Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen

Ročník:
Počet stran:
7
Velikost: 4.78 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Voříšková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 5. 2024
Sdílet:

Materiál obsahuje 45 karet s podstatnými jmény a mluvnickými kategoriemi pomocí kterých žáci slova skloňují.

 

Pravidla hry Já mám, kdo má:

  • Karty zamíchejte a rozdejte všem žákům. Všechny karty musí být rozdané (někdo tedy může držet i více karet).
  • Sedněte si s žáky do kruhu. Hru začne žák, který má nejuklizenější místo / nejzajímavější bačkory / nejořezanější pastelky (výběr je na učiteli :-) ) anebo učitel. Přečte své “Já mám...” a poté “kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu. Žák, který má slovo ve tvaru, který odpovídá právě přečteným mluvnickým kategoriím, odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé. Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet.
  • Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda slova sedí.

 

Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně.

Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.

Další produkty od autora Petra Voříšková

484426
Matematika
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál se zaměřuje na výuku finanční gramotnosti. Lze jej využít jako zpestření v rámci hodin matematiky při nácviku
45.00 Kč
708535
Matematika
3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Probíráte číselné řády, tzv. hodnoty místa a potřebujete s dětmi jednoduchou, rychlou aktivitu do dvojic či menších
35.00 Kč
738125
Matematika
3., 4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Soubor 12 různých her zaměřených na zlomky, které vám oživí hodinu matematiky. Každá hra je zapsaná na samostatné straně
45.00 Kč
711195
Etická výchova
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Dejte si společně s dětmi výzvu šířit laskavost a laskavé chování mezi lidmi. Sada obsahuje 48 kartiček s laskavými
28.00 Kč
Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen
Materiál obsahuje 45 karet s podstatnými jmény a mluvnickými kategoriemi pomocí kterých žáci slova skloňují.   Pravidla hry Já mám, kdo má: Karty zamíchejte a rozdejte všem žákům. Všechny karty musí být rozdané (někdo tedy může držet i více karet). Sedněte si s žáky do kruhu. Hru začne žák, který má nejuklizenější místo / nejzajímavější bačkory / nejořezanější pastelky (výběr je na učiteli :-) ) anebo učitel. Přečte své “Já mám...” a poté “kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu. Žák, který má slovo ve tvaru, který odpovídá právě přečteným mluvnickým kategoriím, odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé. Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet. Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda slova sedí.   Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně. Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.
UUCZ-584993
Český jazyk - gramatika>Já mám, kdo má>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ
30.00