Soubor “Perníčková slovíčka” obsahuje 1 velkou kartu s obrázkem plechu, 35 kartiček se slovy a obrázky a 450 kartiček s obrázky perníčků a písmeny české abecedy (velká tiskací písmena).
Úkolem dětí je na velkou kartu s obrázkem plechu poskládat z kartiček s písmeny slovo podle vzoru na kartičce se slovem a obrázkem.
Písmenka lze využít i samostatně.
Jedná se o vzdělávací materiál pro 1. třídu i MŠ.
Soubor je v souladu s RVP ZV:
Vztahuje se ke vzdělávacímu oboru "Český jazyk a literatura":
Očekávané výstupy:
- plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti
- porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti
Soubor je v souladu s RVP PV:
Rozvíjí kompetence:
- k učení
- k řešení problému
Vzdělávací oblasti z RVP PV, které se k této aktivitě vztahují:
- Dítě a jeho tělo
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
- očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- Dítě a jeho psychika
- podoblast "Jazyk a řeč":
- dílčí vzdělávací cíle - osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- očekávané výstupy - poznat některá písmena a číslice, popř. slova
- podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace"
- dílčí vzdělávací cíle -osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
- očekávané výstupy - zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi)
- podoblast "Jazyk a řeč":