Cíl aktivity:
•Rozvoj vizuální diferenciace (rozpoznávání tvarů a jejich obrysů).
•Posílení soustředění a pozornosti.
•Podpora jemné motoriky (uchopování, přesné manipulování s obrázky).
Příprava: Kartičky s obrázky a karty se stíny vytiskneme, zalaminujeme a vystřihneme.
Postup:
- Úvod (Motivace dětí)
Učitel/rodič se ptá: „Viděli jste někdy svůj stín? Jak vypadá? Myslíte, že všechny věci mají svůj stín?“
Ukázka příkladu: vytvoření stínu ruky na stole pomocí světla.
- Hlavní aktivita
Děti dostanou obrázky a jejich stíny.
Úkol: přiřadit správný tvar k odpovídajícímu stínu.
Mladším dětem může pomoci dospělý tím, že nabídne výběr ze dvou možností.
Starší děti mohou pracovat samostatně a mohou vysvětlit svůj výběr.
- Závěr (Reflexe)
Učitel/rodič pokládá otázky:
„Bylo těžké najít správný stín?“
„Jaké tvary bylo snadné poznat a které byly těžší?“
Shrnutí: „Dnes jsme si hráli se stíny a zjistili jsme, že každý předmět má svůj jedinečný tvar.“