Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen

Ročník:
Počet stran:
7
Velikost: 4.78 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Voříšková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 5. 2024
Sdílet:

Materiál obsahuje 45 karet s podstatnými jmény a mluvnickými kategoriemi pomocí kterých žáci slova skloňují.

 

Pravidla hry Já mám, kdo má:

  • Karty zamíchejte a rozdejte všem žákům. Všechny karty musí být rozdané (někdo tedy může držet i více karet).
  • Sedněte si s žáky do kruhu. Hru začne žák, který má nejuklizenější místo / nejzajímavější bačkory / nejořezanější pastelky (výběr je na učiteli :-) ) anebo učitel. Přečte své “Já mám...” a poté “kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu. Žák, který má slovo ve tvaru, který odpovídá právě přečteným mluvnickým kategoriím, odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé. Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet.
  • Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda slova sedí.

 

Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně.

Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.

Další produkty od autora Petra Voříšková

851438
Český jazyk
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Nevšední forma běhacího diktátu - nechte své žáky složit si vlastní velikonoční koledu! Přemýšlíte, jak spojit
40.00 Kč
512951
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Výukový materiál slouží jak k vyvození, tak k upevnění a opakování určování slovních druhů. Základem je ulice
40.00 Kč
802747
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Potřebujete s žáky procvičit určování slovních druhů a hledáte rychlou a zábavnou aktivitu pro celou třídu, která vám s
35.00 Kč
494417
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Oblíbené hexagony na procvičení určování slovních druhů. Ideální pro samostatné procvičování žáků i práci ve skupině
35.00 Kč
Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen Já mám, kdo má - mluvnické kategorie podstatných jmen
Materiál obsahuje 45 karet s podstatnými jmény a mluvnickými kategoriemi pomocí kterých žáci slova skloňují.   Pravidla hry Já mám, kdo má: Karty zamíchejte a rozdejte všem žákům. Všechny karty musí být rozdané (někdo tedy může držet i více karet). Sedněte si s žáky do kruhu. Hru začne žák, který má nejuklizenější místo / nejzajímavější bačkory / nejořezanější pastelky (výběr je na učiteli :-) ) anebo učitel. Přečte své “Já mám...” a poté “kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu. Žák, který má slovo ve tvaru, který odpovídá právě přečteným mluvnickým kategoriím, odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé. Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet. Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda slova sedí.   Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně. Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.
UUCZ-584993
Český jazyk - gramatika>Já mám, kdo má>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ
30.00