Obsah
- 6x skupina deseti instrukcí k nalezení pokladu, 2x celý název: sever, jih,...; zbylé jako S, J, ...
- 2 skupiny lze zobrazovat přímo na přiložených mapách,
- 4 skupiny pouze jako instrukce a jedna univerzální mapa - vhodné k zalaminování a opakovatelnému použití,
- 1x mapa světa s rozmístěnými zvířaty
- žák doplňuje chybějící údaje ve větách, např.: Šest polí na východ od žraloka žije žirafa, tři pole severně od želvy žije žralok.
Způsob práce
S mapou pokladu:
- Vytiskněte prázdné mapy, zalaminujte, žáci dle instrukcí stíratelným fixem do mapy vyznačují cestu, po společné kontrole smažeme a hledáme další poklad.
- Další využití prázdné mapy:
- po vyčerpání 6 skupin zadání v tomto materiálu, učitel diktuje žákům svoji cestu a žáci řeší,
- jeden žák diktuje cestu zbytku třídy, poté další a další žák,
- ve dvojici: každý žák napíše na zalaminovanou mapu cestu k pokladu, předá spolužákovi, který řeší a pak si zpátky vymění ke kontrole,
Se zvířaty na mapě:
- Po vyplnění mých 20 vět tvoří žáci:
- do dvojice, každý vytvoří své věty, v lavici prohodí, po vyplnění si vrátí a tvůrce vět zkontroluje spolužákovo doplnění,
- jedna skupina žáků tvoří věty pro další skupinu žáků, pak se vyřešené věty vrátí původní skupině, která věty zkontroluje,
- práce pro třídu: žák zvolí zvíře, např. chobotničku a ostatní žáci říkají, že 3 pole severně žije zajíc, 1 pole západně lev a 1 pole východně delfín atd...
- tuto aktivitu můžete otočit. Žák hlásí: myslím si zvíře, 3 pole severně žije zajíc, 1 pole západně lev a 1 pole východně delfín, jaké zvíře si myslím? Řešení: Chobotnička.