VČELY - TVOŘIVÉ PSANÍ A ČTENÍ

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 980.82 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lučitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 5. 2025
Sdílet:

Cílem materiálu se včelí tematikou je rozvoj tvořivého psaní, rozvoj slovní zásoby, práce s textem. Většina aktivit je koncipována metodou kritického myšlení RWCT.

 

V materiálu najdete 5 aktivit:

1.   pracovní list PRÁCE S TEXTEM. Žáci si přečtou daný příběh a poté pracují s otázkami a ilustrují příběh. Aktivita rozvíjí čtení s porozuměním.

2.    pracovní list ALFABOX Aktivitu, kterou hrajeme na začátku nebo na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene žáci zapisují slova, která souvisí se včelami. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. PL rozvíjí slovní zásobu a spolupráci. 
 

3.    pracovní list ŽIVOTABÁSEŇ – Aktivita, kde se žáci snaží vcítit do včel a dokončují věty. Rozvoj empatie, fantazie a slovní zásoby.

4.   pracovní list KOMIKS –  Aktivita, kde žáci rozvíjí své kreativní myšlení, práci s textem, tvoří a vymýšlí příběh. Kontrolují pravopis. Žáci mají za úkol vymyslet a napsat komiks.
 
5.   BÁSNIČKA S POHYBEM – Žáci pracují s básničkou, mají za úkol do básně doplnit správné rýmy. Možné dětem příběh předčítat a děti procvičují své sluchové vnímání. Druhá varianta je rozstříhat kartičky se slovy, ty rozházet po třídě či chodbě. Žáci jsou aktivnější, protáhnou se a trénují paměť. Slova (rýmy) si přečtou a zapisují do básničky.

 

Materiál obsahuje:

9 stránek
5 aktivit – přesný popis výše
úvodní metodiku  a příklady použití materiálu

 

Možné využít variantu pro individuální kontrolní čtení. Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích či s asistentem. Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat (není potřeba ani stříhat, malé kartičky k básničce se mohou jen přepsat na tabuli). Materiál najdete v barevné i černobílé variantě.  Nejvíce využíváme ve třetí třídě či pro opakování ve čtvrté třídě.

Další produkty od autora Lučitelka

589576
Český jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Projekty
Cílem materiálu je procvičit si matematické dovednosti, čtení s porozuměním, určování slovních druhů, kreativní psaní
45.00 Kč
262832
Český jazyk
2., 3.
Skládačky
Cílem materiálu je procvičit pravopis po měkkých a tvrdých souhláskách zábavnou, tematicky zaměřenou formou. Žák čte
44.00 Kč
295555
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Zábavné procvičování a odůvodňování pravopisu vyjmenovaných slov po V. Cílem materiálu je procvičit si PRAVOPIS PO
44.00 Kč
755133
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Cílem materiálu je procvičit si kombinace početních operací – násobení a dělení v oboru malé násobilky, pamětné sčítání
39.00 Kč
VČELY - TVOŘIVÉ PSANÍ A ČTENÍ VČELY - TVOŘIVÉ PSANÍ A ČTENÍ
Cílem materiálu se včelí tematikou je rozvoj tvořivého psaní, rozvoj slovní zásoby, práce s textem. Většina aktivit je koncipována metodou kritického myšlení RWCT. V materiálu najdete 5 aktivit:1.   pracovní list PRÁCE S TEXTEM. Žáci si přečtou daný příběh a poté pracují s otázkami a ilustrují příběh. Aktivita rozvíjí čtení s porozuměním.
2.    pracovní list ALFABOX Aktivitu, kterou hrajeme na začátku nebo na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene žáci zapisují slova, která souvisí se včelami. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. PL rozvíjí slovní zásobu a spolupráci. 
 
3.    pracovní list ŽIVOTABÁSEŇ – Aktivita, kde se žáci snaží vcítit do včel a dokončují věty. Rozvoj empatie, fantazie a slovní zásoby.
4.   pracovní list KOMIKS –  Aktivita, kde žáci rozvíjí své kreativní myšlení, práci s textem, tvoří a vymýšlí příběh. Kontrolují pravopis. Žáci mají za úkol vymyslet a napsat komiks.
 
5.   BÁSNIČKA S POHYBEM – Žáci pracují s básničkou, mají za úkol do básně doplnit správné rýmy. Možné dětem příběh předčítat a děti procvičují své sluchové vnímání. Druhá varianta je rozstříhat kartičky se slovy, ty rozházet po třídě či chodbě. Žáci jsou aktivnější, protáhnou se a trénují paměť. Slova (rýmy) si přečtou a zapisují do básničky.
 Materiál obsahuje:
9 stránek
5 aktivit – přesný popis výše
úvodní metodiku  a příklady použití materiálu
 Možné využít variantu pro individuální kontrolní čtení. Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích či s asistentem. Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat (není potřeba ani stříhat, malé kartičky k básničce se mohou jen přepsat na tabuli). Materiál najdete v barevné i černobílé variantě.  Nejvíce využíváme ve třetí třídě či pro opakování ve čtvrté třídě.
UUCZ-880313
Český jazyk - čtení>Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐝 Včely
35.00