Charakteristika - tvůrčí psaní

Počet stran:
47
Velikost: 16.13 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Svobodová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 4. 2024
Sdílet:

Materiál obsahující aktivity k rozvoji tvůrčího psaní v rámci charakteristiky osoby.

1) Kdo to asi byl?

Žáci dostanou pracovní list a na něm modelovou situaci - našli tašku, ve které se ukrývá několik věcí. Na základě nalezených předmětů mají žáci za úkol vytvořit charakteristiku člověka, který tašku ztratil.

Soubor obsahuje i obrázky jednotlivých předmětů, které můžete zalaminovat a rozstříhat. Žáci pak pomocí losu nebo vlastního výběru mohou tvořit nové osoby k charakteristice.

Soubor obsahuje volný template, do kterého žáci mohou vymýšlet vlastní předměty - pracovní list obsahuje prázdný mobilní telefon s konverzací k doplnění, prázdnou účtenku, apod. Žáci mohou tvořit ve skupinách, po vytvoření si mohou template skupiny prohodit a pokusit se charakterizovat osobu, kterou vytvořili jejich spolužáci.

2) Myšlenková mapa

Do myšlenkové mapy doplní žáci vše, co je k tématu napadne. Obsahuje mapy - charakteristika vnější, charakteristika vnitřní, vzhled, vlastnosti. Obsahuje prázdnou myšlenkovou mapu, do které můžete doplnit klíčové slovo dle vlastních potřeb.

3) Metoda pravda/ lež (text zaměřený na teorie temperamentu)

Žáci mají za úkol v tabulce označit, zda jsou věty pravdivé nebo ne. Nejprve vyplní sloupec "před četbou", poté si text přečtou a posoudí pravdivost vět znovu ve sloupci " po četbě".

4) Gap filling (zaměřeno na zvířecí frazeologii v charakteristice a na rčení v charakteristice)

Studenti pracují ve dvojicích, každý z nich má jeden text (A nebo B). V každé variantě textu jsou vynechané jiné informace. Žáci mají za úkol vhodnými otázkami zjistit chybějící informace od spolužáka.

5) Zhodnoť knihu podle obalu

Žáci dostanou pracovní list, na kterém je fotografie osoby a několik doprovodných otázek a úkolů (pětilístek, charakteristika vnější a vnitřní, přirovnání). Na základě fotografie a otázek mají žáci za úkol osobu popsat.

Tato aktivita je vhodná i k rozebrání toho, co jsou stereotypy, proč jsou vhodné/ nevhodné.

Fotografie jsou vygenerované pomocí AI, nejedná se o reálné osoby.

 

Materiál obsahuje řešení.

Další produkty od autora Petra Svobodová

585890
Český jazyk - psaní
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Materiál obsahuje: Ke každé sadě úkolů je v materiálu detailně popsáno využití. 1) komiksové psací výzvy - 30 kartiček s
55.00 Kč
236362
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Sada trimin pro procvičení anglických slovíček na téma Vánoce. Obsahuje: spoj české slovo s anglickým spoj slovo a
25.00 Kč
412220
Český jazyk - gramatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsahuje: populárně naučné texty - Žáci mají za úkol v textech najít chyby a opravit je/ označit pomocí zadaných značek
40.00 Kč
249234
Anglický jazyk
6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Sada aktivit k procvičení tématu "body parts". Obsahuje: - pexeso - board game - flashcards -domino -postřehovky -bingo
35.00 Kč
Charakteristika - tvůrčí psaní Charakteristika - tvůrčí psaní
Materiál obsahující aktivity k rozvoji tvůrčího psaní v rámci charakteristiky osoby. 1) Kdo to asi byl? Žáci dostanou pracovní list a na něm modelovou situaci - našli tašku, ve které se ukrývá několik věcí. Na základě nalezených předmětů mají žáci za úkol vytvořit charakteristiku člověka, který tašku ztratil. Soubor obsahuje i obrázky jednotlivých předmětů, které můžete zalaminovat a rozstříhat. Žáci pak pomocí losu nebo vlastního výběru mohou tvořit nové osoby k charakteristice. Soubor obsahuje volný template, do kterého žáci mohou vymýšlet vlastní předměty - pracovní list obsahuje prázdný mobilní telefon s konverzací k doplnění, prázdnou účtenku, apod. Žáci mohou tvořit ve skupinách, po vytvoření si mohou template skupiny prohodit a pokusit se charakterizovat osobu, kterou vytvořili jejich spolužáci. 2) Myšlenková mapa Do myšlenkové mapy doplní žáci vše, co je k tématu napadne. Obsahuje mapy - charakteristika vnější, charakteristika vnitřní, vzhled, vlastnosti. Obsahuje prázdnou myšlenkovou mapu, do které můžete doplnit klíčové slovo dle vlastních potřeb. 3) Metoda pravda/ lež (text zaměřený na teorie temperamentu) Žáci mají za úkol v tabulce označit, zda jsou věty pravdivé nebo ne. Nejprve vyplní sloupec "před četbou", poté si text přečtou a posoudí pravdivost vět znovu ve sloupci " po četbě". 4) Gap filling (zaměřeno na zvířecí frazeologii v charakteristice a na rčení v charakteristice) Studenti pracují ve dvojicích, každý z nich má jeden text (A nebo B). V každé variantě textu jsou vynechané jiné informace. Žáci mají za úkol vhodnými otázkami zjistit chybějící informace od spolužáka. 5) Zhodnoť knihu podle obalu Žáci dostanou pracovní list, na kterém je fotografie osoby a několik doprovodných otázek a úkolů (pětilístek, charakteristika vnější a vnitřní, přirovnání). Na základě fotografie a otázek mají žáci za úkol osobu popsat. Tato aktivita je vhodná i k rozebrání toho, co jsou stereotypy, proč jsou vhodné/ nevhodné. Fotografie jsou vygenerované pomocí AI, nejedná se o reálné osoby.   Materiál obsahuje řešení.
UUCZ-551201
Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00