KARTIČKY s řešením – ČTVERCOVÁ SÍŤ – obvod a obsah rovinných útvarů

Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 2.74 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (obvod či obsah rovinného útvaru). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.

Výukový materiál ke zopakování výpočtu obvodu a obsahu rovinných útvarů ve čtvercové síti.

Prvních 20 karet obsahuje pouze útvary složené z jednotlivých „čtverců“, dalších 10 karet obsahuje i „poloviny čtverců“ a „poloviny obdélníku složeného ze čtverců“ (zjm. karty č. 29 a 30 patří k náročnějším).

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-7 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Kontrola je vždy na zadní straně karet.

Jak s materiálem pracovat:

Práce „v lavicích“:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.
  2. Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Běhací aktivity:

  1. Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).
  2. Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu.
  3. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-30, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).

Přínos materiálu:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

436947
Matematika
2., 3.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet s výrazy s vánočním motivem. Karty obsahují 26 různých příkladů na procvičení
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
505276
Matematika
3., 4., 5.
Já mám, kdo má
Soubor obsahuje 4 sady karet na sčítání, odčítání, násobení a dělení přirozených čísel do 1000. Každá sada obsahuje 27
85.00 Kč
-9 % 85 Kč
77,35 Kč
278343
Matematika
2., 3.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují příklady na pamětné sčítání a odčítání do 100. V sadě jsou
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
399657
Matematika
8.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů a výsledků na výpočet druhé
26.00 Kč
-9 % 26 Kč
23,66 Kč
KARTIČKY s řešením – ČTVERCOVÁ SÍŤ – obvod a obsah rovinných útvarů KARTIČKY s řešením – ČTVERCOVÁ SÍŤ – obvod a obsah rovinných útvarů
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (obvod či obsah rovinného útvaru). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení. Výukový materiál ke zopakování výpočtu obvodu a obsahu rovinných útvarů ve čtvercové síti. Prvních 20 karet obsahuje pouze útvary složené z jednotlivých „čtverců“, dalších 10 karet obsahuje i „poloviny čtverců“ a „poloviny obdélníku složeného ze čtverců“ (zjm. karty č. 29 a 30 patří k náročnějším). Možnosti použití: Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-7 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Kontrola je vždy na zadní straně karet. Jak s materiálem pracovat: Práce „v lavicích“: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně. Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Běhací aktivity: Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě). Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-30, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly). Přínos materiálu: Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-470904
Matematika>Matematika - geometrie>Didaktické hry>5.>6.>7.
33.00