Portfolio před/školáka

Počet stran:
96
Velikost: 22.41 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 8. 2024
Sdílet:

Soubor pracovních listů pro tvorbu diagnostického portfolia ve formátu PDF pro děti předškolního a mladšího školního věku.

 

Co je to portfolio?
Portfolio je soubor výtvarných prací a pracovních listů, které vypovídají o biologických a psychologických aspektech vývoje dítěte, kresebné a grafomotorické úrovni apod. Smyslem portfolia dítěte je jeho pomoc ve vytváření podnětů a podmínek pro další vývoj dítěte, vyhodnocení individuálních pokroků a růstu.

Každé dítě vlastní svoje portfolio jako sbírku svých dovedností a úspěchů pro přehled práce a pozorování vývoje dítěte. Je jím dokumentován pokrok dítěte. Portfolio nemusí obsahovat všechny práce dětí, ale jejich užší výběr, o němž rozhodují učitelé i děti, popřípadě rodiče. Je doplňováno o další materiály, které vycházejí z diagnostické činnosti učitele a sledují pokrok dítěte (záznamy učitele z rozhovorů s dětmi, pozorování, dotazníky pro rodiče, sebehodnocení dítěte, poznámky od rodičů atd. Jsou v něm obsaženy všechny materiály, které mohou být přístupné učitelkám, dětem a rodičům na podporu rozvoje dítěte. Jeho součástí nejsou důvěrné informace.

 

Funkce portfolia

  • Funkce informační: poskytuje informace o vývoji dítěte rodičům, učitelům a samotným dětem. Slouží rodičům, učitelům a dítěti jako komplexní soubor informací o rozvoji dítěte.
  • Funkce motivační: motivuje děti k lepším výsledkům práce, k dokončení řady činností, k tvorbě vlastních výtvorů, které chtějí v portfoliu prezentovat.
  • Funkce komunikační: stává se prostředníkem navození a rozvoje komunikace mezi učitelem a dětmi, mezi dětmi vzájemně a mezi dětmi a rodiči, popřípadě dalšími odborníky.
  • Funkce autoregulační (rozvojová): dítě ve spolupráci s průvodcem interpretuje své výsledky práce, hodnotí je (explicitně i implicitně), prožívá své úspěchy a neúspěchy a rozhoduje se o další činnosti, která ovlivňuje jeho osobnostní rozvoj.
  • Funkce diagnostická: získané informace o vývoji dítěte slouží pedagogům jako východisko pro stanovení vhodných cílů podporujících rozvoj dítěte a volbu odpovídajících vhodných metod a forem práce.
     

Obsah pracovních listů

  • Něco o mně
  • První den ve školce/škole
  • Můj otisk nohy
  • Můj otisk ruky
  • Jak roste moje noha
  • Jak roste moje ruka
  • Můj portrét
  • Čím chci jednou být?
  • Moji kamarádi
  • Oblíbená činnost
  • Neoblíbená činnost
  • Moje narozeniny a můj dort
  • Strach
  • Co mám ve svém srdci
  • Moje maminka
  • Můj tatínek
  • Moje rodina
  • Můj erb
  • Moji mazlíčci
  • Moje oblíbené jídlo
  • Moje oblíbená zavařenina
  • Co si chci pamatovat
  • Moje šatna
  • Moje fotogalerie
  • Už se umím podepsat
  • Chci napsat
  • Moje hlášky
  • Moje oblíbené báničky
  • Moje oblíbené písničky
  • Písmena
  • Sebereflexe

 

Obsah pracovních listů - Hurá na prázdniny

  • Minulé prázdniny
  • Budoucí prázdniny
  • Co si zabalím
  • Co bych si vzal/a na opuštěný ostrov
  • Prázdninové brýle

 

Obsah pracovních listů - Vánoční očekávání

  • Vánoce
  • Dárky
  • Adventní kalendář
  • Sněžítko přání
  • Moje oblíbené vánoční koledy
  • Dopis pro Ježíška
  • Štědrovečerní večeře
     

Soubor obsahuje:

  • Úvodní strana (24 stran)
  • Pracovní listy (51 stran)
  • Pracovní listy - "Hurá na prázdniny" (5 stran)
  • Pracovní listy- "Vánoční očekávání" (8 stran)
  • Oddělovací stránky (6 stran)
  • Vysvědčení předškoláka (2 strany)

