Projekt „KAŠTANY“ je možné zařadit do výuky jak na základních uměleckých školách, tak v hodinách výtvarné výchovy na základní škole či ve výtvarném kroužku.
HLAVNÍ MYŠLENKA PROJEKTU:
Díky propojenosti tohoto projektu s výukou přírodovědy se žáci nenásilnou a zábavnou formou učí o rostlinách a jeho vývoji. Výhodou je i zapojení haptických činností, které ozvláštní výuku a umožní další pohled na možnost edukace.
REALIZACE
Projekt může být zrealizován například v kroužku výtvarné výchovy v rámci školní družiny nebo během výuky výtvarné výchovy základní škole.
VÝUKOVÉ CELKY:
- Klíčící semínko (malba temperou či akrylem)
- Kůra stromu (reliéf z lepenky)
- Akvarelový květ (malba akvarelem, kresba centropenem)
- Studijní kresba kaštanu (tužka)
- Hliněné dlaždice (reliéf, keramická hlína, samotuhoucí hmota
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Klíčové kompetence: kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence pracovní
Cíle: podpora tvořivého myšlení, logického uvažování a řešení problémů, osvojení si strategie učení, rozvoj schopnosti komunikace, schopnost spolupracovat a respektovat práci a úspěchy své i ostatních
Mezioborové vztahy a témata: prvouka, rostliny