VČELY - TVOŘIVÉ PSANÍ A ČTENÍ

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 980.82 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lučitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 5. 2025
Sdílet:

Cílem materiálu se včelí tematikou je rozvoj tvořivého psaní, rozvoj slovní zásoby, práce s textem. Většina aktivit je koncipována metodou kritického myšlení RWCT.

 

V materiálu najdete 5 aktivit:

1.   pracovní list PRÁCE S TEXTEM. Žáci si přečtou daný příběh a poté pracují s otázkami a ilustrují příběh. Aktivita rozvíjí čtení s porozuměním.

2.    pracovní list ALFABOX Aktivitu, kterou hrajeme na začátku nebo na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene žáci zapisují slova, která souvisí se včelami. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. PL rozvíjí slovní zásobu a spolupráci. 
 

3.    pracovní list ŽIVOTABÁSEŇ – Aktivita, kde se žáci snaží vcítit do včel a dokončují věty. Rozvoj empatie, fantazie a slovní zásoby.

4.   pracovní list KOMIKS –  Aktivita, kde žáci rozvíjí své kreativní myšlení, práci s textem, tvoří a vymýšlí příběh. Kontrolují pravopis. Žáci mají za úkol vymyslet a napsat komiks.
 
5.   BÁSNIČKA S POHYBEM – Žáci pracují s básničkou, mají za úkol do básně doplnit správné rýmy. Možné dětem příběh předčítat a děti procvičují své sluchové vnímání. Druhá varianta je rozstříhat kartičky se slovy, ty rozházet po třídě či chodbě. Žáci jsou aktivnější, protáhnou se a trénují paměť. Slova (rýmy) si přečtou a zapisují do básničky.

 

Materiál obsahuje:

9 stránek
5 aktivit – přesný popis výše
úvodní metodiku  a příklady použití materiálu

 

Možné využít variantu pro individuální kontrolní čtení. Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích či s asistentem. Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat (není potřeba ani stříhat, malé kartičky k básničce se mohou jen přepsat na tabuli). Materiál najdete v barevné i černobílé variantě.  Nejvíce využíváme ve třetí třídě či pro opakování ve čtvrté třídě.

Další produkty od autora Lučitelka

125836
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Zábavné procvičování a odůvodňování pravopisu vyjmenovaných slov po L. Žák čte slova a vybírá do slov Y/Ý/Í/I, kde ve
45.00 Kč
80504
Anglický jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Výuková hra domino na téma animals. Děti zábavnou formou procvičují nová slovíčka. Cílem materiálu je procvičit si
29.00 Kč
685778
Český jazyk
1., Speciální pedagogika
Ostatní
První čtení slabik s halloweenskou tematikou. Cílem materiálu je procvičit si čtení prvních písmen a jejich spojování do
39.00 Kč
900933
Přírodověda
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Cílem materiálu je vytvořit si mini encyklopedii o žížalách, která je přizpůsobená dětem na 1. stupni. Dalším cílem je
39.00 Kč
VČELY - TVOŘIVÉ PSANÍ A ČTENÍ VČELY - TVOŘIVÉ PSANÍ A ČTENÍ
Cílem materiálu se včelí tematikou je rozvoj tvořivého psaní, rozvoj slovní zásoby, práce s textem. Většina aktivit je koncipována metodou kritického myšlení RWCT. V materiálu najdete 5 aktivit:1.   pracovní list PRÁCE S TEXTEM. Žáci si přečtou daný příběh a poté pracují s otázkami a ilustrují příběh. Aktivita rozvíjí čtení s porozuměním.
2.    pracovní list ALFABOX Aktivitu, kterou hrajeme na začátku nebo na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene žáci zapisují slova, která souvisí se včelami. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. PL rozvíjí slovní zásobu a spolupráci. 
 
3.    pracovní list ŽIVOTABÁSEŇ – Aktivita, kde se žáci snaží vcítit do včel a dokončují věty. Rozvoj empatie, fantazie a slovní zásoby.
4.   pracovní list KOMIKS –  Aktivita, kde žáci rozvíjí své kreativní myšlení, práci s textem, tvoří a vymýšlí příběh. Kontrolují pravopis. Žáci mají za úkol vymyslet a napsat komiks.
 
5.   BÁSNIČKA S POHYBEM – Žáci pracují s básničkou, mají za úkol do básně doplnit správné rýmy. Možné dětem příběh předčítat a děti procvičují své sluchové vnímání. Druhá varianta je rozstříhat kartičky se slovy, ty rozházet po třídě či chodbě. Žáci jsou aktivnější, protáhnou se a trénují paměť. Slova (rýmy) si přečtou a zapisují do básničky.
 Materiál obsahuje:
9 stránek
5 aktivit – přesný popis výše
úvodní metodiku  a příklady použití materiálu
 Možné využít variantu pro individuální kontrolní čtení. Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích či s asistentem. Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat (není potřeba ani stříhat, malé kartičky k básničce se mohou jen přepsat na tabuli). Materiál najdete v barevné i černobílé variantě.  Nejvíce využíváme ve třetí třídě či pro opakování ve čtvrté třídě.
UUCZ-880313
Český jazyk - čtení>Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐝 Včely
35.00