Stínohrátky - zvířátka z farmy

Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 1.06 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Učitelka Irča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 8. 2025
Sdílet:

Cíl aktivity:

Rozvoj vizuální diferenciace (rozpoznávání tvarů a jejich obrysů).

Posílení soustředění a pozornosti.

Podpora jemné motoriky (uchopování, přesné manipulování s obrázky).

Příprava: Kartičky s obrázky a karty se stíny vytiskneme, zalaminujeme a vystřihneme.

Postup:

  1. Úvod (Motivace dětí)

Učitel/rodič se ptá: „Viděli jste někdy svůj stín? Jak vypadá? Myslíte, že všechny věci mají svůj stín?“

Ukázka příkladu: vytvoření stínu ruky na stole pomocí světla.

  1. Hlavní aktivita

Děti dostanou obrázky a jejich stíny.

Úkol: přiřadit správný tvar k odpovídajícímu stínu.

Mladším dětem může pomoci dospělý tím, že nabídne výběr ze dvou možností.

Starší děti mohou pracovat samostatně a mohou vysvětlit svůj výběr.

  1. Závěr (Reflexe)

Učitel/rodič pokládá otázky:

„Bylo těžké najít správný stín?“

„Jaké tvary bylo snadné poznat a které byly těžší?“

Shrnutí: „Dnes jsme si hráli se stíny a zjistili jsme, že každý předmět má svůj jedinečný tvar.“

Další produkty od autora Učitelka Irča

696142
Český jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Příběh o holčičce, která jde se svými rodiči zapálit svíčku za svoji babičku a dědečka. Vyberete si text, který žákům
25.00 Kč
406185
Prvouka
ZŠ – 1. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Materiál obsahuje: •Kartu k zápisu odpovědí •18 stanovišť s otázkami •Diplom veverky Terky Každý žák dostane hrací kartu
50.00 Kč
409846
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Jak na to! •Materiál vytiskněte, zalaminujte a rozstříhejte. Práce s materiálem: Je libo hot dog s kečupem nebo s
40.00 Kč
425225
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Zpříjemněte si poslední dny před Vánoci výrobou lapbooku. Připravila jsem 2 verze, podle vašich časových možností
40.00 Kč
Stínohrátky - zvířátka z farmy Stínohrátky - zvířátka z farmy
Cíl aktivity:•Rozvoj vizuální diferenciace (rozpoznávání tvarů a jejich obrysů).Posílení soustředění a pozornosti.Podpora jemné motoriky (uchopování, přesné manipulování s obrázky).Příprava: Kartičky s obrázky a karty se stíny vytiskneme, zalaminujeme a vystřihneme.Postup:Úvod (Motivace dětí)Učitel/rodič se ptá: „Viděli jste někdy svůj stín? Jak vypadá? Myslíte, že všechny věci mají svůj stín?“Ukázka příkladu: vytvoření stínu ruky na stole pomocí světla.Hlavní aktivitaDěti dostanou obrázky a jejich stíny.Úkol: přiřadit správný tvar k odpovídajícímu stínu.Mladším dětem může pomoci dospělý tím, že nabídne výběr ze dvou možností.Starší děti mohou pracovat samostatně a mohou vysvětlit svůj výběr.Závěr (Reflexe)Učitel/rodič pokládá otázky:„Bylo těžké najít správný stín?“„Jaké tvary bylo snadné poznat a které byly těžší?“Shrnutí: „Dnes jsme si hráli se stíny a zjistili jsme, že každý předmět má svůj jedinečný tvar.“
UUCZ-801020
Nezařazené k předmětu>Skládačky>Batole (1 - 3 roky)>MŠ
30.00