Koloběh vody - kapička Emička

Počet stran:
31
Velikost: 8.99 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Netíková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 6. 2025
Sdílet:

🎯 Tematický celek:

Přírodní jevy a souvislosti – Koloběh vody

Napříč vzdělávacími oblastmi dle RVP PV 2026:

  • Dítě a jeho tělo
  • Dítě a jeho psychika
  • Dítě a ten druhý
  • Dítě a svět

📚 Obsah a složky materiálu:

1. Motivační pohádka: Putování kapky Emičky

  • Příběh o koloběhu vody podaný dětem srozumitelnou formou.
  • Kapka Emička prochází celým cyklem – od spadnutí z mráčku, přes list, potůček, řeku, moře, až po vypaření a návrat do mráčku.

2. Otázky k porozumění příběhu

  • Slouží k upevnění děje, práci s textem a rozvoji porozumění.

3. Dramatizace příběhu

  • Předpřipravený scénář pro děti i pedagoga.
  • Zahrnuje rozdělení rolí, repliky, tipy pro pohyb, práci s hlasem, atmosférou a hudbou.

4. Návrh komplexních činností

Rozděleno dle typů aktivit:

a) Experimenty s vodou

  • Odpařování, srážení, slaná vs. sladká voda, čistota vody

b) Výtvarné aktivity

  • Malba, koláže, zapouštění barev, tvorba koloběhu vody

c) Pohybové aktivity

  • Pohybová hra na kapky, překážková dráha, scénický tanec

d) Hudební a rytmické činnosti

  • Poslech deště, písničky o vodě, rytmizace

e) Logopedické chvilky

  • Rýmování, dechová cvičení, artikulační pohádky

f) Pozorování v přírodě / pobyt venku

  • Hledání vody v okolí, hry s vodou, zalévání zahrádky

🧠 Didaktický záměr a přínos:

🎓 Očekávané výstupy:

  • Dítě chápe princip koloběhu vody.
  • Uvědomuje si význam vody pro život.
  • Rozvíjí:
  • smyslové vnímání
  • jazykové dovednosti
  • logické a environmentální myšlení
  • motoriku
  • fantazii a tvořivost
  • spolupráci a vyjadřování emocí

📎 Součásti materiálu (výtěžky z přílohy):

  • Kartičky: „Já mám, kdo má“ (k tématu koloběhu vody)
  • Pracovní listy:
  • Řady, slabiky, množství
  • Rozlišování vody: slaná vs. sladká
  • Kdo vodu potřebuje
  • Slovní šifry
  • Zakroužkuj slova na „V“
  • Nakresli koloběh vody

Další produkty od autora Jana Netíková

904984
Nezařazené k předmětu
MŠ, 1.
Demonstrační obrázky - kartičky
Co si vezmu na prázdniny? Věřím, že hra „Co si vezmu na prázdniny?“ se stane skvělým pomocníkem při objevování světa a
49.00 Kč
911889
Přírodověda
Postřehovky
Postřehovka plná lesní zvěře. Mezi stromy to šustí, v houští to funí, někdo skáče, někdo hučí – lesní zvířátka si hrají
45.00 Kč
896201
Dopravní výchova
MŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
🎲🚒 Hasiči v akci! - postřehovka🚒🎲 💥 Pro děti od 3 do x let 💥 📢 Kdo si hraje, nezlobí – a kdo hraje, ten se učí za
45.00 Kč
915950
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Domino
Ovocná smršť! - TriDomino „Přezrálé? Nevadí! Děti si poradí!“ V ovocném království vypukl chaos – banány se kloužou
45.00 Kč
Koloběh vody - kapička Emička Koloběh vody - kapička Emička
🎯 Tematický celek:Přírodní jevy a souvislosti – Koloběh vodyNapříč vzdělávacími oblastmi dle RVP PV 2026:Dítě a jeho těloDítě a jeho psychikaDítě a ten druhýDítě a svět📚 Obsah a složky materiálu:1. Motivační pohádka: Putování kapky EmičkyPříběh o koloběhu vody podaný dětem srozumitelnou formou.Kapka Emička prochází celým cyklem – od spadnutí z mráčku, přes list, potůček, řeku, moře, až po vypaření a návrat do mráčku.2. Otázky k porozumění příběhuSlouží k upevnění děje, práci s textem a rozvoji porozumění.3. Dramatizace příběhuPředpřipravený scénář pro děti i pedagoga.Zahrnuje rozdělení rolí, repliky, tipy pro pohyb, práci s hlasem, atmosférou a hudbou.4. Návrh komplexních činnostíRozděleno dle typů aktivit:a) Experimenty s vodouOdpařování, srážení, slaná vs. sladká voda, čistota vodyb) Výtvarné aktivityMalba, koláže, zapouštění barev, tvorba koloběhu vodyc) Pohybové aktivityPohybová hra na kapky, překážková dráha, scénický tanecd) Hudební a rytmické činnostiPoslech deště, písničky o vodě, rytmizacee) Logopedické chvilkyRýmování, dechová cvičení, artikulační pohádkyf) Pozorování v přírodě / pobyt venkuHledání vody v okolí, hry s vodou, zalévání zahrádky🧠 Didaktický záměr a přínos:🎓 Očekávané výstupy:Dítě chápe princip koloběhu vody.Uvědomuje si význam vody pro život.Rozvíjí:smyslové vnímáníjazykové dovednostilogické a environmentální myšlenímotorikufantazii a tvořivostspolupráci a vyjadřování emocí📎 Součásti materiálu (výtěžky z přílohy):Kartičky: „Já mám, kdo má“ (k tématu koloběhu vody)Pracovní listy:Řady, slabiky, množstvíRozlišování vody: slaná vs. sladkáKdo vodu potřebujeSlovní šifryZakroužkuj slova na „V“Nakresli koloběh vody
UUCZ-899401
Přírodověda>Prvouka>Já mám, kdo má>Kolíčkování>Pracovní listy>MŠ>Školní družina>ZŠ – 1. STUPEŇ>💧Voda a vodstvo
59.00