ROPA - stanoviště

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
43
Velikost: 16.33 MB
Typ souboru: zip
Prodávající ChemiBára
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 11. 2025
Sdílet:

Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky - FOSILNÍ PALIVA. Tento materiál zahrnuje přípravu na 1-2 vyučovací hodiny.

MATERIÁL OBSAHUJE:

  • Aktivita - stanovištní učení - tři stanoviště na téma ROPA
  • Pracovní list
  • Řešení pracovního listu
  • Aktivita - ROPA - Opakovací a diskuzní kartičky - 20 kartiček s otázkami
  • Prezentace na téma ROPA - prezentace shrnující informace ze stanovištního učení - slouží pro případ, že byste s žáky chtěli projít informace z jednotlivých aktivit a provést kontrolu.

Barevná varianta materiálu - strana 2 - 8, černobílá varianta strana 9 - 15.

Kartičky jsou zde pouze v černobílé variantě - strana 16 - 17.

PŘÍPRAVA:

  • v úvodu si s žáky popovídáme, což ji vědí o ROPĚ
  • stanoviště jsme si dopředu rozmístili po třídě a rozdáme žákům pracovní listy
  • na každém stanovišti si žáci přečtou příslušný text a splní úkol
  • součástí materiálu je prezentace s řešením otázek a úkolů, které se nachází na jednotlivých stanovištích
  • jako poslední aktivitu na téma ROPA můžete využít kartičky, které obsahují otázky opakující toto téma či různé diskuzní otázky - odpovědi na některé otázky byly zmíněné na jednotlivých stanovištích, na některé se pokusí žáci vymyslet odpovědi, popřípadě jim můžete dovolit využít i internet, jiné otázky jsou čistě diskuzní

CÍL:

Cílem materiálu je, aby žáci získali povědomí o ropě - co to je, jak se těží a zpracovává, o výrobcích z ropy a o dopadu ropy na životní prostředí. Během práce na stanovištích získávají nejen informace o ropě, ale také procvičují práci s textem a pokud je práce zadána jako práce ve dvojicích či skupinách, procvičují žáci také vzájemnou spolupráci.

Další produkty od autora ChemiBára

927014
Chemie
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky 8. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku chemické prvky. Tento
40.00 Kč
923589
Biologie
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Materiál je primárně určen pro žáky sedmého, osmého nebo devátého ročníku do hodin rodinné výchovy nebo výchovy ke
30.00 Kč
934061
Biologie
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Materiál obsahuje: plakáty s 20 jarními rostlinami (na každé straně jsou dva) pouze barevnou variantu VŠECHNY PLAKÁTY
35.00 Kč
918620
Biologie
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je primárně určen pro žáky druhého stupně základní školy do hodin přírodopisu. Tento materiál zahrnuje přípravu
30.00 Kč
ROPA - stanoviště ROPA - stanoviště
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku uhlovodíky - FOSILNÍ PALIVA. Tento materiál zahrnuje přípravu na 1-2 vyučovací hodiny.MATERIÁL OBSAHUJE:Aktivita - stanovištní učení - tři stanoviště na téma ROPAPracovní listŘešení pracovního listuAktivita - ROPA - Opakovací a diskuzní kartičky - 20 kartiček s otázkamiPrezentace na téma ROPA - prezentace shrnující informace ze stanovištního učení - slouží pro případ, že byste s žáky chtěli projít informace z jednotlivých aktivit a provést kontrolu.Barevná varianta materiálu - strana 2 - 8, černobílá varianta strana 9 - 15.Kartičky jsou zde pouze v černobílé variantě - strana 16 - 17.PŘÍPRAVA:v úvodu si s žáky popovídáme, což ji vědí o ROPĚstanoviště jsme si dopředu rozmístili po třídě a rozdáme žákům pracovní listyna každém stanovišti si žáci přečtou příslušný text a splní úkolsoučástí materiálu je prezentace s řešením otázek a úkolů, které se nachází na jednotlivých stanovištíchjako poslední aktivitu na téma ROPA můžete využít kartičky, které obsahují otázky opakující toto téma či různé diskuzní otázky - odpovědi na některé otázky byly zmíněné na jednotlivých stanovištích, na některé se pokusí žáci vymyslet odpovědi, popřípadě jim můžete dovolit využít i internet, jiné otázky jsou čistě diskuzníCÍL:Cílem materiálu je, aby žáci získali povědomí o ropě - co to je, jak se těží a zpracovává, o výrobcích z ropy a o dopadu ropy na životní prostředí. Během práce na stanovištích získávají nejen informace o ropě, ale také procvičují práci s textem a pokud je práce zadána jako práce ve dvojicích či skupinách, procvičují žáci také vzájemnou spolupráci.
UUCZ-1034385
Chemie>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00