.“