Náročnost lze upravit volbou obrázku, techniky i formy práce.
Materiál rozvíjí pozornost, orientaci v prostoru, trpělivost, čtenářskou gramotnost i zájem o výtvarné umění.
Materiál obsahuje:
- 12 známých uměleckých děl rozdělených do 48 číslovaných čtverců
- 2 prázdné pracovní listy (čtvercová síť 6 × 8)
- 12 informačních karet s popisem každého díla (viz níže) a QR kódy pro zobrazení originálního obrazu
- správné řešení
Jak s materiálem pracovat:
- Překreslování čtverců:
- Každý žák dostane prázdnou síť a jeho úkolem je překreslit čtverce podle čísel – čtverec č. 1 do políčka 1, č. 2 do políčka 2 atd.
- Je možné pracovat tužkou, pastelkou, barvami nebo jinou výtvarnou technikou.
Práce s informačními kartami:
- Po třídě (nebo jinde) jsou rozmístěny informační karty, které popisují vzhled jednotlivých děl (např. “Na této ilustraci je pestrá zahrada plná tropických rostlin…”) a název díla a autora.
- Žáci po dokončení výkresu chodí po třídě, čtou popisy a snaží se odhadnout, ke kterému popisu jejich dílo patří.
- Učitel může zapojit i práci s QR kódy, které odhalí jak skutečný obraz vypadá.
Volitelně:
- Učitel může díla přidělit, losovat nebo nechat žáky volně vybírat.
- Starší žáci si mohou vytvořit vlastní čtvercovou síť (např. 8 × 6) a zpracovat obraz větší a výtvarně náročnější formou.
- Aktivitu lze doplnit o galerii s popisky, prezentaci nebo výtvarnou reflexi.