KARTIČKY s řešením – ČTVERCOVÁ SÍŤ – obvod a obsah rovinných útvarů

Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 2.74 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (obvod či obsah rovinného útvaru). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.

Výukový materiál ke zopakování výpočtu obvodu a obsahu rovinných útvarů ve čtvercové síti.

Prvních 20 karet obsahuje pouze útvary složené z jednotlivých „čtverců“, dalších 10 karet obsahuje i „poloviny čtverců“ a „poloviny obdélníku složeného ze čtverců“ (zjm. karty č. 29 a 30 patří k náročnějším).

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-7 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Kontrola je vždy na zadní straně karet.

Jak s materiálem pracovat:

Práce „v lavicích“:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.
  2. Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Běhací aktivity:

  1. Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).
  2. Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu.
  3. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-30, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).

Přínos materiálu:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

92220
Fyzika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 16 karet s převody jednotek času (den, hodina, minuta, sekunda). Cíl: Zopakování či
25.00 Kč
456043
Matematika
8., 9.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 19 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
44.00 Kč
223140
Matematika
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Sada obsahuje: strana 1: pokyny pro učitele strana 2-4: 27 karet k rozstříhání Možnosti použití: Pomůcku doporučuji
25.00 Kč
245328
Fyzika
5., 6.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic o stejném objemu. Sada slouží k procvičení
25.00 Kč
KARTIČKY s řešením – ČTVERCOVÁ SÍŤ – obvod a obsah rovinných útvarů KARTIČKY s řešením – ČTVERCOVÁ SÍŤ – obvod a obsah rovinných útvarů
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (obvod či obsah rovinného útvaru). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.Výukový materiál ke zopakování výpočtu obvodu a obsahu rovinných útvarů ve čtvercové síti.Prvních 20 karet obsahuje pouze útvary složené z jednotlivých „čtverců“, dalších 10 karet obsahuje i „poloviny čtverců“ a „poloviny obdélníku složeného ze čtverců“ (zjm. karty č. 29 a 30 patří k náročnějším).Možnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-7 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Kontrola je vždy na zadní straně karet.Jak s materiálem pracovat:Práce „v lavicích“:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Běhací aktivity:Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-30, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).Přínos materiálu:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-470904
Matematika>Matematika - geometrie>Didaktické hry>5.>6.>7.
33.00