Stínohrátky - zvířátka z farmy

Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 1.06 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Učitelka Irča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 2. 2025
Sdílet:

Cíl aktivity:

Rozvoj vizuální diferenciace (rozpoznávání tvarů a jejich obrysů).

Posílení soustředění a pozornosti.

Podpora jemné motoriky (uchopování, přesné manipulování s obrázky).

Příprava: Kartičky s obrázky a karty se stíny vytiskneme, zalaminujeme a vystřihneme.

Postup:

  1. Úvod (Motivace dětí)

Učitel/rodič se ptá: „Viděli jste někdy svůj stín? Jak vypadá? Myslíte, že všechny věci mají svůj stín?“

Ukázka příkladu: vytvoření stínu ruky na stole pomocí světla.

  1. Hlavní aktivita

Děti dostanou obrázky a jejich stíny.

Úkol: přiřadit správný tvar k odpovídajícímu stínu.

Mladším dětem může pomoci dospělý tím, že nabídne výběr ze dvou možností.

Starší děti mohou pracovat samostatně a mohou vysvětlit svůj výběr.

  1. Závěr (Reflexe)

Učitel/rodič pokládá otázky:

„Bylo těžké najít správný stín?“

„Jaké tvary bylo snadné poznat a které byly těžší?“

Shrnutí: „Dnes jsme si hráli se stíny a zjistili jsme, že každý předmět má svůj jedinečný tvar.“

Další produkty od autora Učitelka Irča

696162
Český jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Materiál obsahuje 4 texty s podzimní tematikou. Pro mladší čtenáře jsou připravené kartičky se slovy pouze k doplnění do
35.00 Kč
837731
Nezařazené k předmětu
MŠ - předškoláci, 1.
Ostatní
Tento materiál je určen pro zápis dětí do 1. třídy a obsahuje úkoly zaměřené na rozvoj předškolních dovedností. Úlohy
70.00 Kč
661880
Český jazyk - čtení
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Vytvořte si s žáky jednoduchou knížečku se základními informacemi o svatém Václavovi. Dále si žáci mohou vytvořit
25.00 Kč
774277
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3.
Ostatní
Materiál „Moje pololetí“ je určen pro žáky 1.–3. třídy k sebereflexi na konci pololetí. Cílem je pomoci dětem uvědomit
25.00 Kč
Stínohrátky - zvířátka z farmy Stínohrátky - zvířátka z farmy
Cíl aktivity:•Rozvoj vizuální diferenciace (rozpoznávání tvarů a jejich obrysů).Posílení soustředění a pozornosti.Podpora jemné motoriky (uchopování, přesné manipulování s obrázky).Příprava: Kartičky s obrázky a karty se stíny vytiskneme, zalaminujeme a vystřihneme.Postup:Úvod (Motivace dětí)Učitel/rodič se ptá: „Viděli jste někdy svůj stín? Jak vypadá? Myslíte, že všechny věci mají svůj stín?“Ukázka příkladu: vytvoření stínu ruky na stole pomocí světla.Hlavní aktivitaDěti dostanou obrázky a jejich stíny.Úkol: přiřadit správný tvar k odpovídajícímu stínu.Mladším dětem může pomoci dospělý tím, že nabídne výběr ze dvou možností.Starší děti mohou pracovat samostatně a mohou vysvětlit svůj výběr.Závěr (Reflexe)Učitel/rodič pokládá otázky:„Bylo těžké najít správný stín?“„Jaké tvary bylo snadné poznat a které byly těžší?“Shrnutí: „Dnes jsme si hráli se stíny a zjistili jsme, že každý předmět má svůj jedinečný tvar.“
UUCZ-801020
Nezařazené k předmětu>Skládačky>Batole (1 - 3 roky)>MŠ
30.00