TVOŘIVÉ ČTENÍ A PSANÍ - MOŘE

Počet stran:
14
Velikost: 3.24 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lučitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 6. 2025
Sdílet:

Soubor pěti kreativních aktivit na téma moře, které rozvíjí čtenářskou gramotnost.

Cílem materiálu je procvičit si znalosti z mořského života, poznávání mořských živočichů a čtení s porozuměním. Rozvoj kritického myšlení i tvořivého psaní formou pracovních listů. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v prvouky či jako součást projektového dne na téma MOŘE/OCEÁNY.

 

Materiál obsahuje:

• 14 stránek

• 5 úkolů v barevné i černobílé variantě

• řešení a kontrolu

• úvodní metodiku a příklady použití materiálu

 

ÚKOL číslo 1 – PŘIŘAZOVÁNÍ - Děti přiřazují názvy živočichů k obrázkům a věty, které se daného živočicha týkají, nebo jsou pro ně typické. Úkol rozvíjí čtení s porozuměním a prohlubuje znalosti o životě některých mořských živočichů.

ÚKOL číslo 2 – ALFABOX. Aktivitu, kterou hrajeme na začátku i na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene žáci zapisují slova, které souvisí s mořem. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. 

ÚKOL číslo 3 – KARETA/PRACOVNÍ LIST – Pracovní list s odborným textem o karetě obecné. Děti si samostatně čtou text ke kterému poté vypracovávají úkoly ve formě odpovědí. Všechny odpovědi by děti měly najít v textu. Následně jsme si s dětmi pustili edukační video a kreslili želvu. PL rozvíjí tiché čtení s porozuměním práci s textem a vyhledávání informací.

ÚKOL číslo 4 – ČTENÍ S TAJENKOU - Žáci mají za úkol přečíst si věty. Ke každé větě hledají obrázek, ke kterému patří písmeno, které zapíší do sloupečku u každé věty. Po správném přečtení a zapsání všech písmen, mohou již žáci vyluštit tajenku. Srovnají písmena dle čísel do rámečků. Kontrolní list je součástí.

ÚKOL číslo 5 –KOMIKS na téma moře. Úkol rozvíjí kreativní myšlení, psaní textu a následnou sebeprezentaci.

Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat popřípadě zalaminovat. Materiál ze využít na 1. i 2.stupni ZŠ.

Další produkty od autora Lučitelka

190807
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Cílem materiálu je procvičit si praktické čtení s porozuměním na oblíbené téma příšerky. Vytvořené kartičky slouží k
29.00 Kč
119121
Etická výchova
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Soubor kartiček pro rozvoj motivace dětí. Materiál obsahuje 60 kartiček, které slouží k výcviku hodnocení/sebehodnocení
39.00 Kč
286190
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Cílem materiálu je procvičit si PRAVOPIS VYJMENOVANÝCH SLOV zábavnou formou. Žák čte slova a vybírá do slov y/ý/i/í, kde
120.00 Kč
664425
Český jazyk - čtení
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Cílem materiálu je procvičit si učivo prvouky a českého jazyka na téma PODZIM a rozvoj kritického myšlení formou
45.00 Kč
TVOŘIVÉ ČTENÍ A PSANÍ - MOŘE TVOŘIVÉ ČTENÍ A PSANÍ - MOŘE
Soubor pěti kreativních aktivit na téma moře, které rozvíjí čtenářskou gramotnost.Cílem materiálu je procvičit si znalosti z mořského života, poznávání mořských živočichů a čtení s porozuměním. Rozvoj kritického myšlení i tvořivého psaní formou pracovních listů. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v prvouky či jako součást projektového dne na téma MOŘE/OCEÁNY. Materiál obsahuje:• 14 stránek• 5 úkolů v barevné i černobílé variantě• řešení a kontrolu• úvodní metodiku a příklady použití materiálu ÚKOL číslo 1 – PŘIŘAZOVÁNÍ - Děti přiřazují názvy živočichů k obrázkům a věty, které se daného živočicha týkají, nebo jsou pro ně typické. Úkol rozvíjí čtení s porozuměním a prohlubuje znalosti o životě některých mořských živočichů.ÚKOL číslo 2 – ALFABOX. Aktivitu, kterou hrajeme na začátku i na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene žáci zapisují slova, které souvisí s mořem. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. ÚKOL číslo 3 – KARETA/PRACOVNÍ LIST – Pracovní list s odborným textem o karetě obecné. Děti si samostatně čtou text ke kterému poté vypracovávají úkoly ve formě odpovědí. Všechny odpovědi by děti měly najít v textu. Následně jsme si s dětmi pustili edukační video a kreslili želvu. PL rozvíjí tiché čtení s porozuměním práci s textem a vyhledávání informací.ÚKOL číslo 4 – ČTENÍ S TAJENKOU - Žáci mají za úkol přečíst si věty. Ke každé větě hledají obrázek, ke kterému patří písmeno, které zapíší do sloupečku u každé věty. Po správném přečtení a zapsání všech písmen, mohou již žáci vyluštit tajenku. Srovnají písmena dle čísel do rámečků. Kontrolní list je součástí.ÚKOL číslo 5 –KOMIKS na téma moře. Úkol rozvíjí kreativní myšlení, psaní textu a následnou sebeprezentaci.Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat popřípadě zalaminovat. Materiál ze využít na 1. i 2.stupni ZŠ.
UUCZ-900928
Český jazyk - psaní>Přírodověda>Prvouka>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🏴‍☠️ Piráti, námořníci, moře>💧Voda a vodstvo>🐟 Ryby
39.00