Masopust - Skládání masopustních koláčů
Tato část velkého souboru je složena ze 4 karet s „recepty,“ dvou listů s ingrediencemi, 4 vzorových koláčů a 4 prázdných koláčů.
Součástí je také karta s různými variantami využití a inspirací.
Děti mohou skládat podle slovního diktování, podle předlohy, psaného receptu či čistě podle fantazie, záleží zcela na vás.
Výukový potenciál souboru:
Tento soubor má výukový charakter v souladu s RVP PV s jehož pomocí můžete v rámci předškolního vzdělávání plnit vzdělávací cíle v rámci vzdělávacích rozvojových oblastí.
Příklad kompetencí
- Díky obecnému povídání ke koláčům získá dítě elementární poznatky o světě lidí a především kultury s tradicemi a zvyky, které dítě obklopují, o jejich rozmanitostech a proměnách; dítě se orientuje v prostředí, ve kterém žije
- Při skládání koláčů se dítě učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje ingredience; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
- Při výběru a skladbě surovin si dítě zpřesňuje početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti
Příklad cílů
- Skládání jenotlivých drobných částí vede k rozvoji pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné motoriky - koordinace a rozsahu pohybu, koordinace ruky a oka apod.
- Při diktování receptu a. následné kontrole se rozvíjí řečové schopnosti a jazykové dovednosti receptivní (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivní (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- Vytváření základů pro práci s informacemi je součástí práce se zadáním, tedy receptem
Tisk je ideální ve velikosti A4, ale obrázky ani na papíru A5 zcela nezaniknou. Obrázky jsou vysoce kvalitní a je dobré je tisknout ve fotorežimu a dále i laminovat.