Den ohrožených druhů 16. května - čtení a běhačka s tajenkou

Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 5.96 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 5. 2025
Sdílet:

Téma: Ohrožené druhy zvířat a znečištění přírody

Tento materiál je určen pro děti na 1. stupni ZŠ a jeho cílem je seznámit žáky s problematikou ohrožených druhů zvířat a souvisejícím znečištěním životního prostředí. Materiál je tvořen textem o této problematice a běhačkou s 10 otázkami, každá s třemi možnými odpověďmi, z nichž pouze jedna je správná. Děti mají za úkol odpovědět na všechny otázky, přičemž správné odpovědi složí tajenku, která je slovo "znečištění".

Pokyny pro pedagogy:

  • Představte téma: Seznámit děti s tématem ohrožených druhů a znečištění přírody. Přečtete si a vysvětlíte, jak znečištění ovlivňuje zvířata a jejich přirozené prostředí.
  • Vysvětlete úkol: Děti budou odpovídat na 10 otázek, každá otázka má tři odpovědi, ale pouze jedna je správná. Každé správné písmeno odpovědi je součástí tajenky. Po odpovědích na všechny otázky děti získají písmena, která složí do slova „znečištění“.
  • Pomoc při vyplňování: Pokud děti nebudou vědět správnou odpověď, je možné je nasměrovat k textu, z kterého informace čerpáme. Také můžete nabídnout nápovědu, že každé písmeno odpovědi tvoří písmeno tajenky.
  • Kontrola a vyhodnocení: Po dokončení úkolu si projděte správné odpovědi s dětmi, zopakujte důležitá fakta o ohrožených druzích a znečištění a vysvětlete, jak mohou děti pomoci přírodě.

Doporučení pro pedagogy:

  • Ujistěte se, že děti pochopí význam každé odpovědi a souvislosti s tématem znečištění a ohrožených druhů.
  • Podněcujte diskusi o znečištění a o tom, jak mohou děti přispět k ochraně přírody (např. tříděním odpadu, šetřením přírodními zdroji, recyklací).
  • Udržujte interaktivní přístup a nechte děti zamyslet se nad otázkami, které mohou mít širší souvislosti, než jen jednoduché odpovědi.

 

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

873250
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Ostatní
Průvodní list pro pedagogy Název aktivity: Úniková hra – Včelí úl Cílová skupina: Děti předškolního věku (4–6 let) Délka
39.00 Kč
884175
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Průvodní list pro pedagoga Den dětí – aktivita „Krásný svět“ Cíl aktivity: Tato aktivita spojuje zábavu, pohyb, čtení s
35.00 Kč
589404
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, 1.
Domino
Tento materiál je zaměřen na zrakovou percepci - stínování a hledání stejných obrázků. Obsahuje domino, pexeso, sudoku
35.00 Kč
533210
Přírodověda
MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Hra na téma třídění odpadu je připravena pro 1-3 týmy. Pro každý tým si vytiskněte popelnice. Úkolem týmu je prvně
50.00 Kč
Den ohrožených druhů 16. května - čtení a běhačka s tajenkou Den ohrožených druhů 16. května - čtení a běhačka s tajenkou
Téma: Ohrožené druhy zvířat a znečištění přírodyTento materiál je určen pro děti na 1. stupni ZŠ a jeho cílem je seznámit žáky s problematikou ohrožených druhů zvířat a souvisejícím znečištěním životního prostředí. Materiál je tvořen textem o této problematice a běhačkou s 10 otázkami, každá s třemi možnými odpověďmi, z nichž pouze jedna je správná. Děti mají za úkol odpovědět na všechny otázky, přičemž správné odpovědi složí tajenku, která je slovo "znečištění".Pokyny pro pedagogy:Představte téma: Seznámit děti s tématem ohrožených druhů a znečištění přírody. Přečtete si a vysvětlíte, jak znečištění ovlivňuje zvířata a jejich přirozené prostředí.Vysvětlete úkol: Děti budou odpovídat na 10 otázek, každá otázka má tři odpovědi, ale pouze jedna je správná. Každé správné písmeno odpovědi je součástí tajenky. Po odpovědích na všechny otázky děti získají písmena, která složí do slova „znečištění“.Pomoc při vyplňování: Pokud děti nebudou vědět správnou odpověď, je možné je nasměrovat k textu, z kterého informace čerpáme. Také můžete nabídnout nápovědu, že každé písmeno odpovědi tvoří písmeno tajenky.Kontrola a vyhodnocení: Po dokončení úkolu si projděte správné odpovědi s dětmi, zopakujte důležitá fakta o ohrožených druzích a znečištění a vysvětlete, jak mohou děti pomoci přírodě.Doporučení pro pedagogy:Ujistěte se, že děti pochopí význam každé odpovědi a souvislosti s tématem znečištění a ohrožených druhů.Podněcujte diskusi o znečištění a o tom, jak mohou děti přispět k ochraně přírody (např. tříděním odpadu, šetřením přírodními zdroji, recyklací).Udržujte interaktivní přístup a nechte děti zamyslet se nad otázkami, které mohou mít širší souvislosti, než jen jednoduché odpovědi. 
UUCZ-874785
Český jazyk>Přírodověda>Prvouka>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐾 Živočichové
35.00