ROPA - stanoviště

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
43
Velikost: 16.33 MB
Typ souboru: zip
Prodávající ChemiBára
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 11. 2025
Sdílet:

Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky - FOSILNÍ PALIVA. Tento materiál zahrnuje přípravu na 1-2 vyučovací hodiny.

MATERIÁL OBSAHUJE:

  • Aktivita - stanovištní učení - tři stanoviště na téma ROPA
  • Pracovní list
  • Řešení pracovního listu
  • Aktivita - ROPA - Opakovací a diskuzní kartičky - 20 kartiček s otázkami
  • Prezentace na téma ROPA - prezentace shrnující informace ze stanovištního učení - slouží pro případ, že byste s žáky chtěli projít informace z jednotlivých aktivit a provést kontrolu.

Barevná varianta materiálu - strana 2 - 8, černobílá varianta strana 9 - 15.

Kartičky jsou zde pouze v černobílé variantě - strana 16 - 17.

PŘÍPRAVA:

  • v úvodu si s žáky popovídáme, což ji vědí o ROPĚ
  • stanoviště jsme si dopředu rozmístili po třídě a rozdáme žákům pracovní listy
  • na každém stanovišti si žáci přečtou příslušný text a splní úkol
  • součástí materiálu je prezentace s řešením otázek a úkolů, které se nachází na jednotlivých stanovištích
  • jako poslední aktivitu na téma ROPA můžete využít kartičky, které obsahují otázky opakující toto téma či různé diskuzní otázky - odpovědi na některé otázky byly zmíněné na jednotlivých stanovištích, na některé se pokusí žáci vymyslet odpovědi, popřípadě jim můžete dovolit využít i internet, jiné otázky jsou čistě diskuzní

CÍL:

Cílem materiálu je, aby žáci získali povědomí o ropě - co to je, jak se těží a zpracovává, o výrobcích z ropy a o dopadu ropy na životní prostředí. Během práce na stanovištích získávají nejen informace o ropě, ale také procvičují práci s textem a pokud je práce zadána jako práce ve dvojicích či skupinách, procvičují žáci také vzájemnou spolupráci.

Další produkty od autora ChemiBára

918808
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku deriváty uhlovodíků. Tento
35.00 Kč
923589
Biologie
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Materiál je primárně určen pro žáky sedmého, osmého nebo devátého ročníku do hodin rodinné výchovy nebo výchovy ke
30.00 Kč
918616
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky. Tento materiál
35.00 Kč
918806
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku deriváty uhlovodíků. Tento
35.00 Kč
ROPA - stanoviště ROPA - stanoviště
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky - FOSILNÍ PALIVA. Tento materiál zahrnuje přípravu na 1-2 vyučovací hodiny.MATERIÁL OBSAHUJE:Aktivita - stanovištní učení - tři stanoviště na téma ROPAPracovní listŘešení pracovního listuAktivita - ROPA - Opakovací a diskuzní kartičky - 20 kartiček s otázkamiPrezentace na téma ROPA - prezentace shrnující informace ze stanovištního učení - slouží pro případ, že byste s žáky chtěli projít informace z jednotlivých aktivit a provést kontrolu.Barevná varianta materiálu - strana 2 - 8, černobílá varianta strana 9 - 15.Kartičky jsou zde pouze v černobílé variantě - strana 16 - 17.PŘÍPRAVA:v úvodu si s žáky popovídáme, což ji vědí o ROPĚstanoviště jsme si dopředu rozmístili po třídě a rozdáme žákům pracovní listyna každém stanovišti si žáci přečtou příslušný text a splní úkolsoučástí materiálu je prezentace s řešením otázek a úkolů, které se nachází na jednotlivých stanovištíchjako poslední aktivitu na téma ROPA můžete využít kartičky, které obsahují otázky opakující toto téma či různé diskuzní otázky - odpovědi na některé otázky byly zmíněné na jednotlivých stanovištích, na některé se pokusí žáci vymyslet odpovědi, popřípadě jim můžete dovolit využít i internet, jiné otázky jsou čistě diskuzníCÍL:Cílem materiálu je, aby žáci získali povědomí o ropě - co to je, jak se těží a zpracovává, o výrobcích z ropy a o dopadu ropy na životní prostředí. Během práce na stanovištích získávají nejen informace o ropě, ale také procvičují práci s textem a pokud je práce zadána jako práce ve dvojicích či skupinách, procvičují žáci také vzájemnou spolupráci.
UUCZ-1034385
Chemie>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00