Den ohrožených druhů 16. května - čtení a běhačka s tajenkou

Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 5.96 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 5. 2025
Sdílet:

Téma: Ohrožené druhy zvířat a znečištění přírody

Tento materiál je určen pro děti na 1. stupni ZŠ a jeho cílem je seznámit žáky s problematikou ohrožených druhů zvířat a souvisejícím znečištěním životního prostředí. Materiál je tvořen textem o této problematice a běhačkou s 10 otázkami, každá s třemi možnými odpověďmi, z nichž pouze jedna je správná. Děti mají za úkol odpovědět na všechny otázky, přičemž správné odpovědi složí tajenku, která je slovo "znečištění".

Pokyny pro pedagogy:

  • Představte téma: Seznámit děti s tématem ohrožených druhů a znečištění přírody. Přečtete si a vysvětlíte, jak znečištění ovlivňuje zvířata a jejich přirozené prostředí.
  • Vysvětlete úkol: Děti budou odpovídat na 10 otázek, každá otázka má tři odpovědi, ale pouze jedna je správná. Každé správné písmeno odpovědi je součástí tajenky. Po odpovědích na všechny otázky děti získají písmena, která složí do slova „znečištění“.
  • Pomoc při vyplňování: Pokud děti nebudou vědět správnou odpověď, je možné je nasměrovat k textu, z kterého informace čerpáme. Také můžete nabídnout nápovědu, že každé písmeno odpovědi tvoří písmeno tajenky.
  • Kontrola a vyhodnocení: Po dokončení úkolu si projděte správné odpovědi s dětmi, zopakujte důležitá fakta o ohrožených druzích a znečištění a vysvětlete, jak mohou děti pomoci přírodě.

Doporučení pro pedagogy:

  • Ujistěte se, že děti pochopí význam každé odpovědi a souvislosti s tématem znečištění a ohrožených druhů.
  • Podněcujte diskusi o znečištění a o tom, jak mohou děti přispět k ochraně přírody (např. tříděním odpadu, šetřením přírodními zdroji, recyklací).
  • Udržujte interaktivní přístup a nechte děti zamyslet se nad otázkami, které mohou mít širší souvislosti, než jen jednoduché odpovědi.

 

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

511313
Český jazyk - čtení
Školní družina, 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Soubor obsahuje čtení o sv. Patrikovi - proč a kde se tento svátek slaví, jak se slaví. Materiál obsahuje také informace
35.00 Kč
864921
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Venkovní hry - bojovka - bez vzdělávání
Tato tematická úniková hra je určena pro děti předškolního věku. Jejím cílem je rozvíjet spolupráci, logické myšlení
39.00 Kč
890866
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Určeno pro: 2.–5. ročník ZŠ Vhodné období: konec května, ale i jaro obecně Mezipředmětové propojení: Člověk a jeho svět
39.00 Kč
894221
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Velikost výsledného díla: A1 formát (59,4 × 84,1 cm) – rozdělen na 9 částí velikosti A4 (3 sloupce × 3 řady) Cíl
30.00 Kč
Den ohrožených druhů 16. května - čtení a běhačka s tajenkou Den ohrožených druhů 16. května - čtení a běhačka s tajenkou
Téma: Ohrožené druhy zvířat a znečištění přírodyTento materiál je určen pro děti na 1. stupni ZŠ a jeho cílem je seznámit žáky s problematikou ohrožených druhů zvířat a souvisejícím znečištěním životního prostředí. Materiál je tvořen textem o této problematice a běhačkou s 10 otázkami, každá s třemi možnými odpověďmi, z nichž pouze jedna je správná. Děti mají za úkol odpovědět na všechny otázky, přičemž správné odpovědi složí tajenku, která je slovo "znečištění".Pokyny pro pedagogy:Představte téma: Seznámit děti s tématem ohrožených druhů a znečištění přírody. Přečtete si a vysvětlíte, jak znečištění ovlivňuje zvířata a jejich přirozené prostředí.Vysvětlete úkol: Děti budou odpovídat na 10 otázek, každá otázka má tři odpovědi, ale pouze jedna je správná. Každé správné písmeno odpovědi je součástí tajenky. Po odpovědích na všechny otázky děti získají písmena, která složí do slova „znečištění“.Pomoc při vyplňování: Pokud děti nebudou vědět správnou odpověď, je možné je nasměrovat k textu, z kterého informace čerpáme. Také můžete nabídnout nápovědu, že každé písmeno odpovědi tvoří písmeno tajenky.Kontrola a vyhodnocení: Po dokončení úkolu si projděte správné odpovědi s dětmi, zopakujte důležitá fakta o ohrožených druzích a znečištění a vysvětlete, jak mohou děti pomoci přírodě.Doporučení pro pedagogy:Ujistěte se, že děti pochopí význam každé odpovědi a souvislosti s tématem znečištění a ohrožených druhů.Podněcujte diskusi o znečištění a o tom, jak mohou děti přispět k ochraně přírody (např. tříděním odpadu, šetřením přírodními zdroji, recyklací).Udržujte interaktivní přístup a nechte děti zamyslet se nad otázkami, které mohou mít širší souvislosti, než jen jednoduché odpovědi. 
UUCZ-874785
Český jazyk>Přírodověda>Prvouka>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐾 Živočichové
35.00