Objevujte světadíly hravě!
Cílová skupina: 4. ročník, 5. ročník, 7. ročník
Co materiál obsahuje:
- plakát s obrázky světadílů, s porovnáním jejich rozlohy, zajímavosti o světadílech
- plakát - mapa (světadíly + oceány)
- osmisměrku (+ její řešení)
- pracovní list
- pexeso
- kartičky s otázkami na učivo
- kartičky s názvem a obrázkem světadílu + kartičky se zvířaty
- obrázkovou reflexi
Jak s materiálem pracovat:
- Oba plakáty doporučuji barevně vytisknout, zalaminovat a vyvěsit ve třídě.
- Osmisměrku doporučuji zařadit do prvních hodin, ve kterých se budeme světadílům věnovat, aby si děti osvojily nová slova.
- Pracovní list bych naopak použila na konci tématu ke zjištění, jak žáci učivu porozuměli a jak se učivo zvládli naučit.
- Kartičky s otázkami jsou skvělé na práci ve skupině. Dají se použít několika způsoby. Ve dvojici si na otázky společně odpovídají. Ve skupině každý říká odpověď na konkrétní otázku a následuje diskuze. Na poslední prázdnou kartičku si žáci vymyslí otázku sami.
- Kartičky s obrázkem světadílů a zvířat. Žáci ve skupině (ve dvojicích) přiřazují ke světadílu zvířata na něm žijící. Pozor! Evropa a Asie mají společná zvířata. Při aktivitě bych osobně žákům dovolila používat encyklopedie, nebo internet.
- Obrázková reflexe. Žáci vybarví smajlíka, abych věděla, jak moc pro ně bylo učivo lehké/těžké a na druhou stranu napíšou jednou větou, jestli je učivo bavilo + proč ne/ano.