Čtenářská dílna

Ročník:
Počet stran:
68
Velikost: 13.96 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Anna Adamů
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 4. 2025
Sdílet:

Cíl: podpořit radost z četby, porozumění textu, rozvoj čtenářských dovedností a sdílení čtenářských zážitků v rámci čtenářské dílny

Vhodné pro: 1. stupeň ZŠ

Pomůcky:

Desky velikosti A5 pro každého žáka (s eurofoliemi/kroužkovou vazbou) - kam si budou žáci ukládat jednotlivé záznamy, případně prázdný sešit - listy se nebudou vkládat, ale lepit

 

Návod:

1. Kartičky do čtenářské dílny

Rozdělené do kategorií:

– Před čtením (motivace, očekávání)

– Během čtení (porozumění, emoce, děj, postavy, prostředí)

– Po čtení (reflexe, hodnocení, osobní prožitek)

Žáci si ve skupině/celotřídně vylosují kartičku, zodpoví na ní a případně si ji zapíšou do sešitu.

 

2. Plakáty a pravidla dílen čtení

– Jasně formulovaná, pozitivně laděná pravidla.

– Plakát s názvem čtenářské dílny je ideální k vystavení na tabuli, aby žáci věděli, kdy si mají připravit knihu předem.

 

3. Čtenářský deník

– Prostor pro záznamy o přečtené knize (název, autor, postavy, co mě zaujalo…)

– Obsahuje reflexní otázky i kreativní úkoly – ideální je střídat pracovní listy.

– Rozvíjí vyjadřování, propojení s textem a osobní čtenářskou stopu.

– Inspirace pro ostatní žáky, kteří si mohou kdykoliv deníky prolistovat.

 

V případě potřeby mě prosím kontaktujte na e-mailu [email protected]

Další produkty od autora Anna Adamů

653028
Nezařazené k předmětu
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál slouží dětem k poznávání emocí. Soubor obsahuje průvodní list, 5 emocí (postavičky z filmu V hlavě) + soupis
60.00 Kč
921901
Český jazyk
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
Plakáty jsou určeny k výzdobě třídy a aktivnímu zapamatování žáky. Vylepte je tam, kde budou dětem neustále na očích a
60.00 Kč
920672
Český jazyk - gramatika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
Kartičky s rody a vzory podstatných jmen vytiskněte, zalaminujte a poté umístěte pod sebe - využít můžete buďto užší
30.00 Kč
920641
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Kartičky jsou určeny k nepřímé komunikaci s žáky. Např. při příchodu do třídy nemusíte každému žákovi opakovat, co si má
25.00 Kč
Čtenářská dílna Čtenářská dílna
Cíl: podpořit radost z četby, porozumění textu, rozvoj čtenářských dovedností a sdílení čtenářských zážitků v rámci čtenářské dílnyVhodné pro: 1. stupeň ZŠPomůcky:Desky velikosti A5 pro každého žáka (s eurofoliemi/kroužkovou vazbou) - kam si budou žáci ukládat jednotlivé záznamy, případně prázdný sešit - listy se nebudou vkládat, ale lepit Návod:1. Kartičky do čtenářské dílnyRozdělené do kategorií:– Před čtením (motivace, očekávání)– Během čtení (porozumění, emoce, děj, postavy, prostředí)– Po čtení (reflexe, hodnocení, osobní prožitek)Žáci si ve skupině/celotřídně vylosují kartičku, zodpoví na ní a případně si ji zapíšou do sešitu. 2. Plakáty a pravidla dílen čtení– Jasně formulovaná, pozitivně laděná pravidla.– Plakát s názvem čtenářské dílny je ideální k vystavení na tabuli, aby žáci věděli, kdy si mají připravit knihu předem. 3. Čtenářský deník– Prostor pro záznamy o přečtené knize (název, autor, postavy, co mě zaujalo…)– Obsahuje reflexní otázky i kreativní úkoly – ideální je střídat pracovní listy.– Rozvíjí vyjadřování, propojení s textem a osobní čtenářskou stopu.– Inspirace pro ostatní žáky, kteří si mohou kdykoliv deníky prolistovat. V případě potřeby mě prosím kontaktujte na e-mailu [email protected]
UUCZ-851675
Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Výzdoba třídy>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
40.00