Materiál je určen pro 9. ročníky na 2. stupni ZŠ do hodin přírodopisu, případně do hodin zeměpisu s šesťáky v kratší verzi. Cílem materiálu je upevnění a zopakování celého tématu sopečná činnost na 8 stanovištích.
Co materiál obsahuje: celkem 25 stran
- 2 strany průvodní list
- 4 strany pracovní listy
- 4 strany kartičky ke stanovištím
- 9 stran zadání na stanoviště
- 5 stran kontrolní karty
- 1 strana obrázky typů sopek pro žáky
Materiál obsahuje celkem 8 stanovišť a je koncipován na 2-3 VH (s deváťáky).
- 1. STANOVIŠTĚ: Co je to sopka - doplňovačka, práce s kartičkami, seznámení se se základními pojmy a jejich zápis a vysvětlení do pracovního listu
- 2. STANOVIŠTĚ: Stavba sopky - přiřazování kartiček do obrázku, nákres a popsání stavby sopky do pracovního listu
- 3. STANOVIŠTĚ: Typy sopek - přiřazování typů a charakteristik k fotkám, vyplnění do tabulky v PL
- 4. STANOVIŠTĚ: Světové sopky - přiřazování názvů sopek do mapy a jejich následné zakreslení do PL, vymýšlení dalších 2 úkolů v PL
- 5. STANOVIŠTĚ: Průvodní jevy sopečné činnosti - přiřazování kartiček a definic k fotkám, zápis pojmů a jejich vysvětlení do PL
- 6. STANOVIŠTĚ: Práce vulganologa - čtení zápisu z deníku vulganologa, odpovídání na otázky, rozřazování kartiček s výbavou vulkanologa a významem daných věcí - vypracování myšlenkové mapy do PL, naplánování kroků během sopečné erupce a zapsání do PL
- 7. STANOVIŠTĚ: Čím jsou sopky nebezpečné - přiřazování kartiček a definic k fotkám a zápis do PL, odpovídání na otázky a sepsání krátké zprávy o erupci
- 8. STANOVIŠTĚ: Mohou být sopky užitečné? - přiřazování kartiček s využitím sopek k fotkám a zápis do PL, tvorba sloganu nebo letáku, který propaguje jeden vybraný přínos