Pravda nebo lež? Osvícenství, první stroje, národní obrození, rok 1848.

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
19
Velikost: 4.64 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající I ♥ sCOOL
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 2. 2024
Sdílet:

PŘEDMĚT: vlastivěda

ZAŘAZENÍ: 5. ročník

MATERIÁL OBSAHUJE:

  • 84 karet s tvrzeními rozděleny do 4 historických témat:
  • Osvícenství (24 karet)
  • První stroje (18 karet)
  • Národní obrození (24 karet)
  • Rok 1848 (18 karet)

NEŽ ZAČNETE S MATERIÁLEM PRACOVAT:

Materiál stačí pouze vytisknout, zalaminovat a nastříhat na karty.

VÝUKOVÝ CHARAKTER:

Vzdělávací materiál pro ZŠ slouží k rychlému procvičení a upevnění důležitých historických událostí v dějinách české země. Úkolem žáka je rozhodnout, zda je tvrzení pravda či lež. Pokud se jedná o nepravdu, tvrzení objasní. S materiálem můžete pracovat ve skupinách (každá skupina zpracuje jedno téma), ve dvojicích nebo jednotlivě při opakování jednoho historického období.

 

 

DALŠÍ NÁMĚTY:

Rozdělte žáky do družstev (2-4). Každému družstvu dejte plácačku na mouchy. Na tabuli napište PRAVDA - LEŽ, popřípadě využijte připravenou prezentaci (odkaz zde: https://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/mouchy-placana). Tvrzení z karet čte paní učitelka. Žák, který první „plácne“ na správné políčko vyhrává bod pro své družstvo.

 

Rozdejte karty žákům a seřaďte je do řady podle posloupnosti od nejmenšího po největší číslo. Každý žák kromě karty obdrží kousek papíru nebo mazací destičku se stíratelným fixem. Každý žák řekne nahlas číslo a přečte tvrzení, které má na kartě. Jakmile některý žák usoudí, že přečtená karta obsahuje nepravdivé tvrzení, zapíše si číslo karty na papír (destičku). Po přečtení všech karet první kolo zhodnotíme. Chybná tvrzení opravíme či dovysvětlíme. Ve druhém kole opět přečteme karty, ale tak, jak to má správně být.

S materiálem lze pracovat jako s brožurou - žáci označují v pracovních listech správné/špatné odpovědi.

Další produkty od autora I ♥ sCOOL

603630
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
PŘEDMĚT: nezařazeno k předmětu ZAŘAZENÍ: 1. - 5. ročník MATERIÁL OBSAHUJE: celkem 28 listů A4 girlanda ALOHA girlanda
25.00 Kč
399859
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
PŘEDMĚT: nezařazeno k předmětu ZAŘAZENÍ: 1. stupeň ZŠ MATERIÁL OBSAHUJE: 24 částí obrazu s halloweenskou tematikou
29.00 Kč
333009
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
PŘEDMĚT: český jazyk ZAŘAZENÍ: 4. – 5. ročník MATERIÁL OBSAHUJE: plakáty se vzory podstatných jmen NEŽ ZAČNETE S
40.00 Kč
457309
Přírodověda
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
PŘEDMĚT: prvouka, přírodověda ZAŘAZENÍ: 3. - 5. ročník MATERIÁL OBSAHUJE: plakáty - přehled učiva k vyvěšení do třídy
55.00 Kč
Pravda nebo lež? Osvícenství, první stroje, národní obrození, rok 1848. Pravda nebo lež? Osvícenství, první stroje, národní obrození, rok 1848.
PŘEDMĚT: vlastivěda ZAŘAZENÍ: 5. ročník MATERIÁL OBSAHUJE: 84 karet s tvrzeními rozděleny do 4 historických témat: Osvícenství (24 karet) První stroje (18 karet) Národní obrození (24 karet) Rok 1848 (18 karet) NEŽ ZAČNETE S MATERIÁLEM PRACOVAT: Materiál stačí pouze vytisknout, zalaminovat a nastříhat na karty. VÝUKOVÝ CHARAKTER: Vzdělávací materiál pro ZŠ slouží k rychlému procvičení a upevnění důležitých historických událostí v dějinách české země. Úkolem žáka je rozhodnout, zda je tvrzení pravda či lež. Pokud se jedná o nepravdu, tvrzení objasní. S materiálem můžete pracovat ve skupinách (každá skupina zpracuje jedno téma), ve dvojicích nebo jednotlivě při opakování jednoho historického období.     DALŠÍ NÁMĚTY: Rozdělte žáky do družstev (2-4). Každému družstvu dejte plácačku na mouchy. Na tabuli napište PRAVDA - LEŽ, popřípadě využijte připravenou prezentaci (odkaz zde: https://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/mouchy-placana). Tvrzení z karet čte paní učitelka. Žák, který první „plácne“ na správné políčko vyhrává bod pro své družstvo.   Rozdejte karty žákům a seřaďte je do řady podle posloupnosti od nejmenšího po největší číslo. Každý žák kromě karty obdrží kousek papíru nebo mazací destičku se stíratelným fixem. Každý žák řekne nahlas číslo a přečte tvrzení, které má na kartě. Jakmile některý žák usoudí, že přečtená karta obsahuje nepravdivé tvrzení, zapíše si číslo karty na papír (destičku). Po přečtení všech karet první kolo zhodnotíme. Chybná tvrzení opravíme či dovysvětlíme. Ve druhém kole opět přečteme karty, ale tak, jak to má správně být. S materiálem lze pracovat jako s brožurou - žáci označují v pracovních listech správné/špatné odpovědi.
UUCZ-501156
Vlastivěda>Ostatní>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
45.00