50 KONVERZAČNÍCH KARET + WORKSHEET "FIND SOMEONE WHO"
Představte si, že k vám přijel na návštěvu kamarád, známý z jiné země. Nejspíše bude mít spoustu otázek ohledně České republiky. Tyto konverzační karty jsou uzpůsobeny pro tento typ konverzace.
50 PRAKTICKÝCH KONVERZAČNÍCH KARET na které se může zeptat cizinec, když přijíždí do České republiky a také vhodné na konverzaci o České republice.
Kartičky je možno využít při hodinách konverzace pro samostatnou či skupinovou práci od mírně pokročilých až po pokročilé studenty. Jsou vhodné i pro použití venku, jelikož jsou lehké a skladné.
Kartičky využívám ve své výuce velice často a velmi ráda. Většinou i málomluvní studenti, se pomocí konverzačních kartiček, rozmluví. Výhodou je, že student danou otázku pouze neslyší, ale může danou otázku vidět i v psané formě a to podporuje jeho sebevědomí v tom, že chápe otázku dobře a cítí se tím pádem jistější i při její odpovědi.
Kartičky mohou být použity pro různé aktivity ve třídě - například:
1. FIND SOMEONE WHO - dle přiloženého pracovního listu.
2. Role play (hraní rolí)
Studenti si rozdělí role – např. turista a místní obyvatel. Student "turista" si vytáhne kartu s otázkou (např. What is traditional Czech food?). Student "místní obyvatel" odpovídá.
3. Interview game
Student hraje roli novináře, který dělá rozhovor o České republice. Dotazovaným může být nějaká známá osobnost apod.
4. Rychlá rotace („speed dating“)
Studenti si sednou do dvou řad naproti sobě. Každý má kartičku s otázkou a ptá se spolužáka. Po 1-2 minutách se posunou k dalšímu a pokračují s jinou otázkou. Výborné pro rozhýbání třídy a procvičení plynulosti!
5. Skupinová diskuse
6. Board game style
Kartičky s otázkami se rozloží v kruhu například na lavici nebo na zem. Studenti jeden po druhém hodí kostkou, následně posunou svoji figurku a odpovídají na otázku, na které stojí jejich figurka. Následně se kartička vyřadí a hází se dál.
7. Drawing activity
Student dostane otázku a místo ústní odpovědi, danou odpověď nakreslí. Ostatní hádají otázku.
A další...








