Slohové minilekce

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
26
Velikost: 8.32 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Anna Adamů
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 10. 2025
Sdílet:

Cíl: Rozvíjet tvořivé psaní, slovní zásobu a schopnost vyjádřit děj v logickém sledu.

Vhodné pro: 1. stupeň ZŠ (lze upravit podle úrovně a potřeb konkrétní třídy).

Pomůcky: Slohové minilekce, sešit, psací potřeby.

 

Návod

Žáci si do sešitu nalepí tři obrázky z minilekce, kterou si sami zvolí. Obrázky tvoří základ příběhu – žáci podle nich vymyslí krátké vyprávění. Příběh musí mít alespoň 5 vět a dávat smysl (měl by mít začátek, prostředek a konec). Důležité je, aby děj odpovídal obrázkům, ale zároveň nechává prostor pro fantazii a humor. Po dopsání mohou žáci svůj text přečíst spolužákům, porovnat různé nápady nebo vybrat nejzajímavější příběh.

Varianta:

  • Místo psaní mohou mladší žáci příběh nejprve povědět ústně.
  • Lze využít i pro skupinové psaní – každé dítě napíše jednu část příběhu.
  • Po napsání příběhu mohou žáci děj shrnout obrázkem, který nakreslí.

 

Tip:

Tuto aktivitu lze zařazovat pravidelně jako krátké rozcvičení na úvod slohové hodiny nebo jako tvůrčí psaní po přestávce.

 

V případě potřeby mě prosím kontaktujte na e-mail[email protected]

Další produkty od autora Anna Adamů

923257
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Třídní pravidla jsou základem funkčního kolektivu a pomáhají dětem pochopit, co je ve třídě důležité a díky čemuž se jim
35.00 Kč
925702
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Štítky na hřbety šanonů k zasunutí nebo nalepení. Možnost nadepsání informací dle potřeby (jméno, třída, číslo,...)
25.00 Kč
994970
Český jazyk - psaní
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíl: Podpořit sebepoznání žáků, rozvíjet jejich sebereflexi a schopnost mluvit o svých pocitech, přáních a silných
30.00 Kč
633217
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Kartičky s vyjmenovanými slovy před použitím vytiskněte a zalaminujte. Plakáty mohou sloužit jako pomůcka ve výuce při
65.00 Kč
Slohové minilekce Slohové minilekce
Cíl: Rozvíjet tvořivé psaní, slovní zásobu a schopnost vyjádřit děj v logickém sledu.Vhodné pro: 1. stupeň ZŠ (lze upravit podle úrovně a potřeb konkrétní třídy).Pomůcky: Slohové minilekce, sešit, psací potřeby. NávodŽáci si do sešitu nalepí tři obrázky z minilekce, kterou si sami zvolí. Obrázky tvoří základ příběhu – žáci podle nich vymyslí krátké vyprávění. Příběh musí mít alespoň 5 vět a dávat smysl (měl by mít začátek, prostředek a konec). Důležité je, aby děj odpovídal obrázkům, ale zároveň nechává prostor pro fantazii a humor. Po dopsání mohou žáci svůj text přečíst spolužákům, porovnat různé nápady nebo vybrat nejzajímavější příběh.Varianta:Místo psaní mohou mladší žáci příběh nejprve povědět ústně.Lze využít i pro skupinové psaní – každé dítě napíše jednu část příběhu.Po napsání příběhu mohou žáci děj shrnout obrázkem, který nakreslí. Tip:Tuto aktivitu lze zařazovat pravidelně jako krátké rozcvičení na úvod slohové hodiny nebo jako tvůrčí psaní po přestávce. V případě potřeby mě prosím kontaktujte na e-mail[email protected]
UUCZ-995259
Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Ostatní>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🌍 Den Země>🎃 Halloween, Dušičky>🌦️ Roční období>🌳 Stromy
35.00