„Ahoj děti! Mé jméno je Květoslava Všeználková, ale ostatní mi neřeknou jinak než babičko Květo. Zimu vystřídalo jaro a já se během tohoto období nejraději věnuji květinám na své zahrádce. Ne ale všechny květiny vykvetou s příchodem jara. Na některé si musím počkat třeba až do léta. Zkrátka, čím větší je teplo, tím více se má zahrádka začne zabarvovat všemi možnými druhy rostlin. Já vás naučím, jak se o takovou rostlinu starat. Povíme si, které rostliny je třeba vypěstovat na zahrádce a které naopak samy vykvetou ve volné přírodě. No a také se se mnou podíváte do mého květinářství. Těšíte se? Tak jdeme na to."
Soubor obsahuje:
- dopis od autorů
- návod jak s materiálem pracovat
- podobizny a povídání babičky Květy
- demonstrační obrázky nejznámějších květin (sněženka, bledule, krokus, petrklíč, zlatice, kočičky, sedmikráska, fialka, narcis, sasanka, podběl, modřenec, tulipán, hyacint, pampeliška, blatouch, konvalinka, pivoňka, šeřík, pomněnka, vlčí mák, chrpa, hluchavka, kopretina, jetel, zvonek, růže, slunečnice)
- demonstrační obrázky potřebného náčiní k zasazení rostliny a péči o ni
- demonstrační obrázky květin kupujících se v květinářství (barevné tulipány, barevné růže, orchideje, karafiáty, lilie, gerbery, listy eukalyptu, chryzantémy)
- ilustraci "V zahradnictví"
- autorskou píseň "Ospalá sněženka"
- aktivity ke stolečku (řazení květin od nejmenší po největší, dějová posloupnost pampelišky, dějová posloupnost péče o rostlinu, květinové hádanky, počítání semínek, procvičování barev, skládání slov z květin, procvičování předložkových vazeb, popis obrázku, výběr pugétu podle zadání)
- pracovní listy (počítání, sluchové vnímání, logické uvažování, vybarvování, grafomotorika, zrakové vnímání, bludiště)
- omalovánky