Den ohrožených druhů 16. května - čtení a běhačka s tajenkou

Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 5.96 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 5. 2025
Sdílet:

Téma: Ohrožené druhy zvířat a znečištění přírody

Tento materiál je určen pro děti na 1. stupni ZŠ a jeho cílem je seznámit žáky s problematikou ohrožených druhů zvířat a souvisejícím znečištěním životního prostředí. Materiál je tvořen textem o této problematice a běhačkou s 10 otázkami, každá s třemi možnými odpověďmi, z nichž pouze jedna je správná. Děti mají za úkol odpovědět na všechny otázky, přičemž správné odpovědi složí tajenku, která je slovo "znečištění".

Pokyny pro pedagogy:

  • Představte téma: Seznámit děti s tématem ohrožených druhů a znečištění přírody. Přečtete si a vysvětlíte, jak znečištění ovlivňuje zvířata a jejich přirozené prostředí.
  • Vysvětlete úkol: Děti budou odpovídat na 10 otázek, každá otázka má tři odpovědi, ale pouze jedna je správná. Každé správné písmeno odpovědi je součástí tajenky. Po odpovědích na všechny otázky děti získají písmena, která složí do slova „znečištění“.
  • Pomoc při vyplňování: Pokud děti nebudou vědět správnou odpověď, je možné je nasměrovat k textu, z kterého informace čerpáme. Také můžete nabídnout nápovědu, že každé písmeno odpovědi tvoří písmeno tajenky.
  • Kontrola a vyhodnocení: Po dokončení úkolu si projděte správné odpovědi s dětmi, zopakujte důležitá fakta o ohrožených druzích a znečištění a vysvětlete, jak mohou děti pomoci přírodě.

Doporučení pro pedagogy:

  • Ujistěte se, že děti pochopí význam každé odpovědi a souvislosti s tématem znečištění a ohrožených druhů.
  • Podněcujte diskusi o znečištění a o tom, jak mohou děti přispět k ochraně přírody (např. tříděním odpadu, šetřením přírodními zdroji, recyklací).
  • Udržujte interaktivní přístup a nechte děti zamyslet se nad otázkami, které mohou mít širší souvislosti, než jen jednoduché odpovědi.

 

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

810761
Přírodověda
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál je určen k výuce na 1. stupni ZŠ a zaměřuje se na Světový den divoké přírody. Obsahuje informační text
35.00 Kč
713301
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Soubor obsahuje 24 částí vánočního příběhu o zvířátkách. Vytiskněte si barevnou nebo černobílou variantu a rozstříhejte
49.00 Kč
523401
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Plotovku lze použít jako jakoukoliv stezku, která se obejde bez přítomnosti obsluhy. Vše zalaminujte, vystřihněte
35.00 Kč
514577
Nezařazené k předmětu
MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Soubor je upraven pro letošní rok! Náhledové obrázky jsou původní. Soubor je určen k zápisu do základní školy. Obsahuje
45.00 Kč
Den ohrožených druhů 16. května - čtení a běhačka s tajenkou Den ohrožených druhů 16. května - čtení a běhačka s tajenkou
Téma: Ohrožené druhy zvířat a znečištění přírodyTento materiál je určen pro děti na 1. stupni ZŠ a jeho cílem je seznámit žáky s problematikou ohrožených druhů zvířat a souvisejícím znečištěním životního prostředí. Materiál je tvořen textem o této problematice a běhačkou s 10 otázkami, každá s třemi možnými odpověďmi, z nichž pouze jedna je správná. Děti mají za úkol odpovědět na všechny otázky, přičemž správné odpovědi složí tajenku, která je slovo "znečištění".Pokyny pro pedagogy:Představte téma: Seznámit děti s tématem ohrožených druhů a znečištění přírody. Přečtete si a vysvětlíte, jak znečištění ovlivňuje zvířata a jejich přirozené prostředí.Vysvětlete úkol: Děti budou odpovídat na 10 otázek, každá otázka má tři odpovědi, ale pouze jedna je správná. Každé správné písmeno odpovědi je součástí tajenky. Po odpovědích na všechny otázky děti získají písmena, která složí do slova „znečištění“.Pomoc při vyplňování: Pokud děti nebudou vědět správnou odpověď, je možné je nasměrovat k textu, z kterého informace čerpáme. Také můžete nabídnout nápovědu, že každé písmeno odpovědi tvoří písmeno tajenky.Kontrola a vyhodnocení: Po dokončení úkolu si projděte správné odpovědi s dětmi, zopakujte důležitá fakta o ohrožených druzích a znečištění a vysvětlete, jak mohou děti pomoci přírodě.Doporučení pro pedagogy:Ujistěte se, že děti pochopí význam každé odpovědi a souvislosti s tématem znečištění a ohrožených druhů.Podněcujte diskusi o znečištění a o tom, jak mohou děti přispět k ochraně přírody (např. tříděním odpadu, šetřením přírodními zdroji, recyklací).Udržujte interaktivní přístup a nechte děti zamyslet se nad otázkami, které mohou mít širší souvislosti, než jen jednoduché odpovědi. 
UUCZ-874785
Český jazyk>Přírodověda>Prvouka>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐾 Živočichové
35.00