Geologická období

Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 14.07 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Holky z lesa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 9. 2025
Sdílet:

Cíle: 

Žák seřadí hlavní geologické éry a přiřadí ke každé zmíněné periody v chronologickém pořadí. 

Žák uvede pro vybraná období hlavní charakteristiky. 

Žák seřadí prvohorní periody a doplní jejich počátky v milionech let. 

Žák přiřadí k jednotlivým periodám hlavní geologické a biologické události. 

Žák vysvětlí, jak geologické procesy ovlivnily prostředí a život.

Žák vyhledá a doplní další důkazy k jednotlivým obdobím. 

Žák stručně popíše důsledky největších vyhynutí pro život na Zemi. 

Žák pojmenuje periody druhohor. Žák popíše hlavní rysy každé periody a přiřadí konkrétní události k obdobím. 

Žák vysvětlí dopad šíření krytosemenných rostlin na diversifikaci hmyzu, ptáků a savců. 

Žák uvede možné příčiny a následky vymírání na konci křídy a dokáže vysvětlit, proč mezi přeživšími byly relativně úspěšné menší linie. 

Žák popíše ochlazování v neogénu, zúžení tropického pásu a vznik stepí/savan a uvede jejich dopad na faunu a flóru. 

Žák uvede hlavní skupiny, které se v třetihorách rozvíjely a pozná význam krytosemenných rostlin v krajině. 

Žák se seznámí s charakteristikami a událostmi ve čtvrtohorách. 

 

PL obsahuje: 

Prvohory 

Druhohory 

Třetihory 

Čtvrtohory 

 

Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.

Další produkty od autora Holky z lesa

498300
Biologie
7., 8., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle: Žák porovná základní vnější stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Žák rozlišuje a
25.00 Kč
934286
Biologie
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle: Žák pochopí pojem ekologická stopa. Žák si uvědomuje dopad lidských aktivit na životní prostředí. Žák rozpozná
65.00 Kč
723963
Biologie
7., 8., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle: Žák popíše základní vnější a vnitřní stavbu těla plazů. Žák vysvětlí přizpůsobení plazů životu na souši. Žák
40.00 Kč
990973
Biologie
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle: Žák chápe pojem kras. Žák rozlišuje povrchové a podzemní krasové útvary a umí je pojmenovat: žleby, závrty, škrapy
25.00 Kč
Geologická období Geologická období
Cíle: Žák seřadí hlavní geologické éry a přiřadí ke každé zmíněné periody v chronologickém pořadí. Žák uvede pro vybraná období hlavní charakteristiky. Žák seřadí prvohorní periody a doplní jejich počátky v milionech let. Žák přiřadí k jednotlivým periodám hlavní geologické a biologické události. Žák vysvětlí, jak geologické procesy ovlivnily prostředí a život.Žák vyhledá a doplní další důkazy k jednotlivým obdobím. Žák stručně popíše důsledky největších vyhynutí pro život na Zemi. Žák pojmenuje periody druhohor. Žák popíše hlavní rysy každé periody a přiřadí konkrétní události k obdobím. Žák vysvětlí dopad šíření krytosemenných rostlin na diversifikaci hmyzu, ptáků a savců. Žák uvede možné příčiny a následky vymírání na konci křídy a dokáže vysvětlit, proč mezi přeživšími byly relativně úspěšné menší linie. Žák popíše ochlazování v neogénu, zúžení tropického pásu a vznik stepí/savan a uvede jejich dopad na faunu a flóru. Žák uvede hlavní skupiny, které se v třetihorách rozvíjely a pozná význam krytosemenných rostlin v krajině. Žák se seznámí s charakteristikami a událostmi ve čtvrtohorách.  PL obsahuje: Prvohory Druhohory Třetihory Čtvrtohory  Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.
UUCZ-957312
Biologie>Přírodověda>Pracovní listy>ZŠ – 2. STUPEŇ>🦖 Dinosauři, Pravěk
40.00