Pracovní listy pro čtenářské dílny
- soubor 20 aktivit (pracovních listů) pro čtenářské dílny
- všechny listy lze využít na vlastní knihy žáků či na text z čítanky apod.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ/SŠ.
Naplňuje tyto RVP výstupy:
ČJL-9-1-06 v mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči
ČJL-9-1-08 využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu
ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
ČJL-9-3-08 porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém i filmovém zpracování
Naplňuje tyto klíčové kompetence:
- komunikativní - naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, běžně užívaných gest, zvuků a jiných informačních a komunikačních prostředků
- sociální a personální - účinně spolupracuje ve skupině, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají