Soubor pěti kreativních aktivit na téma moře, které rozvíjí čtenářskou gramotnost.
Cílem materiálu je procvičit si znalosti z mořského života, poznávání mořských živočichů a čtení s porozuměním. Rozvoj kritického myšlení i tvořivého psaní formou pracovních listů. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v prvouky či jako součást projektového dne na téma MOŘE/OCEÁNY.
Materiál obsahuje:
• 14 stránek
• 5 úkolů v barevné i černobílé variantě
• řešení a kontrolu
• úvodní metodiku a příklady použití materiálu
ÚKOL číslo 1 – PŘIŘAZOVÁNÍ - Děti přiřazují názvy živočichů k obrázkům a věty, které se daného živočicha týkají, nebo jsou pro ně typické. Úkol rozvíjí čtení s porozuměním a prohlubuje znalosti o životě některých mořských živočichů.
ÚKOL číslo 2 – ALFABOX. Aktivitu, kterou hrajeme na začátku i na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene žáci zapisují slova, které souvisí s mořem. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou.
ÚKOL číslo 3 – KARETA/PRACOVNÍ LIST – Pracovní list s odborným textem o karetě obecné. Děti si samostatně čtou text ke kterému poté vypracovávají úkoly ve formě odpovědí. Všechny odpovědi by děti měly najít v textu. Následně jsme si s dětmi pustili edukační video a kreslili želvu. PL rozvíjí tiché čtení s porozuměním práci s textem a vyhledávání informací.
ÚKOL číslo 4 – ČTENÍ S TAJENKOU - Žáci mají za úkol přečíst si věty. Ke každé větě hledají obrázek, ke kterému patří písmeno, které zapíší do sloupečku u každé věty. Po správném přečtení a zapsání všech písmen, mohou již žáci vyluštit tajenku. Srovnají písmena dle čísel do rámečků. Kontrolní list je součástí.
ÚKOL číslo 5 –KOMIKS na téma moře. Úkol rozvíjí kreativní myšlení, psaní textu a následnou sebeprezentaci.
Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat popřípadě zalaminovat. Materiál ze využít na 1. i 2.stupni ZŠ.