Soubor obsahuje:
- 10 názvů slohových útvarů (barevná x černobílá verze), 30 (jednodušších - str. 4 - 5) + 40 (těžších - str. 6 - 8) krátkých textů na přiřazení
Slohové útvary v sadě:
- Vyprávění, Popis pracovního postupu, Popis osoby, Popis předmětu, Vzkaz, Reklama, Pozvánka, Zpráva, Dopis, Oznámení
Jak mohu pracovat:
1. Přiřazování - Žáci přiřazují kartičky ke slohovým útvarům
2. Zvedání - Jednotlivec nebo skupina má před sebou kartičky s útvary. Učitel nebo žák přečte text. Jednotlivec nebo skupina zvedají správný slohový útvar.
3. Stanoviště - Rozmístíme po třídě slohové útvary, texty rozdáme žákům. Žáci se pohybují po třídě a správně přiřazují.
4. Běhací učení - Každý žák, dvojice nebo skupina mají slohový útvar. Někde na lavici budou položené texty. Žák vybíhá k textům a hledá ten správný - až ho najde, položí ho ke svému slohovému útvaru a může jít další.
5. Tvorba vlastních textů - jednotlivec nebo skupina si vytáhnou slohový útvar a musí vymyslet svůj text. Pak se mohou lístečky zamíchat a přiřazovat ke slohovým útvarům.
Cíl:
Žáci 4.–5. ročníku si hravou formou procvičí:
- rozlišování a pojmenování základních slohových útvarů,
- čtení s porozuměním,
- práci s krátkými ukázkami textů,
- orientaci v komunikační situaci (proč je text napsaný, komu, jakým způsobem).
Vhodné pro žáky 4. - 5. třídy ZŠ.
Tisk černobílý. Doporučuji zalaminovat.
Součástí řešení - každý slohový útvar má 7 textů.
Na mém profilu naleznete výzdobu do třídy - přehled slohových útvarů: SLOH - výzdoba třídy









