Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen

Ročník:
Počet stran:
7
Velikost: 4.78 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 5. 2024
Sdílet:

Materiál obsahuje 45 karet s podstatnými jmény a mluvnickými kategoriemi pomocí kterých žáci slova skloňují.

 

Pravidla hry Já mám, kdo má:

  • Karty zamíchejte a rozdejte všem žákům. Všechny karty musí být rozdané (někdo tedy může držet i více karet).
  • Sedněte si s žáky do kruhu. Hru začne žák, který má nejuklizenější místo / nejzajímavější bačkory / nejořezanější pastelky (výběr je na učiteli :-) ) anebo učitel. Přečte své “Já mám...” a poté “kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu. Žák, který má slovo ve tvaru, který odpovídá právě přečteným mluvnickým kategoriím, odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé. Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet.
  • Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda slova sedí.

 

Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně.

Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.

Další produkty od autora Petra Voříšková

442113
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Vánoce se blíží mílovými kroky, žáci prosí o film, volnou hodinu, bobování či jiné "výjimky" a do počítání příkladů v
35.00 Kč
682138
Matematika
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Známá a oblíbená hra piškvorky tentokrát zaměřená na sčítání a rozklad čísel! Hru stačí vytisknout, přidat hrací kostku
25.00 Kč
442110
Český jazyk - gramatika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Potřebujete zpestřit hodinu svižnější aktivitou, při které se žáci rozhýbou? Cítíte, že s blížícími se Vánocemi klesá
30.00 Kč
712426
Etická výchova
1., 2., 3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Zábavná výzva pro šíření laskavého chování mezi dětmi. Materiál svým obrazným znázorněném pomáhá dětem pochopit, jak i z
35.00 Kč
Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen
Materiál obsahuje 45 karet s podstatnými jmény a mluvnickými kategoriemi pomocí kterých žáci slova skloňují.   Pravidla hry Já mám, kdo má: Karty zamíchejte a rozdejte všem žákům. Všechny karty musí být rozdané (někdo tedy může držet i více karet). Sedněte si s žáky do kruhu. Hru začne žák, který má nejuklizenější místo / nejzajímavější bačkory / nejořezanější pastelky (výběr je na učiteli :-) ) anebo učitel. Přečte své “Já mám...” a poté “kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu. Žák, který má slovo ve tvaru, který odpovídá právě přečteným mluvnickým kategoriím, odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé. Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet. Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda slova sedí.   Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně. Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.
UUCZ-584993
Český jazyk - gramatika>Já mám, kdo má>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ
30.00