Demonstrační obrázky představující časovou/dějovou posloupnost na různá témata.
Soubor můžete stáhnout v PDF formě, následně lze snadno vytisknout na formát A4. Pro delší životnost je vhodné po tisku materiál zalaminovat a vystřihnout.
S materiálem lze pracovat v rámci skupiny dětí, či individuálně s dětmi zvlášť.
Dějová posloupnost je vytvořena pro 10 témat, každé obsahuje 5 demonstračních obrázků (jedno téma obsahuje 4 obrázky.
V souboru naleznete demonstrační obrázky na téma: rostlina, žena, muž, strom, slepice, motýl, žába, roční období, pizza, med.
Tyto činnosti u dětí rozvíjí mimo jiné:
- kognitivní schopnosti a dovednosti
- upevňování abstraktních pojmů "čas", "děj"
- fantazii a představivost
- komunikaci
- čtenářskou pregramotnost
- matematickou pregramotnost
- povědomí o světě a jeho fungování
- tvořivé myšlení
- a další
Demonstrační karty (11x) na téma "Jak to chodí ve školce?" - časová/dějová posloupnost. Soubor zakoupíte ve formátu PDF, velikostně A4 (dvě demonstrační karty na jedné straně A4), následně lze snadno vytisknout. Pro delší životnost je vhodné po tisku materiál zalaminovat a vystřihnout.
S materiálem lze pracovat v rámci skupiny dětí, či individuálně s dětmi zvlášť. Je vhodný pro adaptační dny v mateřské škole, jako výzdoba třídy pro upevňování režimu dne, či jako samostatná aktivita pro děti.
Tyto činnosti u dětí rozvíjí mimo jiné:
- kognitivní schopnosti a dovednosti
- upevňování abstraktních pojmů "čas", "děj"
- fantazii a představivost
- komunikaci
- čtenářskou pregramotnost
- matematickou pregramotnost
- povědomí o světě a jeho fungování
- tvořivé myšlení
- a další
Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV:
- kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
- kompetence k řešení problémů: si všímá dění i problémů v bezprostředním okolí; přirozenou motivací k řešení dalších problémů a situací je pro něj pozitivní odezva na aktivní zájem
- kompetence k řešení problémů: řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého
Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Časová posloupnost (vycházející z RVP PV):
- Dítě a jeho tělo: osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě
- Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- Dítě a jeho psychika: rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání)
- Dítě a jeho psychika: vytváření základů pro práci s informacemi
- Dítě a ten druhý: posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.)