Charakteristika - tvůrčí psaní

Počet stran:
47
Velikost: 16.13 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Svobodová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 4. 2024
Sdílet:

Materiál obsahující aktivity k rozvoji tvůrčího psaní v rámci charakteristiky osoby.

1) Kdo to asi byl?

Žáci dostanou pracovní list a na něm modelovou situaci - našli tašku, ve které se ukrývá několik věcí. Na základě nalezených předmětů mají žáci za úkol vytvořit charakteristiku člověka, který tašku ztratil.

Soubor obsahuje i obrázky jednotlivých předmětů, které můžete zalaminovat a rozstříhat. Žáci pak pomocí losu nebo vlastního výběru mohou tvořit nové osoby k charakteristice.

Soubor obsahuje volný template, do kterého žáci mohou vymýšlet vlastní předměty - pracovní list obsahuje prázdný mobilní telefon s konverzací k doplnění, prázdnou účtenku, apod. Žáci mohou tvořit ve skupinách, po vytvoření si mohou template skupiny prohodit a pokusit se charakterizovat osobu, kterou vytvořili jejich spolužáci.

2) Myšlenková mapa

Do myšlenkové mapy doplní žáci vše, co je k tématu napadne. Obsahuje mapy - charakteristika vnější, charakteristika vnitřní, vzhled, vlastnosti. Obsahuje prázdnou myšlenkovou mapu, do které můžete doplnit klíčové slovo dle vlastních potřeb.

3) Metoda pravda/ lež (text zaměřený na teorie temperamentu)

Žáci mají za úkol v tabulce označit, zda jsou věty pravdivé nebo ne. Nejprve vyplní sloupec "před četbou", poté si text přečtou a posoudí pravdivost vět znovu ve sloupci " po četbě".

4) Gap filling (zaměřeno na zvířecí frazeologii v charakteristice a na rčení v charakteristice)

Studenti pracují ve dvojicích, každý z nich má jeden text (A nebo B). V každé variantě textu jsou vynechané jiné informace. Žáci mají za úkol vhodnými otázkami zjistit chybějící informace od spolužáka.

5) Zhodnoť knihu podle obalu

Žáci dostanou pracovní list, na kterém je fotografie osoby a několik doprovodných otázek a úkolů (pětilístek, charakteristika vnější a vnitřní, přirovnání). Na základě fotografie a otázek mají žáci za úkol osobu popsat.

Tato aktivita je vhodná i k rozebrání toho, co jsou stereotypy, proč jsou vhodné/ nevhodné.

Fotografie jsou vygenerované pomocí AI, nejedná se o reálné osoby.

 

Materiál obsahuje řešení.

Další produkty od autora Petra Svobodová

790596
Český jazyk - psaní
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál slouží k rozvoji tvůrčího psaní. Materiál obsahuje: 1) Pohádky: V materiálu najdete 10 klasických pohádek, ze
40.00 Kč
231346
Český jazyk
4., 5.
Kolíčkování
Obsahuje: - kolíčkovanou - deskovou hru - přiřaď kartu ke správnému vzoru - procvičovací kartičky
35.00 Kč
236364
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje pracovní listy k reflexi po přečtení knihy (děj, postavy, hodnocení knihy atd.) a základní pravidla
35.00 Kč
600840
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál s aktivitami pro rozvoj tvůrčího psaní v hodinách slohu. Materiál se zaměřuje na slohový útvar - inzerát
45.00 Kč
Charakteristika - tvůrčí psaní Charakteristika - tvůrčí psaní
Materiál obsahující aktivity k rozvoji tvůrčího psaní v rámci charakteristiky osoby. 1) Kdo to asi byl? Žáci dostanou pracovní list a na něm modelovou situaci - našli tašku, ve které se ukrývá několik věcí. Na základě nalezených předmětů mají žáci za úkol vytvořit charakteristiku člověka, který tašku ztratil. Soubor obsahuje i obrázky jednotlivých předmětů, které můžete zalaminovat a rozstříhat. Žáci pak pomocí losu nebo vlastního výběru mohou tvořit nové osoby k charakteristice. Soubor obsahuje volný template, do kterého žáci mohou vymýšlet vlastní předměty - pracovní list obsahuje prázdný mobilní telefon s konverzací k doplnění, prázdnou účtenku, apod. Žáci mohou tvořit ve skupinách, po vytvoření si mohou template skupiny prohodit a pokusit se charakterizovat osobu, kterou vytvořili jejich spolužáci. 2) Myšlenková mapa Do myšlenkové mapy doplní žáci vše, co je k tématu napadne. Obsahuje mapy - charakteristika vnější, charakteristika vnitřní, vzhled, vlastnosti. Obsahuje prázdnou myšlenkovou mapu, do které můžete doplnit klíčové slovo dle vlastních potřeb. 3) Metoda pravda/ lež (text zaměřený na teorie temperamentu) Žáci mají za úkol v tabulce označit, zda jsou věty pravdivé nebo ne. Nejprve vyplní sloupec "před četbou", poté si text přečtou a posoudí pravdivost vět znovu ve sloupci " po četbě". 4) Gap filling (zaměřeno na zvířecí frazeologii v charakteristice a na rčení v charakteristice) Studenti pracují ve dvojicích, každý z nich má jeden text (A nebo B). V každé variantě textu jsou vynechané jiné informace. Žáci mají za úkol vhodnými otázkami zjistit chybějící informace od spolužáka. 5) Zhodnoť knihu podle obalu Žáci dostanou pracovní list, na kterém je fotografie osoby a několik doprovodných otázek a úkolů (pětilístek, charakteristika vnější a vnitřní, přirovnání). Na základě fotografie a otázek mají žáci za úkol osobu popsat. Tato aktivita je vhodná i k rozebrání toho, co jsou stereotypy, proč jsou vhodné/ nevhodné. Fotografie jsou vygenerované pomocí AI, nejedná se o reálné osoby.   Materiál obsahuje řešení.
UUCZ-551201
Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00