Živly - Celá sada
Informační karty + kruh živlů s trojsložkou
- Získáte celkem 5 informačních karet velikosti A4. První karta je o živlech obecně, další jsou o jednotlivých čtyřech živlech. Dozvíte se jaké roční období či světová strana k danému živlu náleží, jací jsou lidé v těchto znameních narození, jaká je charakteristika těchto živlů nebo co nepříjemného s sebou přinášejí. Ničivé síly jednotlivých živlů se krásně hodí k tématu Dne Země..
- Součástí jsou také 4 menší karty tzv. trojsložky, na kterých naleznete název, znak a obrázek živlu. Můžete je rozdělit a děti poté spojovat.
- A v neposlední řadě v tomto souboru najdete kruh živlů. Buď jej můžete využít ve velikosti A4, nebo ve větší verzi, kdy je složen ze 4 stran velikosti A4. Poté menší verze poslouží jako karta ke kontrole.
Živelné karty a tématické obrázky
- V souboru naleznete 4 živelné karty, na kterých najdete název a obrázek jednotlivých 4 živlů - voda, vítr, země, vzduch. Součástí jsou také 4 karty v barvách živlů se znakem, na kterých najdete různé tématické obrázky, které k jednotlivým živlům patří. Obrázků je celkem 30.
- Součástí je i zadní stranu, kterou můžete využít na jakoukoliv část souboru.
Já mám, kdo má?
- Hra Já mám, kdo má? s tématikou živlů je složen ze 30 karet, 2 karet s obrázky a názvy užitých motivů a 1 informační karty, na které naleznete 3 varianty užití souboru.
Karty aktivit
- Získáte celkem 20 karet, na kterých najdete různé aktivity, které jsou tématicky zaměřené na živly. Ke každému živlu si můžete vybrat jednu z 5 aktivit: tvoření, stavění, bádání, pozorování, pokus a podobně, snad si zkrátka vybere každý. Součástí je i úvodní informační karta, zadní strana a také 4 živelné karty - karty s názvem a obrázkem živlu.
Pexesa
- První pexeso je složeno z obrázků, které se tématicky pojí s živly. Celkem 60 kartiček - 30 dvojic obrázků dítko seznámí se zvířaty, dopravními prostředky a různými věcmi a pojmy z blízkého okolí, které se pojí vždy s jedním ze čtyř živlů.
- Druhé pexeso je složeno z totožných obrázků, jen se jedná o stínovou verzi - obrázek a jeho stín. Opět je to celkem 60 kartiček, tedy 30 dvojic.
Karty her
- Tato část je celkem ze 12 karet, na kterých najdete pohybové hry s krátkou motivací, které jsou tématicky zaměřené na živly. Ke každému živlu si můžete vybrat jednu ze tří her - klidových, na rozběhání, postřehových a podobně, snad si zkrátka vybere každý.
Otázkové karty
- Tyto otázkové karty souborem celkem 40 karet s otázkami, které se pojí s živly.
Rychlopotřehovka
- Rychlopostřehovka obsahuje úvodní informační kartu,kartu hrací plochy a 32 malých kartiček s obrázky. Na kartičkách jsou obrázky, které se pojí s tématem živlů.
Počítací karty
- Počítací karty jsou složeny z 5 stran velikosti A4. Celkem v něm naleznete 20 karet s počítáním 0-10.
Výukový potenciál souboru:
Tento soubor má výukový charakter v souladu s RVP PV s jehož pomocí můžete v rámci předškolního vzdělávání plnit vzdělávací cíle v rámci vzdělávacích rozvojových oblastí.
Příklad kompetencí
- V jednotlivých aktivitách v části Karty aktivit dítě odhaduje své síly, učí se hodnotit svoje osobní pokroky i oceňovat výkony druhých
- V průběhu her z části Karty her se dítě domlouvá gesty i slovy, rozlišuje některé symboly, rozumí jejich významu i funkci
- Dítě pomocí Počítacích karet zpřesňuje početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti
Příklad cílů
- Při poslouchání pravidel či postupu a následné domluvě je cílem rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování) je nedílnou součástí této aktivity
- Rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu je součástí komunikace při plnění aktivity
- Cílem je také - pomocí Počítacích karet - osvojení si předmatematických představ a dovedností pomocí počítání obrázků
Tisk je ideální ve velikosti A4, ale obrázky ani na papíru A5 zcela nezaniknou. Obrázky jsou vysoce kvalitní a je dobré je tisknout ve fotorežimu.