Rozvoj tvůrčího psaní - charakteristika

Kategorie:
Počet stran:
26
Velikost: 8.39 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 9. 2023
Sdílet:

Materiál pro rozvoj tvůrčího psaní, zaměřuje se na charakteristiku osoby.

Obsah a využití jednotlivých aktivit:

1) 60 vteřinovky

nastavte stopky na 60 vteřin (nebo jiný čas dle Vašeho uvážení. Podle zadání napište co nejvíce slov vztahujících se k tématu na kartičce

2) Hádej kdo?

Materiál obsahuje obrázky s portréty osob vytvořené přes AI.

Využití:

  • každý žák si vylosuje jeden portrét a krátce ho popíše. Papíry s popisem se vyberou a zamíchají. Poté mají za úkol přiřadit popis ke správnému portrétu.
  • hra "Hádej, kdo jsem?" - žáci se rozdělí do dvojic, každý z nich má jeden portrét. jeden druhého se ptají na otázky zjišťovací, odpovídat se smí jen ano/ne.
  • ukažte žákům jeden portrét, zeptejte se, jak osoba vypadá, jak na ně působí, jaké má asi vlastnosti, co je její povolání apod.
  • napiš charakteristiku osoby z portrétu

3) Myšlenkové mapy

4) Rozcvičkové otázky

Kartičky s otázkami ohledně lidských vlastností. Žáci mohou diskutovat se spolužáky, může probíhat třídní diskuze nebo mohou své odpovědi napsat.

5) Časová osa

Do časové osy zachyťte důležité mezníky v životě postavy (např. narození, dokončení školy, získání práce, smrt někoho blízkého, úraz, odjezd do zahraničí...). Poté se zamyslete zda a jak mohly tyto události změnit povahu/ jednání postavy.

6) Cesta vlastností

Aktivita zachycující proměnu charakteru postavy v průběhu příběhu.

7) Alfabox

Ke každému písmenku abecedy doplňte slova/ fráze vztahující se k charakteristice člověka (A = ambiciózní, arogantní...).

8) Co má v hlavě?

Do každého rámečku v hlavě doplňte něco o postavě. Do rámečků můžeme doplnit - povahu, vzhled, zájmy, myšlenky, co má/ nemá rád atd.

9) Je vidět, není vidět

Žáci si vyberou osobu/ literární postavu a do pracovního listu doplní charakteristiku vnitřní a vnější.

10) Game on

List je laděný do herního prostředí - stylem vyber si postavu ve hře. Žáci mají za úkol napsat pod avatary jména postav z knihy/ filmu, následně si jednu postavu vybrat, nakreslit ji rozhodnout, jaké má vlastnosti a na závěr do postavu krátce popsat.

11) Najdi to v textu

Žáci mají za úkol vybrat úryvek textu, který nějakým způsobem popisuje postavu a poté do rámečku vedle vypsat, jaké vlastnosti popisovaná postava má.

Další produkty od autora Petra Svobodová

369406
Český jazyk - čtení
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsahuje: Infografiky - o práci s textem a s informacemi. Lze promítnout na tabuli celé třídě, vytisknout na větší
40.00 Kč
269328
Český jazyk - gramatika
4., 5., 6.
Domino
Didaktické karetní hry k procvičení příbuzných slov. Obsahuje hru Já mám, kdo má a domino.
25.00 Kč
231297
Německý jazyk
5., 6., 7., 8.
Ostatní
Spojujte k sobě obrázky se správnými slovy nebo dvojice slov. Obsahuje: česko - německý překlad obrázek + slovo
25.00 Kč
551201
Český jazyk - psaní
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahující aktivity k rozvoji tvůrčího psaní v rámci charakteristiky osoby. 1) Kdo to asi byl? Žáci dostanou
45.00 Kč
Rozvoj tvůrčího psaní - charakteristika Rozvoj tvůrčího psaní - charakteristika
Materiál pro rozvoj tvůrčího psaní, zaměřuje se na charakteristiku osoby. Obsah a využití jednotlivých aktivit: 1) 60 vteřinovky nastavte stopky na 60 vteřin (nebo jiný čas dle Vašeho uvážení. Podle zadání napište co nejvíce slov vztahujících se k tématu na kartičce 2) Hádej kdo? Materiál obsahuje obrázky s portréty osob vytvořené přes AI. Využití: každý žák si vylosuje jeden portrét a krátce ho popíše. Papíry s popisem se vyberou a zamíchají. Poté mají za úkol přiřadit popis ke správnému portrétu. hra "Hádej, kdo jsem?" - žáci se rozdělí do dvojic, každý z nich má jeden portrét. jeden druhého se ptají na otázky zjišťovací, odpovídat se smí jen ano/ne. ukažte žákům jeden portrét, zeptejte se, jak osoba vypadá, jak na ně působí, jaké má asi vlastnosti, co je její povolání apod. napiš charakteristiku osoby z portrétu 3) Myšlenkové mapy 4) Rozcvičkové otázky Kartičky s otázkami ohledně lidských vlastností. Žáci mohou diskutovat se spolužáky, může probíhat třídní diskuze nebo mohou své odpovědi napsat. 5) Časová osa Do časové osy zachyťte důležité mezníky v životě postavy (např. narození, dokončení školy, získání práce, smrt někoho blízkého, úraz, odjezd do zahraničí...). Poté se zamyslete zda a jak mohly tyto události změnit povahu/ jednání postavy. 6) Cesta vlastností Aktivita zachycující proměnu charakteru postavy v průběhu příběhu. 7) Alfabox Ke každému písmenku abecedy doplňte slova/ fráze vztahující se k charakteristice člověka (A = ambiciózní, arogantní...). 8) Co má v hlavě? Do každého rámečku v hlavě doplňte něco o postavě. Do rámečků můžeme doplnit - povahu, vzhled, zájmy, myšlenky, co má/ nemá rád atd. 9) Je vidět, není vidět Žáci si vyberou osobu/ literární postavu a do pracovního listu doplní charakteristiku vnitřní a vnější. 10) Game on List je laděný do herního prostředí - stylem vyber si postavu ve hře. Žáci mají za úkol napsat pod avatary jména postav z knihy/ filmu, následně si jednu postavu vybrat, nakreslit ji rozhodnout, jaké má vlastnosti a na závěr do postavu krátce popsat. 11) Najdi to v textu Žáci mají za úkol vybrat úryvek textu, který nějakým způsobem popisuje postavu a poté do rámečku vedle vypsat, jaké vlastnosti popisovaná postava má.
UUCZ-369352
Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>ZŠ – 2. STUPEŇ
50.00