Světové strany - pohyb po mříži

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 7.52 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 9. 2023
Sdílet:

Obsah

  • 6x skupina deseti instrukcí k nalezení pokladu, 2x celý název: sever, jih,...; zbylé jako S, J, ...
    • 2 skupiny lze zobrazovat přímo na přiložených mapách,
    • 4 skupiny pouze jako instrukce a jedna univerzální mapa - vhodné k zalaminování a opakovatelnému použití,
  • 1x mapa světa s rozmístěnými zvířaty
    • žák doplňuje chybějící údaje ve větách, např.: Šest polí na východ od žraloka žije žirafa, tři pole severně od želvy žije žralok.

Způsob práce

S mapou pokladu:

  • Vytiskněte prázdné mapy, zalaminujte, žáci dle instrukcí stíratelným fixem do mapy vyznačují cestu, po společné kontrole smažeme a hledáme další poklad.
  • Další využití prázdné mapy:
    • po vyčerpání 6 skupin zadání v tomto materiálu, učitel diktuje žákům svoji cestu a žáci řeší,
    • jeden žák diktuje cestu zbytku třídy, poté další a další žák,
    • ve dvojici: každý žák napíše na zalaminovanou mapu cestu k pokladu, předá spolužákovi, který řeší a pak si zpátky vymění ke kontrole,

Se zvířaty na mapě:

  • Po vyplnění mých 20 vět tvoří žáci:
    • do dvojice, každý vytvoří své věty, v lavici prohodí, po vyplnění si vrátí a tvůrce vět zkontroluje spolužákovo doplnění,
    • jedna skupina žáků tvoří věty pro další skupinu žáků, pak se vyřešené věty vrátí původní skupině, která věty zkontroluje,
    • práce pro třídu: žák zvolí zvíře, např. chobotničku a ostatní žáci říkají, že 3 pole severně žije zajíc, 1 pole západně lev a 1 pole východně delfín atd...
      • tuto aktivitu můžete otočit. Žák hlásí: myslím si zvíře, 3 pole severně žije zajíc, 1 pole západně lev a 1 pole východně delfín, jaké zvíře si myslím? Řešení: Chobotnička.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

424577
Matematika
6., 7., 8.
Pracovní listy
Procvičujete s žáky desetinná čísla? Seznamte je s kurzovním lístkem, s kterým pracují při řešení 14 úloh zaměřených na
25.00 Kč
284650
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Snaha předejít myšlence 0,80 + 0,20 = 0,100 !!!! Materiál využívám jako první seznámení s desetinnými čísly - postupně
32.00 Kč
316185
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytvořeno pro žáky na 1. stupni, kteří zatím neznají desetinná čísla. Při tvoření jsem se snažila vyvarovat převodům
28.00 Kč
390658
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické sčítání a odčítání desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou
30.00 Kč
Světové strany - pohyb po mříži Světové strany - pohyb po mříži
Obsah 6x skupina deseti instrukcí k nalezení pokladu, 2x celý název: sever, jih,...; zbylé jako S, J, ... 2 skupiny lze zobrazovat přímo na přiložených mapách, 4 skupiny pouze jako instrukce a jedna univerzální mapa - vhodné k zalaminování a opakovatelnému použití, 1x mapa světa s rozmístěnými zvířaty žák doplňuje chybějící údaje ve větách, např.: Šest polí na východ od žraloka žije žirafa, tři pole severně od želvy žije žralok. Způsob práce S mapou pokladu: Vytiskněte prázdné mapy, zalaminujte, žáci dle instrukcí stíratelným fixem do mapy vyznačují cestu, po společné kontrole smažeme a hledáme další poklad. Další využití prázdné mapy: po vyčerpání 6 skupin zadání v tomto materiálu, učitel diktuje žákům svoji cestu a žáci řeší, jeden žák diktuje cestu zbytku třídy, poté další a další žák, ve dvojici: každý žák napíše na zalaminovanou mapu cestu k pokladu, předá spolužákovi, který řeší a pak si zpátky vymění ke kontrole, Se zvířaty na mapě: Po vyplnění mých 20 vět tvoří žáci: do dvojice, každý vytvoří své věty, v lavici prohodí, po vyplnění si vrátí a tvůrce vět zkontroluje spolužákovo doplnění, jedna skupina žáků tvoří věty pro další skupinu žáků, pak se vyřešené věty vrátí původní skupině, která věty zkontroluje, práce pro třídu: žák zvolí zvíře, např. chobotničku a ostatní žáci říkají, že 3 pole severně žije zajíc, 1 pole západně lev a 1 pole východně delfín atd... tuto aktivitu můžete otočit. Žák hlásí: myslím si zvíře, 3 pole severně žije zajíc, 1 pole západně lev a 1 pole východně delfín, jaké zvíře si myslím? Řešení: Chobotnička.
UUCZ-372626
Prvouka>Pracovní listy>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ
30.00