Soubor Velikonoce ve školce je zaměřený na rozvoj zrakové percepce, předmatematických představ a předčtenářských dovedností. Ze souboru lze vše využít také ve školní družině či doma :)
Obsahuje:
- Autorská velikonoční básnička
- Tipy na aktivity s dětmi - výtvarné, pohybové, hudební...
- Pracovní list najdi správný stín
- Pracovní list najdi stejný obrázek
- Pracovní list spoj stejný obrázek
- Pracovní list vytleskej a zapiš
- Pracovní listy spočítej kolik je na obrázku ... a doplň do tabulky
- Bludiště vajíčko 2x
- Vybarvování podle barevné předlohy 2x
- Pracovní listy na počáteční písmeno 2x
- Kolíčkování 12 kartiček
- Najdi druhou polovinu obrázku 12 kartiček
- Dokážeš seřadit vajíčka podle velikosti?
- Sudoku velikonoční pro začátečníky
- Sudoku pro pokročilé
- Grafomotorické listy (vajíčka, zajíčci...) 3x
- Pracovní list vybarvi správný počet vajíček
- Omalovánka vajíček 6x
- Demonstrační fotografie kraslic, pomlázky...
- Malované velikonoční obrázky pro potěšení p. učitelek :)
Soubor lze doplnit oblíbenou hrou Já mám, ty máš Velikonoce
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ, který rozvíjí tyto oblasti z RVP PV:
Dítě a jeho tělo
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
Očekávané výstupy:
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji apod.)
Dítě a jeho psychika
Jazyk a řeč
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální
Očekávané výstupy:
- popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
- poznat některá písmena a číslice, popř. slova
- učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
- učit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Dítě a společnost
- seznamování se světem lidí
Očekávané výstupy:
- dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát férově
- zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami