Soubor Den Země je výukový materiál, který obsahuje:
- Autorský příběh „Den Země“
- Autorská básnička „Naše Země“
- Demonstrační obrázky, které lze použít k doprovodu básničky a k dalšímu povídání
- Rytmizační básnička „Naše Země maličká“
- Spokojená a nespokojená planeta Země + obrázky správného a nesprávného chování v přírodě určené ke třídění – obrázky zalaminujte, rozstříhejte a děti je přiřazují ke spokojené nebo nespokojené planetě v Zemi
- Co potřebujeme k životu – pokus
- 12 obrázků k výzdobě třídy, které vyvolávají pozitivní emoce a vztah k přírodě
- Soubor karet “Zeměhraní” - karty s obrázky a otázkami, které lze využít k tvoření myšlenkových map, společnému plánování s dětmi nebo hodnocení svých pocitů + návod k použití karet
- Demonstrační obrázek koloběhu vody v přírodě
- Básnička „Koloběh vody“
- Obrázky k řazení koloběhu vody v přírodě
- 6 obrázků barevných popelnic k aktivitě „Třídění odpadu“ – obrázky je ideální zalaminovat rozložit v prostoru a děti k nim mohou třídit skutečný odpadní materiál (pet lahve, papíry, noviny, baterie, kabely, skleničky, zrcátka apod.)
Rozvíjí tyto kompetence:
- má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje,
o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije - klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
- se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí
a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
- ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog
- se dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky (řečovými, výtvarnými, hudebními, dramatickými apod.)
- se domlouvá gesty i slovy, rozlišuje některé symboly, rozumí jejich významu i funkci
- průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci
s okolím