Název: Čtenářský deník – práce s knihou podle osobního výběru (Knižní bingo)
Tento soubor pracovních listů je určen žákům 2. stupně základní školy a podporuje jejich samostatné čtení, kritické myšlení a kreativitu. Hlavním motivačním prvkem je Knižní bingo, které žákům nabízí dvanáct různých „typů knih“ (např. kniha z knihovny, se zvířetem v hlavní roli, podle skutečné události, český autor apod.).
Žáci si nejprve vyberou jedno pole z binga podle své vlastní preference. Vybraný typ knihy určuje, jaký žák obdrží pracovní list, protože každý list je tematicky zaměřený na jiný typ příběhu.
Tento systém podporuje:
- osobní volbu a motivaci žáků,
- samostatný výběr knihy,
- různorodost čtenářských zkušeností,
- zapojení fantazie i analytických dovedností,
- individualizaci výuky – každý žák pracuje s jinou knihou, ale podle společného rámce.
- Součástí listů jsou úkoly na porozumění textu, kreativu, psaní, práci s postavami, reflexi i propojení s realitou.
Materiál lze použít pro:
- dlouhodobý čtenářský projekt,
- měsíční čtenářský úkol,
- třídní výzvu.
Obsah materiálu:
1) bingo - barevná/černobílá varianta
2) knihy na knižní metr
3) 14 originálních pracovních listů pro jednotlivá témata z binga (pracovní list s dětským hrdinou je ve variantě hrdina a hrdinka, pracovní list zfilmované knihy je ve variantě viděl/a film a neviděl/a film.)
Může sloužit jako celoroční motivace pro čtení.







