OBSAH
Pro paní učitelku – str. 4
Pro pana učitele – str. 5
Pro paní družinářku – str. 6
Pro paní ředitelku – str. 7
Pro pana ředitele – str. 8
Pro paní kuchařku – str. 9
Pro pana školníka – str. 10
Pro paní uklízečku – str. 11
Pro paní vychovatelku - str. 12
Prázdná šablona – str. 13
Ode mě, pro mě (žák hodní sebe) – str. 14 a 15
VYUŽITÍ
Role se nám otočily a žáci se musejí zamyslet, aby ohodnotili zaměstnance školy a sami sebe.
Zpětná vazba je velmi důležitá pro náš další pracovní rozvoj.
Žáci mohou tvořit vysvědčení sami nebo ve skupinkách. Za mě je nejlepším volbou, pokud vysvědčení pro učitele tvoří žák sám, ale vysvědčení například pro paní kuchařky mohou tvořit společně se svými spolužáky. U paní kuchařek, uklízeček a pana školníka jsem nechala všechna políčka záměrně volná, aby se žáci museli mezi sebou domluvit, jaké vlastnosti a dovednosti budou hodnotit. Je velmi zajímavé sledovat, co žáci považují za důležité. V každé šabloně jsem nechala některé kolonky volné, aby je mohli dotvořit podle sebe.
Kromě známky žáci uvádějí i slovní komentář, aby nám poskytli zpětnou vazbu jak a v čem se zlepšit.
Stejně tak budou tvořit vysvědčení pro sebe. To by již neměli tvořit ve skupině, ale každý má své. Udělují si nejen známky, ale též musí zanechat slovní komentář (např. Větné členy umíš skvěle, ale musíš ještě dotrénovat vyjmenovaná slova.)