ŽÍŽALY - mini encyklopedie

Ročník:
Počet stran:
8
Velikost: 1.26 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lučitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 6. 2025
Sdílet:

Cílem materiálu je vytvořit si mini encyklopedii o žížalách, která je přizpůsobená dětem na 1. stupni. Dalším cílem je získat a upevnit si znalosti o žížalách.

Materiál rozvíjí kritické myšlení i tvořivé psaní. Žáci vyhledávají a pracují s informacemi, s IT či encyklopediemi. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v hodině prvouky či jako součást projektového dne na téma ŽÍŽALY/PŮDA.

 

Každý žák obdrží 3 dvojstránkové listy, které přehne dle půlící čáry, jako knihu.

strana číslo 1 – Pouze úvodní, motivační s podpisem žáka. Možno vybarvit, do vyzdobit a zahrát si techniku brainstorming (žáci vymýšlí či zapisují na tabuli slova, která je napadají se tématem žížaly.) Žákům pustím edukační video - https://www.youtube.com/watch?v=7pJj7jTd2Fs&t=2s.

strana číslo 2 – Práce s textem a obecnými informacemi o žížalách. Žáci si čtou a podtrhávají zelenou pastelkou informace, které už o žížalách ví a červenou nové informace, které se z textu dozvěděli.

strana číslo 3 – Stříhání a lepení životního cyklu vývoje žížaly. Dle textu mohou žáci pracovat samostatně popřípadě společně. Začínáme nalepením dospělé žížaly, poté kokony s vajíčky. Třetí je malá žížalka, která vylézá z kokonu a pak mladá žížala. Končíme opět dospělým jedincem.

strana číslo 4 – Práce s textem a informacemi. Popis části těla žížaly. Řešení součástí.

strana číslo 5 – Práce se zdroji, vyhledávání informací, práce ve skupinách. Rozvoj spolupráce a digitální gramotnosti. Žáci mají za úkol vyhledávat na tabletech, počítačích či v encyklopediích(dle možnostech školy) odpovědi na dané otázky. Otázky je možné si potom porovnat a diskutovat o odpovědích a důvěryhodností některých internetových zdrojů.

strana číslo 6 – Pouze motivační strana, možno vybarvi či popsat obrázek. Doplnění anglického názvu – lze propojit s AJ.

Materiál obsahuje:

8 stránek

6 černobílých stránek do mini encyklopedie

úvodní metodiku a příklady použití materiálu

vyplněná mini encyklopedie a řešení

Materiál je nutné si předem připravit – vytisknout a nakopírovat. Nutný pouze jednostranný tisk – z důvodu stříhání a možného nenavázání stránek.

Při práci s materiálem budou potřeba nůžky a lepidlo, tablety či počítače nebo encyklopedie.

Materiál ze využít na 1. ZŠ. 

Další produkty od autora Lučitelka

136523
Český jazyk
1., 2.
Skládačky
Materiál obsahuje 15 archů A4. Každý arch je určen pro jednu skupinu, popřípadě jednotlivce. Žáci přiřazují slova k
35.00 Kč
799300
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Výukové kartičky, které hravou formou procvičují pravopis - měkké a tvrdé souhlásky. Cílem materiálu je procvičit si
45.00 Kč
83317
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Zábavné a u dětí neokoukané procvičování pravopisu ve vyjmenovaných slovech po P. Cílem materiálu je procvičit si
29.00 Kč
262832
Český jazyk
2., 3.
Skládačky
Cílem materiálu je procvičit pravopis po měkkých a tvrdých souhláskách zábavnou, tematicky zaměřenou formou. Žák čte
44.00 Kč
ŽÍŽALY - mini encyklopedie ŽÍŽALY - mini encyklopedie
Cílem materiálu je vytvořit si mini encyklopedii o žížalách, která je přizpůsobená dětem na 1. stupni. Dalším cílem je získat a upevnit si znalosti o žížalách.Materiál rozvíjí kritické myšlení i tvořivé psaní. Žáci vyhledávají a pracují s informacemi, s IT či encyklopediemi. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v hodině prvouky či jako součást projektového dne na téma ŽÍŽALY/PŮDA. Každý žák obdrží 3 dvojstránkové listy, které přehne dle půlící čáry, jako knihu.strana číslo 1 – Pouze úvodní, motivační s podpisem žáka. Možno vybarvit, do vyzdobit a zahrát si techniku brainstorming (žáci vymýšlí či zapisují na tabuli slova, která je napadají se tématem žížaly.) Žákům pustím edukační video - https://www.youtube.com/watch?v=7pJj7jTd2Fs&t=2s.strana číslo 2 – Práce s textem a obecnými informacemi o žížalách. Žáci si čtou a podtrhávají zelenou pastelkou informace, které už o žížalách ví a červenou nové informace, které se z textu dozvěděli.strana číslo 3 – Stříhání a lepení životního cyklu vývoje žížaly. Dle textu mohou žáci pracovat samostatně popřípadě společně. Začínáme nalepením dospělé žížaly, poté kokony s vajíčky. Třetí je malá žížalka, která vylézá z kokonu a pak mladá žížala. Končíme opět dospělým jedincem.strana číslo 4 – Práce s textem a informacemi. Popis části těla žížaly. Řešení součástí.strana číslo 5 – Práce se zdroji, vyhledávání informací, práce ve skupinách. Rozvoj spolupráce a digitální gramotnosti. Žáci mají za úkol vyhledávat na tabletech, počítačích či v encyklopediích(dle možnostech školy) odpovědi na dané otázky. Otázky je možné si potom porovnat a diskutovat o odpovědích a důvěryhodností některých internetových zdrojů.strana číslo 6 – Pouze motivační strana, možno vybarvi či popsat obrázek. Doplnění anglického názvu – lze propojit s AJ.Materiál obsahuje:• 8 stránek• 6 černobílých stránek do mini encyklopedie• úvodní metodiku a příklady použití materiálu• vyplněná mini encyklopedie a řešeníMateriál je nutné si předem připravit – vytisknout a nakopírovat. Nutný pouze jednostranný tisk – z důvodu stříhání a možného nenavázání stránek.Při práci s materiálem budou potřeba nůžky a lepidlo, tablety či počítače nebo encyklopedie.Materiál ze využít na 1. ZŠ. 
UUCZ-900933
Přírodověda>Prvouka>Pracovní listy>Přehled učiva>Přípravy hodiny/lekce>2.>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐾 Živočichové>🪲 Bezobratlí (hmyz, pavoukovci, plži ...)
39.00