Další produkty od autora Čammrda - Lucie Čammrová

615787
Nezařazené k předmětu
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Skládačky
Podzimní pracovní listy pro předškoláky a mladší školáky Připravili jsme pro vás soubor plný kreativních a vzdělávacích
95.00 Kč
634032
Výtvarná výchova
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Představujeme vám nový PDF soubor šablon s medvídky, ideální pro dekoraci oken nebo jakýkoliv jiný kreativní projekt
45.00 Kč
615367
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Pracovní listy
Objevte kouzlo podzimu s naším 30 stránkovým PDF souborem. Obsahuje 10 demonstračních návodových obrázků v dvou
49.00 Kč
617525
Nezařazené k předmětu
Batole (1 - 3 roky), MŠ, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Představujeme didaktickou pomůcku „Třídící domečky“ na téma „BARVY“ – ideální nástroj pro rozvoj zrakového vnímání a
55.00 Kč
Portfolio před/školáka Portfolio před/školáka
Soubor pracovních listů pro tvorbu diagnostického portfolia ve formátu PDF pro děti předškolního a mladšího školního věku. Co je to portfolio?Portfolio je soubor výtvarných prací a pracovních listů, které vypovídají o biologických a psychologických aspektech vývoje dítěte, kresebné a grafomotorické úrovni apod. Smyslem portfolia dítěte je jeho pomoc ve vytváření podnětů a podmínek pro další vývoj dítěte, vyhodnocení individuálních pokroků a růstu.Každé dítě vlastní svoje portfolio jako sbírku svých dovedností a úspěchů pro přehled práce a pozorování vývoje dítěte. Je jím dokumentován pokrok dítěte. Portfolio nemusí obsahovat všechny práce dětí, ale jejich užší výběr, o němž rozhodují učitelé i děti, popřípadě rodiče. Je doplňováno o další materiály, které vycházejí z diagnostické činnosti učitele a sledují pokrok dítěte (záznamy učitele z rozhovorů s dětmi, pozorování, dotazníky pro rodiče, sebehodnocení dítěte, poznámky od rodičů atd. Jsou v něm obsaženy všechny materiály, které mohou být přístupné učitelkám, dětem a rodičům na podporu rozvoje dítěte. Jeho součástí nejsou důvěrné informace. Funkce portfoliaFunkce informační: poskytuje informace o vývoji dítěte rodičům, učitelům a samotným dětem. Slouží rodičům, učitelům a dítěti jako komplexní soubor informací o rozvoji dítěte.Funkce motivační: motivuje děti k lepším výsledkům práce, k dokončení řady činností, k tvorbě vlastních výtvorů, které chtějí v portfoliu prezentovat.Funkce komunikační: stává se prostředníkem navození a rozvoje komunikace mezi učitelem a dětmi, mezi dětmi vzájemně a mezi dětmi a rodiči, popřípadě dalšími odborníky.Funkce autoregulační (rozvojová): dítě ve spolupráci s průvodcem interpretuje své výsledky práce, hodnotí je (explicitně i implicitně), prožívá své úspěchy a neúspěchy a rozhoduje se o další činnosti, která ovlivňuje jeho osobnostní rozvoj.Funkce diagnostická: získané informace o vývoji dítěte slouží pedagogům jako východisko pro stanovení vhodných cílů podporujících rozvoj dítěte a volbu odpovídajících vhodných metod a forem práce. Obsah pracovních listůNěco o mněPrvní den ve školce/školeMůj otisk nohyMůj otisk rukyJak roste moje nohaJak roste moje rukaMůj portrétČím chci jednou být?Moji kamarádiOblíbená činnostNeoblíbená činnostMoje narozeniny a můj dortStrachCo mám ve svém srdciMoje maminkaMůj tatínekMoje rodinaMůj erbMoji mazlíčciMoje oblíbené jídloMoje oblíbená zavařeninaCo si chci pamatovatMoje šatnaMoje fotogalerieUž se umím podepsatChci napsatMoje hláškyMoje oblíbené báničkyMoje oblíbené písničkyPísmenaSebereflexe Obsah pracovních listů - Hurá na prázdninyMinulé prázdninyBudoucí prázdninyCo si zabalímCo bych si vzal/a na opuštěný ostrovPrázdninové brýle Obsah pracovních listů - Vánoční očekáváníVánoceDárkyAdventní kalendářSněžítko přáníMoje oblíbené vánoční koledyDopis pro JežíškaŠtědrovečerní večeře Soubor obsahuje:Úvodní strana (24 stran)Pracovní listy (51 stran)Pracovní listy - "Hurá na prázdniny" (5 stran)Pracovní listy- "Vánoční očekávání" (8 stran)Oddělovací stránky (6 stran)Vysvědčení předškoláka (2 strany)
UUCZ-615393
Prvouka>Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>Přehled učiva>Ostatní>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Emoce>Sebehodnocení
125.00