Mezinárodní den lesů 21. března - čtení a běhačka s tajenkou

Počet stran:
11
Velikost: 9.25 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 2. 2025
Sdílet:

Tento výukový materiál je určen k využití při příležitosti Mezinárodního dne lesů, který připadá na 21. března. Jeho cílem je přiblížit dětem význam lesů, jejich rozmanitost, důležitost ochrany přírody a seznámit je se zajímavostmi o lesích v Česku i ve světě. Materiál podporuje aktivní učení a propojuje poznávání s hravými prvky, které žákům pomohou zapamatovat si klíčové informace.

Obsah materiálu:

Informační text – Přehledně a srozumitelně přibližuje dětem význam lesů pro život na Zemi, jejich roli v ekosystému, historii Mezinárodního dne lesů, ale také typy lesů u nás i ve světě. Nechybí informace o ohrožení lesních porostů a způsobech jejich ochrany.

Stezka s tajenkou – Žáci si mohou ověřit své znalosti prostřednictvím 10 otázek. Každá otázka nabízí tři odpovědi, z nichž jen jedna je správná. Správné odpovědi obsahují písmena, která po správném vyplnění složí tajenku. Tento prvek podporuje logické myšlení, čtenářskou gramotnost a práci s informacemi. TAJENKA JE: EKOSYSTÉMU

Využití ve výuce:

Materiál je vhodný pro 1. stupeň ZŠ a lze jej zařadit do výuky přírodovědy, prvouky či environmentální výchovy. Stezku je možné využít jak ve třídě, tak i v rámci venkovních aktivit – například formou skupinové práce či jednotlivého procházení stanovišť.

Cíle aktivity:

Seznámení s významem lesů a jejich ochranou

Rozvoj čtenářských dovedností a schopnosti práce s informacemi

Podpora logického myšlení a týmové spolupráce

Posílení vztahu dětí k přírodě a ekologickému chování

Tento materiál poskytuje komplexní pohled na lesy, jejich krásu a důležitost, a zároveň zapojuje žáky do aktivního poznávání světa kolem nich. Lze jej přizpůsobit věkové skupině a možnostem třídy, ať už jako jednoduchou vědomostní aktivitu, nebo jako součást širšího projektového dne věnovaného přírodě.

Lesy jsou naší budoucností – pomozme dětem pochopit, proč je důležité je chránit.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

874785
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Téma: Ohrožené druhy zvířat a znečištění přírody Tento materiál je určen pro děti na 1. stupni ZŠ a jeho cílem je
35.00 Kč
610226
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Soubor slouží k výzdobě třídy se Safari tématikou. Pravidla dílen čtení + benefity čtení. Stačí vystřihnout, zalaminovat
40.00 Kč
888236
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Určeno pro: 3.–5. ročník ZŠ Tematický celek: Savci, ochrana přírody, čtení s porozuměním, skupinová práce, přírodovědná
39.00 Kč
716039
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Stezka obsahuje 8 otázek se třemi odpověďmi. Žáci zvolí správnou odpověď a písmeno vedle odpovědi si napíší na lístek s
35.00 Kč
Mezinárodní den lesů 21. března - čtení a běhačka s tajenkou Mezinárodní den lesů 21. března - čtení a běhačka s tajenkou
Tento výukový materiál je určen k využití při příležitosti Mezinárodního dne lesů, který připadá na 21. března. Jeho cílem je přiblížit dětem význam lesů, jejich rozmanitost, důležitost ochrany přírody a seznámit je se zajímavostmi o lesích v Česku i ve světě. Materiál podporuje aktivní učení a propojuje poznávání s hravými prvky, které žákům pomohou zapamatovat si klíčové informace.Obsah materiálu:Informační text – Přehledně a srozumitelně přibližuje dětem význam lesů pro život na Zemi, jejich roli v ekosystému, historii Mezinárodního dne lesů, ale také typy lesů u nás i ve světě. Nechybí informace o ohrožení lesních porostů a způsobech jejich ochrany.Stezka s tajenkou – Žáci si mohou ověřit své znalosti prostřednictvím 10 otázek. Každá otázka nabízí tři odpovědi, z nichž jen jedna je správná. Správné odpovědi obsahují písmena, která po správném vyplnění složí tajenku. Tento prvek podporuje logické myšlení, čtenářskou gramotnost a práci s informacemi. TAJENKA JE: EKOSYSTÉMUVyužití ve výuce:Materiál je vhodný pro 1. stupeň ZŠ a lze jej zařadit do výuky přírodovědy, prvouky či environmentální výchovy. Stezku je možné využít jak ve třídě, tak i v rámci venkovních aktivit – například formou skupinové práce či jednotlivého procházení stanovišť.Cíle aktivity:Seznámení s významem lesů a jejich ochranouRozvoj čtenářských dovedností a schopnosti práce s informacemiPodpora logického myšlení a týmové spoluprácePosílení vztahu dětí k přírodě a ekologickému chováníTento materiál poskytuje komplexní pohled na lesy, jejich krásu a důležitost, a zároveň zapojuje žáky do aktivního poznávání světa kolem nich. Lze jej přizpůsobit věkové skupině a možnostem třídy, ať už jako jednoduchou vědomostní aktivitu, nebo jako součást širšího projektového dne věnovaného přírodě.Lesy jsou naší budoucností – pomozme dětem pochopit, proč je důležité je chránit.
UUCZ-797289
Přírodověda>Prvouka>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🌳 Stromy
35.00