Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen

Ročník:
Počet stran:
7
Velikost: 4.78 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Voříšková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 5. 2024
Sdílet:

Materiál obsahuje 45 karet s podstatnými jmény a mluvnickými kategoriemi pomocí kterých žáci slova skloňují.

 

Pravidla hry Já mám, kdo má:

  • Karty zamíchejte a rozdejte všem žákům. Všechny karty musí být rozdané (někdo tedy může držet i více karet).
  • Sedněte si s žáky do kruhu. Hru začne žák, který má nejuklizenější místo / nejzajímavější bačkory / nejořezanější pastelky (výběr je na učiteli :-) ) anebo učitel. Přečte své “Já mám...” a poté “kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu. Žák, který má slovo ve tvaru, který odpovídá právě přečteným mluvnickým kategoriím, odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé. Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet.
  • Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda slova sedí.

 

Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně.

Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.

Další produkty od autora Petra Voříšková

439925
Matematika
1.
Ostatní
Nabídněte prvňáčkům atraktivní aktivitu na procvičení sčítání a odčítání do 10, při které navíc zlepší i správný úchop
45.00 Kč
738125
Matematika
3., 4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Soubor 12 různých her zaměřených na zlomky, které vám oživí hodinu matematiky. Každá hra je zapsaná na samostatné straně
45.00 Kč
742821
Matematika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Kódovaná běhačka děti zábavným způsobem seznamuje s kódováním, dekódováním a symboly a zároveň slouží k procvičení
35.00 Kč
442113
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Vánoce se blíží mílovými kroky, žáci prosí o film, volnou hodinu, bobování či jiné "výjimky" a do počítání příkladů v
35.00 Kč
Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen
Materiál obsahuje 45 karet s podstatnými jmény a mluvnickými kategoriemi pomocí kterých žáci slova skloňují.   Pravidla hry Já mám, kdo má: Karty zamíchejte a rozdejte všem žákům. Všechny karty musí být rozdané (někdo tedy může držet i více karet). Sedněte si s žáky do kruhu. Hru začne žák, který má nejuklizenější místo / nejzajímavější bačkory / nejořezanější pastelky (výběr je na učiteli :-) ) anebo učitel. Přečte své “Já mám...” a poté “kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu. Žák, který má slovo ve tvaru, který odpovídá právě přečteným mluvnickým kategoriím, odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé. Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet. Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda slova sedí.   Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně. Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.
UUCZ-584993
Český jazyk - gramatika>Já mám, kdo má>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ
30.00