Proč jsem materiál vytvořila?
Často mi dělá potíž hodinu uzavřít - vměstnat do pouhých 45 minut ucelený obsah plný zábavných aktivit, informací a ještě hodinu reflektovat. Reflektivní karty jsou jednoduché, rychle vyplněné, efektivní a můžu tak dostat zpětnou vazbu od všech žáků. Proto je moc ráda využívám a z hodin jdu tak spokojenější právě díky pocitu ukončenosti hodiny.
Co v souboru najdete?
Pod čísly 1–10 se skrývají karty pro reflexi hodiny. Jsou zaměřené na různé oblasti – sebehodnocení, hodnocení učitele, ověření znalostí, shrnutí, propojování s již známými znalostmi, emoční hodnocení hodiny a další.
Každá karta je ve dvou variantách. Pdf soubor určený pro okamžitý tisk a obrázky, pokud byste potřebovali jinou velikost, případně je chtěli připojit například jako součást pracovního listu.
Jak s materiálem pracovat?
a) Práce s jednou kartou
Vyberte si jednu z karet podle toho, co chcete na konci hodiny ověřovat.
Mějte pro každého žáka jednu kartu, na konci hodiny jim je rozdejte. Buďto si je mohou nalepit do sešitu, nebo si je vyberte jako „propustku”, když budou odcházet ze třídy. Karty můžete použít i jako pouhou inspiraci. Vyberte si některou z otázek a položte ji „do placu” na konci hodiny. Vyvolejte poté několik žáků, aby vám otázku zodpověděli.
b) Práce se všemi kartami
Všechny karty rozstříhejte a dejte do pytlíčku. Žáci si poté kartu losují. Buďto mohou vylosovat jednu náhodnou kartu pro celou třídu, nebo si každý vylosuje svoji vlastní.
Následně nahlas odpovídají na otázku položenou na kartě.