Materiál obsahuje karty a aktivity, které jsou určeny do hodin tělesné výchovy 1. stupně ZŠ.
Soubor obsahuje:
- karty A4 k vyznačení úkolů na trase (obrázky lidé a zvířata)
- kartičky k aktivitám
AKTIVITY:
CO JSEM ZA ZVÍŘE? - kartičky
varianta A:
Žáky rozdělíme na zoology a zvířata. Žáci, kteří budou v roli zvířat si vylosují kartu. Zoologové se nesmí dívat, jakou kartu si spolužáci vybrali. Každý zoolog se specializuje na určité zvíře např. hadi. Tento zoolog bude hledat pouze hady. Když hady najde, udělá pohyb stejně jako had, zoolog ukáže, kam má had směřovat (stanoviště pro hady).
Každý zoolog má své stanoviště, kam potřebuje dostat všechna svá zvířata. Zoolog, který bude mít jako první plné své stanoviště zvítězí.
Pozor na rozmístění stanovišť: například hadi a želvy se pohybují pomalu, proto by jejich stanoviště nemělo být příliš daleko od startu.
varianta B:
Vytiskneme počet karet podle počtu žáků. Každý žák dostane svou kartu a podle ní se pohybuje. Když se žák střetne s jiným žákem, karty si vymění a mění se tak i jejich role (žák tak změní pohyb).
HRA NA ZVÍŘATA - karty A4
1 VARIANTA:
Karty vytiskneme na A4. Zavěsíme karty postupně na stěnu, následně nám vzniknou (zvířecí) zóny pohybu. Můžeme vytvořit skupiny, aby všichni žáci nezačínali od stejné zóny. Tedy např. 5 žáků začne hned na začátku 1. zóně (chodíš jako tučňák), dalších 5 na následující zóně (skáčeš jako žába) atd. Hra končí, jakmile žáci projdou všechny zvířecí zóny.
2 VARIANTA:
Učitel vylosuje jednu kartu, zvedne ji nahoru a žáci se pohybují podle zvednuté karty.