Hravé poznávání jarních květin se sadou 18 karet „Já mám, kdo má?“, ve které žáci určují květiny podle fotografií a jejich názvů. Součástí jsou i dva plakáty s přehledem a názvy všech použitých rostlin, které skvěle doplní jarní výuku.
Sada obsahuje:
- 18 barevných karet (na dvou stránkách A4), z nichž každá v horní části nese fotografii jedné jarní květiny bez uvedení názvu a ve spodní části otázku s názvem jiné květiny.
- 2 plakáty (dvě stránky A4) s přehledným seznamem a fotografiemi všech použitých jarních květin. Plakáty lze využít jako dekoraci do třídy i jako vizuální pomůcku při určování rostlin během hry.
Návod na hru „Já mám, kdo má?“ s jarními květinami
- Vytiskněte a rozstříhejte všech 18 herních karet. Každý žák dostane jednu nebo více karet (záleží na počtu dětí ve třídě).
- Hra začíná tím, že jeden z žáků řekne nahlas, jakou květinu má v horní části své karty („Já mám…“) a následně položí spolužákům otázku („Kdo má…?“) s názvem květiny, která je uvedena v dolní části jeho karty (je na vás, zda se bude používat i druhové jméno).
Příklad: „Já mám sněženku. Kdo má krokus?“ - Přihlásí se žák, který má na své kartě v horní části fotografii právě zmíněné květiny. Ten opět nahlas řekne název květiny, kterou určil podle fotografie, a položí další otázku podle názvu uvedeného v dolní části své karty.
Příklad: „Já mám krokus. Kdo má prvosenku?“ - Hra pokračuje dále stejným způsobem – děti se postupně hlásí, určují správné názvy květin a pokládají další otázky spolužákům.
- Hra končí ve chvíli, kdy se vypotřebují všechny karty – tedy když se dostanete zpět ke kartě žáka, který hru začínal.
Tip: Během hry můžete využívat přiložené plakáty s přehledem květin, které žákům pomohou s určováním správných názvů a upevní jejich znalosti.
Produkt je vhodný pro využití v mateřských i základních školách během jarních měsíců.
Dubánci připravili i další materiály s jarními květinami: