Materiál obsahuje celkem 43 zábavných kartiček, na nichž jsou napsány různé úkoly. 25 kartiček je růžových a 17 modrých. Kartičky používáme v momentu, kdy je celá třída i s učitelem v jednom kruhu. Kartičky představují skvělé oživení na začátek školního roku. Vhodné použití jak u starých tříd, tak i v případě nových kolektivů.
Růžové kartičky slouží ke hře, ve které se žáci budou přesazovat. Utvoříme třídní kruh, ve kterém bude chybět jedna židle. Uprostřed kruhu bude jeden čtenář (první kartičku může číst učitel), který přečte první kartičku. Příklad: Učitel přečte kartičku „Přesedni si, pokud jsi o prázdninách byl v kině“. Pokud někdo o prázdninách byl v kině, přesedne si s někým, kdo taktéž uvolní své místo. Pokud se žákovi místo nepodaří najít (nestihne to), doprostřed kruhu jde on a čte novou kartičku (kartičky se losují). Takto hra bude pokračovat dokola – přečte se otázka, následně se přesadí ti žáci, kteří s kartičkou souhlasí. Hry se účastní také třídní učitel.
Modré kartičky jsou zábavnější a pohyblivější. Kartičky bude číst učitel. Jakmile učitel kartičku přečte, žáci, kteří s kartičkou souhlasí, splní zadaný úkol. Tato aktivita probíhá opět v kruhu, akorát nyní nechybí žádná židle a žáci mají možnost pohybovat se po celé třídě.
Hra s kartičkami je velice jednoduchá, avšak po prázdninách dokáže třídnické hodiny krásně oživit a žáky navede zase do školního tempa zábavnou formou. Hraní s kartičkami je podle mě vhodné pro celou ZŠ, nebála bych se ani střední školy (např. na úvodní hodiny v prváku).