ČTENÁŘSKÉ BUBLINY - 256 OTÁZEK KE KNIHÁM

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
33
Velikost: 2.22 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Michaela Silavecká
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 9. 2025
Sdílet:

Materiál má výukový charakter :

Tento jedinečný soubor ČTENÁŘSKÉ BUBLINY - 256 otázek ke knihám je praktickou pomůckou pro učitele, rodiče i knihovníky, kteří chtějí děti přirozeně vést k porozumění textu a radosti ze čtení.

Otázky jsou rozděleny do 8 tematických okruhů, které pokrývají všechny důležité roviny práce s knihou:

1. O hlavním hrdinovi (žlutá) – děti popisují, jaký hrdina je, co prožívá a jak se chová, co by chtěl, čeho by se bál,…

2. O dalších postavách (světle modrá) – zaměřují se na vztahy a role vedlejších postav, jaké jsou tyto postavy, co v příběhu dělají,…

3. O knize (tmavě modrá) – otázky k názvu, obálce, žánru a stavbě příběhu,…

4. O příběhu (světle zelená)– děti se učí shrnout děj, pochopit souvislosti a hlavní myšlenku, jak by mohl příběh pokračovat,…

5. O autorovi (tmavě zelená)– posilují povědomí o tvůrcích knih a jejich práci, proč píše, co ho baví, jaký asi je,…

6. Nakresli či napiš (červená) – kreativní úkoly propojující čtení s výtvarným a písemným vyjádřením.

7. Doplňovací otázky (chci…, bojím se…, vím, že…) (růžová)– podporují vyjadřování pocitů a vlastních zkušeností.

8. Otázky typu „kdyby…“ (fialová)– rozvíjejí fantazii a učí děti uvažovat o alternativních možnostech děje,…

Přínosy pro děti:

• rozvoj slovní zásoby a schopnosti vyjadřování,

• podpora kritického a tvořivého myšlení,

• prohlubování porozumění textu,

• propojení čtení s vlastními zážitky a emocemi,

• radost z objevování knih a motivace k dalšímu čtení.

Pro koho je produkt určen?

• učitele základních škol (práce ve čtenářských dílnách, hodinách literatury),

• rodiče, kteří chtějí čtení s dětmi obohatit,

• knihovníky a vychovatele při mimoškolních aktivitách.

Očekávané výstupy (ČJ – 1. stupeň)

• porozumí textu a dokáže převyprávět jeho obsah,

• rozlišuje postavy příběhu, popíše jejich vlastnosti a chování,

• rozpozná hlavní myšlenku textu, vyjádří vlastní názor,

• využívá představivost a tvořivost při práci s textem,

• rozvíjí slovní zásobu a schopnost formulovat věty,

• vyjadřuje vlastní prožitky a pocity spojené s četbou.

Obsah :

• 32x A4 – čtenářské bubliny

                  8 barev = 8 okruhů

                  1 barva = 32 otázek ( celkem 256 otázek)

• Kompletní návod pro práci s bublinami a podrobný popis výukového charakteru materiálu s kompetencemi, gramotnostmi a výstupy.

Další produkty od autora Michaela Silavecká

693981
Matematika
1.
Projekty
Materiál (brožur) má výukový charakter: • Tento vzdělávací materiál „OBCHOD- FINANČNÍ GRAMOTNOST“ je určen pro děti
49.00 Kč
500568
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál (brožura) má výukový charakter: • Materiál je určen pro začínající i pokročilou výuku zaokrouhlování v oboru do
30.00 Kč
620230
Nezařazené k předmětu
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál (brožura) má výukový charakter: Materiál (Vítej ve škole- knížka) vede žáky pomocí volného psaní, kreslení
30.00 Kč
875487
Matematika
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Materiál má výukový charakter: • Hravá a efektivní vzdělávací pomůcka pro děti v první a druhé třídě základní školy je
35.00 Kč
ČTENÁŘSKÉ BUBLINY - 256 OTÁZEK KE KNIHÁM ČTENÁŘSKÉ BUBLINY - 256 OTÁZEK KE KNIHÁM
Materiál má výukový charakter :Tento jedinečný soubor ČTENÁŘSKÉ BUBLINY - 256 otázek ke knihám je praktickou pomůckou pro učitele, rodiče i knihovníky, kteří chtějí děti přirozeně vést k porozumění textu a radosti ze čtení.Otázky jsou rozděleny do 8 tematických okruhů, které pokrývají všechny důležité roviny práce s knihou:1. O hlavním hrdinovi (žlutá) – děti popisují, jaký hrdina je, co prožívá a jak se chová, co by chtěl, čeho by se bál,…2. O dalších postavách (světle modrá) – zaměřují se na vztahy a role vedlejších postav, jaké jsou tyto postavy, co v příběhu dělají,…3. O knize (tmavě modrá) – otázky k názvu, obálce, žánru a stavbě příběhu,…4. O příběhu (světle zelená)– děti se učí shrnout děj, pochopit souvislosti a hlavní myšlenku, jak by mohl příběh pokračovat,…5. O autorovi (tmavě zelená)– posilují povědomí o tvůrcích knih a jejich práci, proč píše, co ho baví, jaký asi je,…6. Nakresli či napiš (červená) – kreativní úkoly propojující čtení s výtvarným a písemným vyjádřením.7. Doplňovací otázky (chci…, bojím se…, vím, že…) (růžová)– podporují vyjadřování pocitů a vlastních zkušeností.8. Otázky typu „kdyby…“ (fialová)– rozvíjejí fantazii a učí děti uvažovat o alternativních možnostech děje,…Přínosy pro děti:• rozvoj slovní zásoby a schopnosti vyjadřování,• podpora kritického a tvořivého myšlení,• prohlubování porozumění textu,• propojení čtení s vlastními zážitky a emocemi,• radost z objevování knih a motivace k dalšímu čtení.Pro koho je produkt určen?• učitele základních škol (práce ve čtenářských dílnách, hodinách literatury),• rodiče, kteří chtějí čtení s dětmi obohatit,• knihovníky a vychovatele při mimoškolních aktivitách.Očekávané výstupy (ČJ – 1. stupeň)• porozumí textu a dokáže převyprávět jeho obsah,• rozlišuje postavy příběhu, popíše jejich vlastnosti a chování,• rozpozná hlavní myšlenku textu, vyjádří vlastní názor,• využívá představivost a tvořivost při práci s textem,• rozvíjí slovní zásobu a schopnost formulovat věty,• vyjadřuje vlastní prožitky a pocity spojené s četbou.Obsah :• 32x A4 – čtenářské bubliny                  8 barev = 8 okruhů                  1 barva = 32 otázek ( celkem 256 otázek)• Kompletní návod pro práci s bublinami a podrobný popis výukového charakteru materiálu s kompetencemi, gramotnostmi a výstupy.
UUCZ-970831
Český jazyk - čtení>Ostatní>1.>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
40.00