Cíle:
Žák seřadí hlavní geologické éry a přiřadí ke každé zmíněné periody v chronologickém pořadí.
Žák uvede pro vybraná období hlavní charakteristiky.
Žák seřadí prvohorní periody a doplní jejich počátky v milionech let.
Žák přiřadí k jednotlivým periodám hlavní geologické a biologické události.
Žák vysvětlí, jak geologické procesy ovlivnily prostředí a život.
Žák vyhledá a doplní další důkazy k jednotlivým obdobím.
Žák stručně popíše důsledky největších vyhynutí pro život na Zemi.
Žák pojmenuje periody druhohor. Žák popíše hlavní rysy každé periody a přiřadí konkrétní události k obdobím.
Žák vysvětlí dopad šíření krytosemenných rostlin na diversifikaci hmyzu, ptáků a savců.
Žák uvede možné příčiny a následky vymírání na konci křídy a dokáže vysvětlit, proč mezi přeživšími byly relativně úspěšné menší linie.
Žák popíše ochlazování v neogénu, zúžení tropického pásu a vznik stepí/savan a uvede jejich dopad na faunu a flóru.
Žák uvede hlavní skupiny, které se v třetihorách rozvíjely a pozná význam krytosemenných rostlin v krajině.
Žák se seznámí s charakteristikami a událostmi ve čtvrtohorách.
PL obsahuje:
Prvohory
Druhohory
Třetihory
Čtvrtohory
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.