Mezinárodní den tuleňů, lachtanů a velryb 10. ledna - čtení a běhačka s tajenkou

Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 3.28 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 1. 2025
Sdílet:

 

Tento výukový materiál je navržen tak, aby děti zábavnou formou seznámil s tématem Mezinárodního dne tuleňů, lachtanů a velryb. Aktivity propojují poznávání mořských živočichů s rozvojem čtenářské a logické gramotnosti, a zároveň vedou žáky k uvědomění, jak mohou sami přispět k ochraně přírody.

Jak s materiálem pracovat:

  • Čtení textu:
  • Nechte děti přečíst si informativní text o tuleních, lachtanech a velrybách, který je součástí materiálu. Doporučuje se jej nejprve přečíst společně a diskutovat o zajímavých faktech.
  • Práce s otázkami:
  • Materiál obsahuje sadu otázek, u kterých má každá tři možné odpovědi, ale pouze jedna je správná.
    • Děti si vyberou správnou odpověď a k ní si opíší písmeno, které je uvedeno u odpovědi.
    • Po zodpovězení všech otázek si děti ze získaných písmen složí tajenku.
    • Tajenkou je slovo “oceánské”, které tematicky odpovídá obsahu materiálu.
  • Závěrečná reflexe:
  • Po dokončení úkolu se s dětmi vraťte k textu a otázkám. Diskutujte s nimi o odpovědích a vysvětlete případné nejasnosti. Povzbuďte je, aby sdílely, co je na tématu nejvíce zaujalo, a společně si zopakujte způsoby, jak lze přispět k ochraně mořských živočichů a jejich prostředí.

Doporučení:

  • Aktivita je vhodná jako individuální práce, ale můžete ji upravit i pro skupinovou spolupráci, kdy děti budou odpovědi hledat společně a sdílet své poznatky.
  • Materiál lze také využít jako výzdobu třídy – děti mohou vytvořit tematické plakáty s využitím informací a obrázků z této aktivity.

Tento materiál rozvíjí nejen znalosti o přírodě, ale také dovednost číst s porozuměním, logicky uvažovat a pracovat s informacemi. Zároveň motivuje k zájmu o ochranu přírody a zodpovědné chování vůči životnímu prostředí.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

749771
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál je vytvořen jako interaktivní pomůcka pro procvičování práce se stovkovou tabulkou. Nabízí široké
35.00 Kč
566040
Nezařazené k předmětu
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje čtení o tomto dni - jak vznikl, proč v tento den, informace o hierarchii včel. Na čtení navazuje
40.00 Kč
747792
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Cíl: Cílem tohoto materiálu je seznámit děti s biblickým příběhem o třech králích, s tradičními zvyky a významem svátku
35.00 Kč
723980
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Tento adventní kalendář je vytvořený jako zábavný a vzdělávací doplněk, který dětem každý den přiblíží tradiční zvyky a
40.00 Kč
Mezinárodní den tuleňů, lachtanů a velryb 10. ledna - čtení a běhačka s tajenkou Mezinárodní den tuleňů, lachtanů a velryb 10. ledna - čtení a běhačka s tajenkou
 Tento výukový materiál je navržen tak, aby děti zábavnou formou seznámil s tématem Mezinárodního dne tuleňů, lachtanů a velryb. Aktivity propojují poznávání mořských živočichů s rozvojem čtenářské a logické gramotnosti, a zároveň vedou žáky k uvědomění, jak mohou sami přispět k ochraně přírody.Jak s materiálem pracovat:Čtení textu:Nechte děti přečíst si informativní text o tuleních, lachtanech a velrybách, který je součástí materiálu. Doporučuje se jej nejprve přečíst společně a diskutovat o zajímavých faktech.Práce s otázkami:Materiál obsahuje sadu otázek, u kterých má každá tři možné odpovědi, ale pouze jedna je správná.Děti si vyberou správnou odpověď a k ní si opíší písmeno, které je uvedeno u odpovědi.Po zodpovězení všech otázek si děti ze získaných písmen složí tajenku.Tajenkou je slovo “oceánské”, které tematicky odpovídá obsahu materiálu.Závěrečná reflexe:Po dokončení úkolu se s dětmi vraťte k textu a otázkám. Diskutujte s nimi o odpovědích a vysvětlete případné nejasnosti. Povzbuďte je, aby sdílely, co je na tématu nejvíce zaujalo, a společně si zopakujte způsoby, jak lze přispět k ochraně mořských živočichů a jejich prostředí.Doporučení:Aktivita je vhodná jako individuální práce, ale můžete ji upravit i pro skupinovou spolupráci, kdy děti budou odpovědi hledat společně a sdílet své poznatky.Materiál lze také využít jako výzdobu třídy – děti mohou vytvořit tematické plakáty s využitím informací a obrázků z této aktivity.Tento materiál rozvíjí nejen znalosti o přírodě, ale také dovednost číst s porozuměním, logicky uvažovat a pracovat s informacemi. Zároveň motivuje k zájmu o ochranu přírody a zodpovědné chování vůči životnímu prostředí.
UUCZ-751214
Český jazyk - čtení>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ
35.00