ŽÍŽALY - mini encyklopedie

Ročník:
Počet stran:
8
Velikost: 1.26 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lučitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 6. 2025
Sdílet:

Cílem materiálu je vytvořit si mini encyklopedii o žížalách, která je přizpůsobená dětem na 1. stupni. Dalším cílem je získat a upevnit si znalosti o žížalách.

Materiál rozvíjí kritické myšlení i tvořivé psaní. Žáci vyhledávají a pracují s informacemi, s IT či encyklopediemi. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v hodině prvouky či jako součást projektového dne na téma ŽÍŽALY/PŮDA.

 

Každý žák obdrží 3 dvojstránkové listy, které přehne dle půlící čáry, jako knihu.

strana číslo 1 – Pouze úvodní, motivační s podpisem žáka. Možno vybarvit, do vyzdobit a zahrát si techniku brainstorming (žáci vymýšlí či zapisují na tabuli slova, která je napadají se tématem žížaly.) Žákům pustím edukační video - https://www.youtube.com/watch?v=7pJj7jTd2Fs&t=2s.

strana číslo 2 – Práce s textem a obecnými informacemi o žížalách. Žáci si čtou a podtrhávají zelenou pastelkou informace, které už o žížalách ví a červenou nové informace, které se z textu dozvěděli.

strana číslo 3 – Stříhání a lepení životního cyklu vývoje žížaly. Dle textu mohou žáci pracovat samostatně popřípadě společně. Začínáme nalepením dospělé žížaly, poté kokony s vajíčky. Třetí je malá žížalka, která vylézá z kokonu a pak mladá žížala. Končíme opět dospělým jedincem.

strana číslo 4 – Práce s textem a informacemi. Popis části těla žížaly. Řešení součástí.

strana číslo 5 – Práce se zdroji, vyhledávání informací, práce ve skupinách. Rozvoj spolupráce a digitální gramotnosti. Žáci mají za úkol vyhledávat na tabletech, počítačích či v encyklopediích(dle možnostech školy) odpovědi na dané otázky. Otázky je možné si potom porovnat a diskutovat o odpovědích a důvěryhodností některých internetových zdrojů.

strana číslo 6 – Pouze motivační strana, možno vybarvi či popsat obrázek. Doplnění anglického názvu – lze propojit s AJ.

Materiál obsahuje:

8 stránek

6 černobílých stránek do mini encyklopedie

úvodní metodiku a příklady použití materiálu

vyplněná mini encyklopedie a řešení

Materiál je nutné si předem připravit – vytisknout a nakopírovat. Nutný pouze jednostranný tisk – z důvodu stříhání a možného nenavázání stránek.

Při práci s materiálem budou potřeba nůžky a lepidlo, tablety či počítače nebo encyklopedie.

Materiál ze využít na 1. ZŠ. 

Další produkty od autora Lučitelka

664425
Český jazyk - čtení
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Cílem materiálu je procvičit si učivo prvouky a českého jazyka na téma PODZIM a rozvoj kritického myšlení formou
45.00 Kč
773404
Matematika
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Cílem vzdělávacího materiálu je rozvíjet finanční gramotnost žáků, procvičit si sčítání a odčítání, procenta, číst s
49.00 Kč
83103
Český jazyk - čtení
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 30 čtecích karet. Každá karta obsahuje 4 věty a 4 obrázky. Děti zapisují číslo věty k danému obrázku
45.00 Kč
312766
Český jazyk
1., 2., Speciální pedagogika
Didaktické hry
Karty na čtení s porozuměním a tajenkou. Materiál je vytvořen jako pomůcka do hodin českého jazyka, která slouží k
39.00 Kč
ŽÍŽALY - mini encyklopedie ŽÍŽALY - mini encyklopedie
Cílem materiálu je vytvořit si mini encyklopedii o žížalách, která je přizpůsobená dětem na 1. stupni. Dalším cílem je získat a upevnit si znalosti o žížalách.Materiál rozvíjí kritické myšlení i tvořivé psaní. Žáci vyhledávají a pracují s informacemi, s IT či encyklopediemi. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v hodině prvouky či jako součást projektového dne na téma ŽÍŽALY/PŮDA. Každý žák obdrží 3 dvojstránkové listy, které přehne dle půlící čáry, jako knihu.strana číslo 1 – Pouze úvodní, motivační s podpisem žáka. Možno vybarvit, do vyzdobit a zahrát si techniku brainstorming (žáci vymýšlí či zapisují na tabuli slova, která je napadají se tématem žížaly.) Žákům pustím edukační video - https://www.youtube.com/watch?v=7pJj7jTd2Fs&t=2s.strana číslo 2 – Práce s textem a obecnými informacemi o žížalách. Žáci si čtou a podtrhávají zelenou pastelkou informace, které už o žížalách ví a červenou nové informace, které se z textu dozvěděli.strana číslo 3 – Stříhání a lepení životního cyklu vývoje žížaly. Dle textu mohou žáci pracovat samostatně popřípadě společně. Začínáme nalepením dospělé žížaly, poté kokony s vajíčky. Třetí je malá žížalka, která vylézá z kokonu a pak mladá žížala. Končíme opět dospělým jedincem.strana číslo 4 – Práce s textem a informacemi. Popis části těla žížaly. Řešení součástí.strana číslo 5 – Práce se zdroji, vyhledávání informací, práce ve skupinách. Rozvoj spolupráce a digitální gramotnosti. Žáci mají za úkol vyhledávat na tabletech, počítačích či v encyklopediích(dle možnostech školy) odpovědi na dané otázky. Otázky je možné si potom porovnat a diskutovat o odpovědích a důvěryhodností některých internetových zdrojů.strana číslo 6 – Pouze motivační strana, možno vybarvi či popsat obrázek. Doplnění anglického názvu – lze propojit s AJ.Materiál obsahuje:• 8 stránek• 6 černobílých stránek do mini encyklopedie• úvodní metodiku a příklady použití materiálu• vyplněná mini encyklopedie a řešeníMateriál je nutné si předem připravit – vytisknout a nakopírovat. Nutný pouze jednostranný tisk – z důvodu stříhání a možného nenavázání stránek.Při práci s materiálem budou potřeba nůžky a lepidlo, tablety či počítače nebo encyklopedie.Materiál ze využít na 1. ZŠ. 
UUCZ-900933
Přírodověda>Prvouka>Pracovní listy>Přehled učiva>Přípravy hodiny/lekce>2.>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐾 Živočichové>🪲 Bezobratlí (hmyz, pavoukovci, plži ...)
39.00