Cíl: Rozvíjet tvořivé psaní, slovní zásobu a schopnost vyjádřit děj v logickém sledu.
Vhodné pro: 1. stupeň ZŠ (lze upravit podle úrovně a potřeb konkrétní třídy).
Pomůcky: Slohové minilekce, sešit, psací potřeby.
Návod
Žáci si do sešitu nalepí tři obrázky z minilekce, kterou si sami zvolí. Obrázky tvoří základ příběhu – žáci podle nich vymyslí krátké vyprávění. Příběh musí mít alespoň 5 vět a dávat smysl (měl by mít začátek, prostředek a konec). Důležité je, aby děj odpovídal obrázkům, ale zároveň nechává prostor pro fantazii a humor. Po dopsání mohou žáci svůj text přečíst spolužákům, porovnat různé nápady nebo vybrat nejzajímavější příběh.
Varianta:
- Místo psaní mohou mladší žáci příběh nejprve povědět ústně.
- Lze využít i pro skupinové psaní – každé dítě napíše jednu část příběhu.
- Po napsání příběhu mohou žáci děj shrnout obrázkem, který nakreslí.
Tip:
Tuto aktivitu lze zařazovat pravidelně jako krátké rozcvičení na úvod slohové hodiny nebo jako tvůrčí psaní po přestávce.
V případě potřeby mě prosím kontaktujte na e-mail[email protected]