Sada 30 kartiček pro procvičování otázek: What´s your name? How old are you? What´s your favourite colour? S materiálem lez pracovat několika způsoby. Každý žák má svoji kartičku a ta je pro danou chvíli jeho "občanka", která mu určuje údaje - jméno, věk a oblíbenou barvu. Žáci se jeden druhého ptají a představují se navzájem.
Druhou variantou je, že si připravíme dvě sady a kartičky rozdáváme po dvojicích a žáci hledají spolužáka se stejným jménem apod. Materiál je vypracovaný pro třetí třídu, proto je věk uveden pouze do 20 let. Pokud žáci mají stejný věk případně barvu, musí se ještě doptat na jméno.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Materiál rozvíjí dle RVP:
- CJ-3-1-02 zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal
- CJ-3-1-05 přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení
- CJ-5-1-02 rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- CJ-5-1-02p rozumí slovům a frázím, se kterými se v rámci tematických okruhů opakovaně setkal (zejména má-li k dispozici vizuální oporu)
- CJ-5-2-02 sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- CJ-5-2-03 odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
Klíčové kompetence:
Kompetence komunikativní – naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje
Kompetence komunikativní – rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, běžně užívaných gest, zvuků a jiných informačních a komunikačních prostředků, přemýšlí o nich, reaguje na ně a tvořivě je využívá ke svému rozvoji a k aktivnímu zapojení se do společenského dění
Kompetence sociální a personální – účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce